Ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η επιχείρηση για τον εντοπισμό των δέκα αγνοουμένων από το ναυτικό ατύχημα Euroferry Olympia, ήδη άρχισε η συζήτηση για τα αίτια που ξέσπασε η φωτιά, αλλά και από το γεγονός ότι υπάρχουν «τρύπες» στην επιβίβαση επιβατών και οχημάτων στα λιμάνια.

Από την καταμέτρηση των διασωθέντων προκύπτει το συμπέρασμα ότι είχαν επιβιβαστεί στο πλοίο και δύο οικονομικοί μετανάστες, που σημαίνει ότι η διαδικασία ελέγχου έχει κενά και δεν τηρήθηκε ο διεθνής κανονισμός ISPS Code. Υπάρχει δε το ενδεχόμενο να έχουν εισχωρήσει και άλλοι οικονομικοί μετανάστες στο πλοίο, αλλά αυτό θα αποκαλυφθεί μετά τον πλήρη έλεγχο του πλοίου από τις ειδικές μονάδες που επιχειρούν.

Το σίγουρο είναι ότι θα υπάρξουν συμπληρωματικά μέτρα, τόσο για την επιβίβαση των επιβατών και των οχημάτων όσο και για τους ελέγχους από τους Νηογνώμονες που πραγματοποιούν πάνω στα πλοία και στους χρόνους συμμόρφωσης επί των παρατηρήσεων και των ελλείψεων των πλοίων.

Ήδη, υπήρξε μια σημαντική παρέμβαση, από τον γενικό γραμματέα του ΙΜΟ, Kitack Lim, ο οποίος εξέφρασε «τη βαθιά μου ανησυχία για το περιστατικό με την πυρκαγιά στο ro-ro Euroferry Olympia, στις 18 Φεβρουαρίου, κοντά στο νησί της Κέρκυρας στο Ιόνιο Πέλαγος, ενώ ήταν καθ’ οδόν από την Ηγουμενίτσα της Ελλάδας προς το Μπρίντιζι της Ιταλίας», είπε ότι εκτίμησε «τις προσπάθειες των αρχών έρευνας και διάσωσης της Ελλάδας, καθώς και των εμπορικών πλοίων, για τη διάσωση περισσότερων από 275 ανθρώπων και τις συνεχιζόμενες εργασίες για τον εντοπισμό αρκετών αγνοουμένων», λυπάται που έμαθε «για επιβεβαιωμένο θάνατο», μετέφερε «τα συλλυπητήριά του σε όλους όσους επλήγησαν από την απώλεια», «παρακολουθεί στενά την κατάσταση καθώς εξελίσσεται», αλλά και «ανυπομονεί να λάβει την έκθεση έρευνας για αυτό το περιστατικό σε εύλογο χρόνο».

Αυτό σημαίνει ότι η αρμόδια επιτροπή του IMO, θα εξετάσει σύντομα τις αιτίες κάτω από τις οποίες ξέσπασε η φωτιά πάνω στο πλοίο, στις διαδικασίες απομάκρυνσης των επιβατών, αλλά κυρίως θα ερευνήσει τις γραμμές φόρτωσης των φορτηγών στα γκαράζ, το σύστημα πυρανίχνευσης και κατάσβεσης πυρκαγιάς.

Αλλά μέτρα, αναμένονται να ληφθούν και από υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας κυρίως στα μέτρα φύλαξης των λιμένων και των διαδικασιών επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών στα λιμάνια και θα ξεκινήσουν άμεσα έλεγχοι σε όλα τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία.

Οι αποζημιώσεις

Άμεσα προβλέπεται να αρχίσει η διαδικασία καταγραφής των ζημιών που εκτιμάται ότι υπερβαίνουν τα 200 εκατ. ευρώ και το P and Club που είναι ασφαλισμένο το πλοίο Euroferry Olympia ξεκίνησε την εκτίμηση και το ύψος των αποζημιώσεων.

Είναι ακόμη νωρίς να πούμε ότι το πλοίο θα χαρακτηριστεί σε ολική απώλεια, αλλά η εκτίμηση είναι ότι η αξία του πλοίου προσεγγίζει τα 50 εκατ. ευρώ, ενώ για κάθε φορτηγό αυτοκίνητο, ανάλογα βέβαια με το φορτίο που κουβαλούσε και την παλαιότητα του αυτοκινήτου θα καταβληθεί γύρω στα 300.000 ευρώ.

Στο πλοίο, να υπενθυμίσουμε ότι επέβαιναν επίσημα 290 επιβάτες και πλήρωμα, 153 φορτηγά αυτοκίνητα και 32 Ι.Χ. Οι επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση για τα πράγματα που απωλέσθηκαν.

Στις αποζημιώσεις που θα καταβληθούν θα υπολογιστεί και το κόστος των ναυαγοσωστικών υπηρεσιών.

Διαβάστε επίσης:

Έξω από το λιμάνι του Αστακού το πλοίο Euroferry Olympia

Οινούσσες: Επεισόδιο με σκάφος του Λιμενικού και τουρκικό αλιευτικό