Στην αλλαγή των συστάσεων της για τον κλάδο των τάνκερ προχώρησε η Cleaves Securities καθώς το πάρτι με τα ναύλα πλησιάζει στο τέλος του.

Μετά από μία περίοδο εντυπωσιακών κερδών, τα ναύλα στη spot αγορά υποχώρησαν δραματικά σε σχέση με τα υψηλά που κατέγραψαν τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, αναφέρει η νορβηγική εταιρεία.

Συγκεκριμένα, για τα VLCC υποχώρησαν από τα 250.000 δολάρια ημερησίως τον Μάρτιο στα 50.000 δολάρια. Μάλιστα οι αναλυτές της Cleaves προβλέπουν ότι οι τιμές θα υποχωρήσουν στα 30.000 δολάρια ημερησίως μέχρι το τέλος του δεύτερου τριμήνου.

Ωστόσο, παραμένουν απαισιόδοξοι και για το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Η εταιρεία προχώρησε στην υποβάθμιση του κλάδου καθώς πιστεύει ότι “η νέα πραγματικότητα θα γίνει αναπόφευκτα αντιληπτή από τους επενδυτές”. Η Cleaves είχε μειώσει τον Απρίλιο τη σύσταση της από “buy” σε “hold” για τον κλάδο.

“Η αγορά πετρελαίου εξισορροπείται ακόμη νωρίτερα από όσο περιμέναμε, με την επιδείνωση του contago στην καμπύλης τιμής του πετρελαίου και με το γεγονός ότι μέσα σε ένα μήνα, η πλωτή αποθήκευση δεν αποτελεί πλέον σε μεγάλο βαθμό επιλογή”,  πρόσθεσε ο επικεφαλής της έρευνας Joakim Hannisdahl.

“Η νέα πραγματικότητα είναι μια μεγάλη πτώση της ζήτησης για μεταφορά πετρελαίου με τον επερχόμενο κύκλο μείωσης των αποθεμάτων να αποτελεί αρνητική εξέλιξη για τους πλοιοκτήτες”.

Αναφορικά με τα επόμενα χρόνια, η Cleaves υποστηρίζει ότι το μόνο πράγμα που σώζει τους πλοιοκτήτες από τα χειρότερα είναι το το γεγονός ότι ο κλάδος έχει το χαμηλότερο βιβλίο παραγγελιών από το 1996.

Σύμφωνα με τον Hannisdahl θα υπάρχει νέος κύκλος μεγάλης ανόδου, ωστόσο οι εταιρείες θα πρέπει να περιμένουν μέχρι το 2023 για μία ισχυρή ανάκαμψη.

Βραχυπρόθεσμα, η Cleaves εκτιμά ότι θα σημειωθεί πτώση 20% της αξίας του ενεργητικού σε όλο το στόλο. Όπως προβλέπει οι αξίες μεταπώλησης των VLCC θα είναι κατά 10 εκατ. δολάρια χαμηλότερες, στα 93 εκατ. δολάρια, σε σχέση με τις προηγούμενες εκτιμήσεις.

Η βραχυπρόθεσμη και μεσοπρόθεσμη προοπτική για τη βιομηχανία των τάνκερ περιγράφεται ως “ζοφερή”.

Η Cleaves αναμένει κατά μέσο όρο 31%-32% πτώση των μετοχών των εταιρειών που καλύπτει, στις οποίες περιλαμβάνονται οι DHT, Frontline, Euronav, Hafnia, Hunter Group και Okeanis Eco Tankers.