ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Απώλειες- μαμούθ», οι οποίες θα προσεγγίσουν τα 300 εκατ. ευρώ εκτιμάται πως θα εμφανίσει φέτος η ελληνική ακτοπλοΐα που βιώνει την χειρότερη χρονιά στην πρόσφατη ιστορία της. Οι επιπτώσεις της πανδημίας στην ακτοπλοϊκή κίνηση είναι σαρωτικές, με τις εταιρείες του κλάδου να δίνουν σκληρή μάχη για να περιορίσουν την «χασούρα» και να αποφύγουν τα «βράχια».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Μιχάλη Σακέλλη, ακόμη και στη διάρκεια του Αυγούστου που παραδοσιακά κορυφώνεται η τουριστική περίοδος και σύσσωμοι οι Αθηναίοι εγκαταλείπουν τον «κλεινόν άστυ» για τις καλοκαιρινές διακοπές τους, η επιβατική κίνηση στην ακτοπλοΐα είναι μειωμένη κατά περίπου 40%, μια μείωση που έρχεται σε συνέχεια της «βουτιάς» του 60% που καταγράφηκε τον περασμένο Ιούλιο. Συνολικά, η κίνηση αναμένεται να υποχωρήσει κατά 50% στις γραμμές του Αιγαίου και κατά 70% στην Αδριατική.
Ζοφερές είναι οι προβλέψεις και για τον Σεπτέμβριο. Τα μηνύματα από το «μέτωπο των κρατήσεων» δεν αφήνουν περιθώριο για κανενός είδους αισιοδοξία πως θα μπορούσε να καλυφθεί μέρος των απωλειών του καταστροφικού διμήνου Μαϊού – Ιουνίου. Ήδη από τις 20 Αυγούστου, τα πλοία αναχωρούν από το λιμάνι του Πειραιά με χαμηλές πληρότητες, αφού λίγοι είναι πλέον όσοι αποφασίζουν να ταξιδέψουν στα νησιά για διακοπές. Αντίθετα, τα πλοία επιστρέφουν στον Πειραιά γεμάτα από κόσμο που έχει ολοκληρώσει τις καλοκαιρινές διακοπές του. «Τα 2/3 της κίνησης αφορούν επιβάτες που επιστρέφουν από διακοπές. Λίγοι είναι αυτοί που φεύγουν τώρα», σημειώνει ο κ. Σακέλλης.
Τα βλέμματα τώρα στρέφονται στο κυβερνητικό επιτελείο και στις πρωτοβουλίες που θα λάβει από εδώ και πέρα για την περαιτέρω στήριξη των επιχειρήσεων, οι οποίες υφίστανται –στην συντριπτική πλειονότητά τους- αφόρητη πίεση από τις συνέπειες της πανδημίας του κορονοϊού.
Ο κ. Σακέλλης υπογραμμίζει πως τα μέτρα που ελήφθησαν για την ενίσχυση της ακτοπλοΐας, παρ’ ότι ήταν με καθυστέρηση, βοήθησαν τον χώρο, όπως αυτά που αφορούσαν στις εργασιακές σχέσεις, ωστόσο τονίζει πως πέρα από την παράταση των υφιστάμενων, θα χρειαστεί να ληφθούν νέα τους επόμενους μήνες. Ενδεικτικά αναφέρει την παροχή αποζημίωσης στις ακτοπλοϊκές που υποχρεώνονται από την Πολιτεία να εκτελούν δρομολόγια που δεν είναι βιώσιμα.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ θεωρεί πως και η επόμενη χρονιά –όπως όλα δείχνουν- θα είναι προβληματική για την οικονομία, με δεδομένες τις διαστάσεις που λαμβάνει η εξάπλωση του Covid-19 και προσθέτει πως εάν δεν βρεθούν λύσεις για την ενίσχυση του επιχειρείν θα υπάρξουν καταστροφικές συνέπειες στο σύνολο του επιχειρείν. «Η οικονομία μας δεν αντέχει δυο συνεχόμενες χρονιές, σαν την φετινή», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Κλείνοντας, ο κ. Σακέλλης υπογραμμίζει πως παρ’ όλες τις δυσκολίες οι ακτοπλοϊκές κατάφεραν να εφαρμόσουν πιστά τα πρωτόκολλα ασφαλείας που ετέθησαν για την προστασία του προσωπικού και των επιβατών από τον κορονοϊό, κάτι που αποδεικνύεται από το γεγονός πως δεν υπήρξε κάποιοκρούσμα μεταξύ των πληρωμάτων.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike