ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με αφορμή την επιστολή – «προειδοποίηση» που απέστειλαν 13 Ναυτεργατικά Σωματεία στην ΑΝΕΚ, η εταιρεία σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι έχει χρέος να αποκαταστήσει την αλήθεια δίνοντας ξεκάθαρες απαντήσεις για τα κατάφορα ψεύδη και τις ανυπόστατες κατηγορίες, όπως τις χαρακτηρίζει.
Σημειώνεται ότι στην καταγγελία τους τα ναυτεργατικά Σωματεία υποστηρίζουν ότι η εταιρεία χρησιμοποιεί λιγότερα πληρωματα από όσα προβλέπει το καλοκαιρινό πρωτόκολλο.
Ειδικότερα η ΑΝΕΚ επισημαίνει: «Είναι τουλάχιστον λυπηρό, συνδικαλιστικές οργανώσεις που υποτίθεται ότι εκπροσωπούν χιλιάδες εργαζομένους και γνωρίζουν το νομοθετικό πλαίσιο, να ψεύδονται καταφανώς και να παραποιούν την πραγματικότητα, θέτοντας μάλιστα και θέμα ασφάλειας των ελαχίστων επιβατών, όταν τις περισσότερες μέρες τα πλοία μας εκτελούν δρομολόγια έχοντας περισσότερα μέλη πληρώματος από επιβάτες.
Ξεκαθαρίζουμε λοιπόν οτι δεν υπάρχει καμία «αυθαιρεσία» από την ΑΝΕΚ σε οτι αφορά τη θερινή σύνθεση. Το σύνολο των ενεργειών, στις οποίες προβήκαμε για την μείωση των διαθέσιμων καμπινών των πλοίων, συντελέστηκαν σε εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας και έγινε εν προκειμένω, κατόπιν ελέγχου των αρμοδίων Υπηρεσιών του ΥΕΝ.
Παράλληλα, επί του δήθεν «πακτωλού δημοσίου χρήματος» που έχει λάβει η ΑΝΕΚ από το Δημόσιο η πραγματικότητα έχει ως εξής:
· Η ΑΝΕΚ από την έναρξη της πανδημίας έως σήμερα, έχει λάβει κρατική ενίσχυση 1.590.000 ευρώ, εκτελώντας το σύνολο των προγραμματισμένων δρομολογίων με κατακόρυφα μειωμένο αριθμό επιβατών.
· Δεν έγινε καμία απαλλαγή στο ΦΠΑ αλλά μείωση στο 13% μόνο για τους επιβάτες που μετακινήθηκαν χωρίς κανένα όφελος για την εταιρία.
· Δεν έγινε κατάργηση των ασφαλιστικών εισφορών προς το ΝΑΤ, αλλά επιδότηση εισφορών για τους μήνες Ιούλιο 2020 έως Σεπτέμβριο 2020, η οποία ανήλθε στο ποσόν των 604.000 ευρώ.
· Καμία αύξηση της επιδότησης των γραμμών δημόσιας υπηρεσίας δεν πραγματοποιήθηκε.
Επιτρέψτε μας τα ανωτέρω ποσά να μην τα θεωρούμε ως «κίνητρα – προνόμια», όταν μόνο το κόστος μισθοδοσίας των πληρωμάτων της ΑΝΕΚ για το 2020 ξεπερνά τα 25 εκ. ευρώ, ενώ ταυτόχρονα, η μείωση του μεταφορικού έργου είναι κατακόρυφη και ξεπερνά τα 40 εκ. ευρώ.
Η ΑΝΕΚ στην 50ετη και πλέον πορεία της, έχει καλλιεργήσει ως αξία τον σεβασμό στον Έλληνα Ναυτικό. Απόδειξη αυτού η σταθερότητα των ναυτικών που απασχολούνται σε αυτήν. Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να σπιλώσει τη φήμη και την ιστορία μας με ανακρίβειες που υπηρετούν άγνωστους σκοπούς, οι οποίοι σε καμία περίπτωση δεν συνδέονται με τα δικαιώματα των ναυτεργατών.
Καλούμε τις συνδικαλιστικές οργανώσεις να σταματήσουν τα ψεύδη και τις συκοφαντίες προς τις Ακτοπλοϊκές Εταιρείες και να σταθούν ως οφείλουν υποστηρικτικά στο αίτημα που κατέθεσε ο ΣΕΕΝ στο ΥΕΝ για την επιδότηση από το Ελληνικό Δημόσιο των ναυτικών. Είναι ώρα επιτέλους να επιτελέσουν εποικοδομητικά τον ρόλο τους και να προστατεύσουν τους Έλληνες Ναυτικούς».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike