ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην αλλαγή προηγούμενης συμφωνίας για την παραγγελία containerships σε δεξαμενόπλοια προχώρησε ο όμιλος Τσάκου, κίνηση που σηματοδοτεί την μετατόπιση του ενδιαφέροντος από την αγορά εμπορευματοκιβωτίων, η οποία βρίσκεται πλέον σε υπερπροσφορά και απειλείται από τους φόβους παγκόσμιας ύφεσης.
Σύμφωνα με την Intermodal, ο όμιλος Τσάκου διαπραγματεύτηκε με επιτυχία την μετατροπή προηγούμενων συμβολαίων που είχε υπογράψει με το νοτιοκορέατικο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries, ώστε αντί για containerships που ήταν η αρχική παραγγελία να κατασκευάσει δύο τάνκερ χωρητικότητας 158,000 dwt έκαστο.
Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η Tsakos Shipping and Trading, είχε προχωρήσει πέρυσι την άνοιξη στην παραγγελία τεσσάρων containerships, χωρητικότητας 2,800 teu έκαστο, και κόστους 42,7 εκατ. δολ. το καθένα, στο ίδιο ναυπηγείο.
Ο Έλληνας εφοπλιστής θα πληρώσει για κάθε τάνκερ 85 εκατ. δολάρια, όπως αναφέρει η Intermodal, ποσό σχεδόν 13% υψηλότερο από αυτό που πλήρωσε η Euronav για δύο αντίστοιχα πλοία χωρητικότητας 157,000 dwt έκαστο, στο ίδιο ναυπηγείο τον περασμένο Οκτώβριο, ενδεικτικό της ανόδου των τιμών στα δεξαμενόπλοια.
«Οι ιδιοκτήτες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ανησυχούν για το τεράστιο βιβλίο παραγγελιών πλοίων της βιομηχανίας, το οποίο προβλέπει παραδόσεις ρεκόρ το 2023 και το 2024», αναφέρει η Alphaliner σε πρόσφατο report.
Παράλληλα, επισημαίνει ότι: «Η αγορά μπορεί να δυσκολευτεί να απορροφήσει όλη αυτή τη νέα χωρητικότητα και όλο και περισσότερες εταιρείες μεταφορών στρέφονται στα ναυπηγεία ζητώντας πληροφορίες σχετικά με αναβολές, ακυρώσεις ή μετατροπές παραγγελιών containerships σε άλλους τύπους πλοίων».
Πώληση παλαιότερων τάνκερ
Στο μεταξύ, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές ο όμιλος Τσάκου προχωρά στην πώληση των έξι MR τάνκερ του στόλου του, κατασκευής 2005.
Στο εβδομαδιαίο της report η Xclusiv Shipbrokers, αναφέρει ότι τα ηλικίας 18 ετών δεξαμενόπλοια Afrodite, Ajax, Apollon, Ariadne, Adis και Artemis, χωρητικότητας 53,100 dwt, άλλαξαν χέρια στην τιμή των 21 εκατ. δολαρίων έκαστο, δηλαδή 126 εκατ. δολάρια συνολικά. Το όνομα του αγοραστή δεν είναι γνωστό.
Πάντως, τα πλοία εξακολουθούν να περιλαμβάνονται στον στόλο του ομίλου σύμφωνα με την ιστοσελίδα του.
Διαβάστε ακόμη:
Aegean Baltic Bank: Αποχωρούν οι εφοπλιστές Γιάννης Κούστας και Νίκος Τσάκος πουλώντας το 48% των μετοχών τους
Ο Γιώργος Προκοπίου ναυπηγεί τρία πλοία LNG επενδύοντας 784 εκατ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»