ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι θα γίνει με τράπεζες και METLEN, ο εκνευρισμός του ΜΜ, η economy του Σταϊκούρα, η Ημέρα Καριέρας της Κεραμέως, ο Χατζημηνάς και τα μηνύματα, ένα επιχειρηματικό quiz και 3 hot εφοπλιστικά καλέσματα
Ο όμιλος της οικογένειας Rodolphe Saadé έχει υπογράψει με ναυπηγεία παραγγελίες για την κατασκευή 122 πλοίων. Με την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου ο όμιλος προβλέπεται ότι ξεπεράσει τον Δανικό κολοσσό AP Moller-Maersk το 2026.
Επισημαίνεται ότι στις 11 Ιουλίου, η εταιρεία με έδρα τη Μασσαλία εξαγόρασε την Bollorè Logistics, με 4,650 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο Rodolphe Saadé είναι ο γιος του αείμνηστου μεγιστάνα της ναυτιλίας Jacques Saade, ο οποίος ίδρυσε την CMA CGM το 1978, με έδρα τη Μασσαλία της Γαλλίας.
Ο Rodolphe Saadé ελέγχει από κοινού την εταιρεία με τα αδέρφια του, Tanya, Zeenny και Jacques, καθώς και με την μητέρα του Naila.
Ανέλαβε από τον πατέρα του πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου της CMA CGM το 2017 και η περιουσία του υπολογίζεται στα 9,8 δισ.δολάρια.
Η εταιρεία έχει έσοδα 47 δισεκατομμυρίων δολαρίων και διαχειρίζεται περισσότερα από 600 πλοία, εξυπηρετώντας 420 εμπορικά λιμάνια σε 160 χώρες.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η CMA – CGM ετοιμάζεται να ξεπεράσει την AP Moller-Maersk τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών ναυτιλιακών γραμμών στον κόσμο, ενώ η μεγαλύτερη εταιρεία είναι η MSC του Gianluigi Aponte .
Η Alphaliner, στην μηνιαία έρευνα της, υποστηρίζει ότι ο γαλλικός μεταφορέας έχει ένα τεράστιο βιβλίο παραγγελιών που θα μπορούσε να ξεπεράσει τον δανικό όμιλο έως το 2026.
Η CMA CGM είναι επί του παρόντος η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με στόλο 625 πλοίων και 3,49 εκατομμύρια TEU. Η εταιρεία με έδρα τη Μασσαλία αναμένεται να φτάσει σε στόλο 4 εκατ. teu μέχρι τα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025, διπλασιάζοντας ουσιαστικά τη χωρητικότητά της από 2 εκατ. teu τον Ιούλιο του 2016.
Ο στόλος αναμένεται να σταθεροποιηθεί στα 4,2 εκατ. teu περίπου στα τέλη του 2026.
Αυτό θα το έφερνε κοντά στο επίπεδο όπου θα μπορούσε ενδεχομένως να ξεπεράσει το προβλεπόμενο σύνολο των 4,34 εκατομμυρίων teu της Maersk, υποστηρίζει ο αναλυτής εμπορευματοκιβωτίων της Alphaliner, ο οποίος επισημαίνει πώς ο γαλλικός πλοιομεταφορέας ήταν «υπερεπιθετικός» στην υποβολή παραγγελιών νέας κατασκευής πλοίων κοντέινερ.
Η εταιρεία έχει υποστηρίξει παραγγελίες για τουλάχιστον 122 πλοία χωρητικότητας 1,24 εκατ. teu, σε σύγκριση με μόλις 32 επιβεβαιωμένες μονάδες, για 0,4 εκατ. teu, από τη Maersk.
Η εταιρεία ανέλαβε ολόκληρο το κεφάλαιο της Bolloré Logistics από τον όμιλο Bolloré στις 11 Ιουλίου για 4,650 δισ. ευρώ.
Με αυτή την εξαγορά η Cma Cgm κάνει ένα νέο σημαντικό βήμα στην εφοδιαστική αλυσίδα, μετά την ενσωμάτωση της Ceva Logistics και της Gefco , η οποία επιτρέπει στη γαλλική πολυεθνική να εισέλθει στην ομάδα των πέντε κορυφαίων παγκόσμιων παρόχων στον κλάδο.
Εκτός όμως από την αύξηση του τζίρου, η είσοδος της Bollorè Logistics στον όμιλο επιτρέπει την πρόσβαση σε νέους τομείς, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζουν τα είδη πολυτελείας, τα καλλυντικά, η υγειονομική περίθαλψη, η αεροδιαστημική και η άμυνα . Όλοι οι τομείς με υψηλή προστιθέμενη αξία για τα logistics, όπου η Bollorè Logistics έχει αποκτήσει ηγετική θέση.
Υπολογίζεται ότι με την είσοδο της Bollorè Logistics, ο όγκος των αποστολών που διαχειρίζεται η logistics της Cma Cgm και των θυγατρικών της θα ανέλθει σε δύο εκατομμύρια teu με πλοίο και 800 χιλιάδες τόνους με αεροπλάνο. Η γαλλική εταιρεία logistics θα φέρει άλλους 14.000 υπαλλήλους στον όμιλο CMA CGM που έχει ήδη 155.000 υπαλλήλους , ενώ στα σημερινά 10,3 εκατομμύρια προστίθενται 900.000 τετραγωνικά μέτρα αποθηκών.
Η Hapag-Lloyd
Ο κολοσσός ναυτιλιακών γραμμών Hapag-Lloyd, επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο στα ναυπηγεία και ήδη παρέλαβε το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Rio de Janeiro Express.
Το εταιρεία με έδρα το Αμβούργο παρέλαβε το νεότευκτο πλοίο στο λιμάνι του Manzanillo στο Μεξικό.
Το Rio de Janeiro Express, έχει μήκος 335 μέτρα και πλάτος 51 μέτρα. Η νέα προσθήκη στο στόλο της Hapag Lloyd’s, μπορεί να μεταφέρει έως και 13.200 τυποποιημένα εμπορευματοκιβώτια 20 ποδιών, ενώ προσφέρει έναν αριθμό 2.220 βυσμάτων ψυγείων για φορτία ευαίσθητα στη θερμοκρασία.
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Rio de Janeiro Express θα λειτουργεί στην υπηρεσία AN1, ξεκινώντας το ταξίδι του από το Busan στη Νότια Κορέα και ταξιδεύοντας απευθείας στο Manzanillo στο Μεξικό.
Η εταιρεία τακτικών γραμμών πριν από λίγους μήνες γιόρτασε την τελετή ονομασίας του Montevideo Express στην Καρθαγένη της Κολομβίας. Το πλοίο αυτό, έχει μήκος 335 μέτρων και πλάτους 51 μέτρων μπορεί να μεταφέρει έως και 13.200 τυποποιημένα εμπορευματοκιβώτια 20 ποδιών.
Ο Δρ Maximilian Rothkopf, Chief Operating Officer (COO) δήλωσε ότι «αυτή η σειρά ολοκαίνουργιων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα ενισχύσει τη θέση της Hapag-Lloyd στις συναλλαγές της Νότιας Αμερικής, ειδικά με τα 2.220 βύσματά τους, που είναι ο υψηλότερος αριθμός συνδέσεων σκάφους που έχουν εγκατασταθεί σε οποιοδήποτε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων».
Ο Τζιανλουίτζι Απόντε
Τέλος, ο όμιλος Mediterranean Shipping Company του Gianluigi Aponte όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές ότι θα αποκτήσει την ιδιωτική ιταλική σιδηροδρομική εταιρεία Italo.
Ο ναυτιλιακός κολοσσός, με έδρα τη Γενεύη, που δημιουργήθηκε από τον μεγιστάνα του Piano di Sorrento, θα πληρώσει πάνω από 4 δισεκατομμύρια ευρώ για το 99% της εταιρείας.
Αλλά σχεδόν όλοι οι μέτοχοι της ιδιωτικής εταιρείας σιδηροδρομικών μεταφορών επιβατών υψηλής ταχύτητας στην Ιταλία θα πουλήσουν τις μετοχές τους στον Τζιανλουίτζι Απόντε.
Η επιχείρηση θα επιτρέψει στην MSC να συνεχίσει να επενδύει σε logistics. Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια απόκτησης της πρώην Alitalia, ο κολοσσός της Γενεύης είναι πλέον έτοιμος να ανέβει στο τρένο της Italo.
Υπάρχουν φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης για την Italo εκτός Ιταλίας και συγκεκριμένα στην Ισπανία, τη Γαλλία και τη Γερμανία, κατά μήκος των γραμμών υψηλής ταχύτητας που σχεδίασε η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Διαβάστε επίσης:
Ποιοι μεγιστάνες κάνουν απόβαση με τα superyacht τους στα ελληνικά νησιά