Τα σενάρια που κυκλοφόρησαν τον περασμένο Ιούλιο και έκαναν λόγο για εξαγορά των έξι νεότευκτων τάνκερ της χρεοκοπημένης Τοisa από το στόλο της Delta Tankers, του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη, διαψεύστηκαν. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι τα πλοία, τα οποία δημοπρατήθηκαν από την Clarksons, ανήκουν πλέον στο στόλο της ναυτιλιακής Zodiac Maritime, με έδρα το Λονδίνο. Η εταιρία, επικεφαλής της οποία είναι ο Eyal Ofer, εξαγόρασε τα έξι τάνκερ στην τιμή των 280 εκατ. δολ., όπως αναφέρει η Allied Shipbroking.

Eyal Ofer, Πρόεδρος Zodiac Maritime

Πρόκειται για τρία τάνκερ τύπου suezmaxes: τα χωρητικότητας 157,000-dwt, United Oceans και United Paragon (θα παραδοθούν το 2018) και το πλοίο Pericles GC (χρόνος παράδοσης 2019), το κόστος των οποίων, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, ανήλθε στα 52 εκατ. δολ. έκαστο.

Τα άλλα τρία πλοία, τύπου aframax, είναι τα χωρητικότητας 113,500-dwt United Mariner,  United Nomad και Nikos Kazantzakis, με χρόνο παράδοσης εντός του 2018, τα οποία πουλήθηκαν έναντι 42 εκατ. δολ. έκαστο.

Σημειώνεται ότι η Zodiac διαθέτει στόλο με 20 τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου, εκ των οποίων τα 15 είναι τύπου aframax. Η πώληση των πλοίων της Toisa αποτελέσε μία άκρως συμφέρουσα ευκαιρία για ενίσχυση και ανανέωση του στόλου της, σε μία εποχή που ο κλάδος βρίσκεται σε ύφεση.

Υπενθυμίζεταi ότι τον περασμένο Απρίλιο, αμερικανικό δικαστήριο έδωσε το «πράσινο φως» για την πώληση των 20 εμπορικών πλοίων και των έξι νεότευκτων της ναυτιλιακής εταιρίας Toisa, συμφερόντων του εφοπλιστή Γρηγόρη Καλλιμανόπουλου, η οποία είχε νωρίτερα υπαχθεί σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της για χρέη άνω του 1 δισ. δολ.

Το πρόγραμμα εκποίησης του στόλου της Toisa, ανατέθηκε στην Clarksons, ενώ αρκετά από τα πλοία κατέληξαν σε στόλους Ελλήνων εφοπλιστών, μεταξύ των οποίων και του Διαμαντή Διαμαντίδη.

Η ναυτιλιακή του Marmaras Navigation έχει αγοράσει το kamsarmax Trade Spirit (χωρητικότητας 82.000 dwt, κατασκευής 2016) έναντι περίπου 24,5 εκατ. δολαρίων και τα δύο ακόμα αδελφά πλοία του, τα Trade Resource και Trade Quest (αμφότερα κατασκευής 2016), ενώ η Delta Tankers, του ιδίου εφοπλιστή, φέρεται να έχει αποκτήσει το suezmax United Dynamic (χωρητικότητας 161.000 dwt, κατασκευής 2010), καθώς και ένα ακόμα αδελφό πλοίο του, κατασκευής 2011.

Διαμαντής Διαμαντίδης, εφοπλιστής-Delta Tankers

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιατί οι Έλληνες πλοιοκτήτες αγοράζουν μαζικά «γερμανικά» πλοία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Κούστας: Η Danaos έτοιμη να αξιοποιήσει τις νέες ευκαιρίες