Σύμφωνα με την Alphaliner, συνολικά 122 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βρίσκονται σήμερα παροπλισμένα.

Η MSC, που είναι ο κορυφαίος διεθνής μεταφορέας κοντέινερ στον κόσμο έχει δώδεκα μεγάλα πλοία εμπορευματοκιβωτίων με χωρητικότητα σχεδόν 100.000 TEU σε αδράνεια, χωρίς να υπολογίζεται το MSC Irina που αναμένεται να τεθεί σε υπηρεσία μετά την πρόσφατη παράδοσή του.

Έξι από αυτά τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ έχουν χωρητικότητα άνω των 7.500 TEU το καθένα. Βέβαια, η παροπλισμένη χωρητικότητα είναι μικρή σε σύγκριση με την συνολική χωρητικότητα των 4,8 εκατομμυρίων TEU της MSC.

Επίσης, η Maersk, έχει συνολικά 29 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι παροπλισμένα με χωρητικότητα που ανέρχεται σε 281.400 TEU από έναν στόλο συνολικής χωρητικότητας 4,2 εκατομμυρίων TEU.

Τα πλοία που βρίσκονται σε ναυπηγεία για επισκευές ή για ανανέωση κλάσης, αποτελείται από 122 πλοία (721.300 TEU), επισημαίνει σε έρευνα της η Alphaliner.

Στις 13 Μαρτίου, συνολικά 300 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας άνω των 500 teu ήταν εκτός λειτουργίας, που ισοδυναμεί με σχεδόν 1,6 εκατομμύρια teu ή περίπου το 6% της συνολικής χωρητικότητας του κλάδου.

Αυτός ο αριθμός μειώθηκε ελαφρά τις δύο τελευταίες εβδομάδες, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων ξεπέρασε τις διακοπές λόγω των αργιών της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, αλλά εξακολουθεί να είναι υπερδιπλάσιος από τον χρόνο διακοπής λειτουργίας 2,6% που ήταν πριν από ένα χρόνο.

Η Alphaliner υπολόγισε επίσης ότι 31 μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας έως 24.000 TEU θα τεθούν σε λειτουργία στο εγγύς μέλλον.

Εκτός από τα 14 πλοία χωρητικότητας 24.000 TEU που εξακολουθούν να προορίζονται για την εταιρεία MSC, ο παγκόσμιος μεταφορέας αναμένει επίσης 19 πλοία χωρητικότητας άνω των 13.000 TEU με προγραμματισμένη παράδοση το 2023.

Η Hapag-Lloyd προετοιμάζεται επίσης για το πρώτο Ultra large πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δηλαδή το Berlin Express, το πρώτο από τα 12 μεγάλα πλοία και το πρώτο νεότευκτο LNG διπλού καυσίμου του γερμανικού αερομεταφορέα.

Το ίδιο ισχύει και για το Japanese One που περιμένει να παραλάβει έξι εξαιρετικά μεγάλα πλοία από ναυπηγεία στην Άπω Ανατολή.

Οι αναλυτές της Alphaliner στην έκθεσή τους υπενθυμίζουν ότι αυτή η σειρά παραδόσεων maxi-ships είναι η αρχή του κύματος νέων ναυπηγήσεων που προκύπτουν από τις παραγγελίες που υπέγραψαν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες το 2020 και το 2021 και επισήμαναν ότι οι περισσότερες από αυτές τις παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν το πορεία του 2024.