Ανακύκλωση πλοίων: Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο σπάει μέσα στο 2021, η ναυτιλιακή βιομηχανία.

Μετά τα containerships αλλά και τα bulk carriers που οι ναύλοι τους έχουν φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα, ακόμα ένας τομέας φαίνεται ότι καταγράφει υψηλά 12ετίας. Ο τομέας της ανακύκλωσης πλοίων, που έχει φτάσει αυτή τη περίοδο τα 580 δολάρια ανά τόνο χάλυβα, και σύμφωνα με την μεγαλύτερη εταιρεία στο κόσμο cash buyers, την GMS, πολύ σύντομα οι προσφορές θα ξεπεράσουν τα 600 δολάρια τον τόνο. Οι τιμές αυτές είναι οι καλύτερες που έχει δει η βιομηχανία από το 2008 και μετά, ενώ η αύξηση έχει φτάσει το 40% για τα δεξαμενόπλοια και το 24% για τα bulk carriers σε σχέση με το 2020.

Η εξέλιξη αυτή ευνοεί τις ναυτιλιακές εταιρείες που βρίσκονται σε μια περίοδο, που χρειάζεται να κάνουν επενδύσεις σε νέα πλοία με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, και οι υψηλές τιμές στο scrap, κυρίως λόγο του ανταγωνισμού μεταξύ των διαλυτηρίων σε Πακιστάν, Μπαγκλαντές και Ινδία, τους δίνει τη δυνατότητα να δώσουν τα παλαιότερα πλοία τους σε πολύ υψηλές τιμές.

Στην Ινδία οι τιμές είναι σταθερά πάνω από τα 500 δολάρια ο τόνος, και παρά το γεγονός ότι έχει μπει η καλοκαιρινή σεζόν η αγορά δεν δείχνει κανένα σημάδι ύφεσης.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της GMS, του μεγαλύτερου αγοραστή σε παγκόσμια κλίμακα πλοίων στο τέλος του κύκλου ζωής τους από τις δύσκολες μέρες του 2008, έχουμε δει σταθερά υψηλά επίπεδα στις τιμές στην ανακλύκλωση πλοίων», σημείωσε η εταιρεία. «Θα είναι ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε πόσο θα διαρκέσει αυτή η τάση, αφού πολλοί αναλυτές προβλέπουν ότι αυτός ο συνεχιζόμενος« υπερ-κύκλος »ενδέχεται να λήξει κάποια στιγμή πριν από το τέλος του έτους.”

Οι μονάδες ανακύκλωσης πλοίων επικεντρώνονται στα δεξαμενόπλοια και τις off shore μονάδες, αφού τα containerships αλλά και τα bulk carriers απολαμβάνουν πολύ υψηλούς ναύλους αυτή τη περίοδο, και η ζήτηση για χωρητικότητα είναι μεγάλη.

Η εικόνα όμως θα μπορούσε να αλλάξει, ιδιαίτερα για τα παλιά πλοία, από τον αντίκτυπο που θα έχουν οι κανονισμοί του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού των κανονισμών, και τις απαιτήσεις εγκατάστασης συστημάτων επεξεργασίας έρματος, αλλά και του δείκτη έντασης άνθρακα.

Οι Ινδοί αγοραστές εξακολουθούν να υστερούν σε σχέση με εκείνους στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές, δηλώνει η GMS, ωστόσο ορισμένες συμφωνίες μπορεί να μην υλοποιηθούν στο Μπαγκλαντές στο οποίο η κυβέρνηση αποφάσισε νέα μέτρα καραντίνας για την αντιμετώπιση της μετάλλαξης Δέλτα του κορονοϊού.

Οι πακιστανοί από τη πλευρά τους πληρώνουν 580 δολάρια τον τόνο για containerships, 570 δολάρια για δεξαμενόπλοια και 560 δολάρια για bulk carrier. Αντίστοιχα στο Μπαγκλαντές οι τιμές είναι κατά 10 δολάρια χαμηλότερες σε σχέση με το Πακιστάν. Πολύ χαμηλότερες, παραδοσιακά είναι οι τιμές στη Τουρκία, με επικρατούσες τιμές για τους τρεις τύπους πλοίων στα 300, 290 και 280 δολάρια τον τόνο αντίστοιχα.

Διαβάστε ακόμη:

Γιάννης Πλακιωτάκης: Τα υγειονομικά πρωτόκολλα για την ακτοπλοΐα έχουν επικαιροποιηθεί, ώστε το ταξίδι με πλοίο να είναι ασφαλές

Θεόδωρος Βενιάμης: Να μην υπονομεύσει η ΕΕ τη βιωσιμότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας

Αύριο Τετάρτη ο διαγωνισμός για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά – Στην πρώτη θέση της εκκίνησης η North Star

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση