Όλα τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία βρίσκονται ακινητοποιημένα από τα μεσάνυχτα στα λιμάνια της χώρας.

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία συμμετέχει στην 24ωρη απεργία της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας.

Οι ναυτικοί με την απεργία διεκδικούν την επίλυση των αιτημάτων τους:

Η έγκαιρη έναρξη των διαπραγματεύσεων, για την ανανέωση και υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων, με ιδιαίτερο βάρος στις ΣΣΕ των Φορτηγών Πλοίων, που έχουν να ανανεωθούν από το 2010, και ταυτόχρονα η συνεχής παρακολούθηση και έλεγχος της πιστής τήρησης και εφαρμογής των Συμβάσεων και της κείμενης νομοθεσίας, είναι οι άμεσες προτεραιότητες μας.

Επιβάλλεται η κατάργηση του Ν. 4150/2013 με τον οποίο και μειώθηκαν και αποψιλώθηκαν οι οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων και η ταυτόχρονη και παράλληλη τροποποίηση του ΠΔ 177/74, ώστε με αντικειμενικά κριτήρια να επανακαθοριστεί ο αριθμός κάθε ειδικότητας, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων ώστε να επιτυγχάνεται πλήρως η ασφάλεια των δρομολογίων, των επιβατών και του πληρώματος.

3. Η επανεξέταση των συνθέσεων των ταχυπλόων, (ΠΔ 381/2001), με ρητή πρόβλεψη και καθιέρωση των διπλών πληρωμάτων, ώστε να τηρούνται πιστά τα όρια και οι ώρες απασχόλησης, τόσο σε ημερήσια όσο και σε εβδομαδιαία βάση, είναι κύρια υποχρέωση της Πολιτείας.

4. Απαιτείται η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την άμεση αντιμετώπιση και καταπολέμηση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας με ταυτόχρονη καθιέρωση πάγιου συστήματος οικονομικής ενίσχυσης και προστασίας των ανέργων ναυτικών με άμεση αύξηση του προβλεπόμενου επιδόματος ανεργίας και εξασφάλισης δωρεάν περίθαλψης στους ίδιους και στις οικογένειες τους.

5. Εμμένουμε στις θέσεις μας για διατήρηση, αναβάθμιση του δημόσιου χαρακτήρα και της δωρεάν εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης με άμεση κάλυψη των ελλείψεων εκπαιδευτικού και λοιπού αναγκαίου προσωπικού.

6. Ο εκσυγχρονισμός του εδεσματολογίου ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των μελών του πληρώματος είναι απόλυτα επιβεβλημένος χωρίς καθυστερήσεις.

7. Στις προτεραιότητες και στα αιτήματα μας είναι η άμεση λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την αποφυγή της ταλαιπωρίας των συναδέλφων μας που υπηρετούν στα ποντοπόρα πλοία εξαιτίας των περιορισμών που επικρατούν λόγω covid-19, η οποία ταλαιπωρία έχει οξυνθεί και εγκυμονεί ταυτόχρονα και κινδύνους από τον πόλεμο στην Ουκρανία

8. Μέτρα επίσης απαιτούνται και για την καθημερινή διευκόλυνση και ταχεία εξυπηρέτηση των απαιτούμενων επαφών και συναλλαγών μας, με τις διάφορες Υπηρεσίες του ΓΕΝΕ, ΚΕΣΕΝ, ΜΗΤΡΩΑ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΣΩΣΤΙΚΑ, καθώς επίσης και η λήψη των αναγκαίων μέτρων για την στελέχωση του Οίκου Ναύτου, τόσο σε ιατρικό όσο και σε λοιπό προσωπικό και τεχνικό εξοπλισμό, για την άμεση και κατά προτεραιότητα εξυπηρέτηση και την αναβαθμισμένη φροντίδα και των συναδέλφων μας, εν ενεργεία και συνταξιούχων και των οικογενειών τους.

9. Πρέπει επιτέλους να καταργηθεί η άδικη φορολόγηση των συναδέλφων μας όλων των ειδικοτήτων όπως συμβαίνει με όλα τα ευρωπαϊκά κράτη που σέβονται τους ναυτικούς τους.

10.Η Πολιτεία δεν πρέπει να λησμονεί ότι απαιτείται και η άμεση λήψη μέτρων για την ανακούφιση των Συνταξιούχων Συναδέλφων μας από τις αλλεπάλληλες περικοπές των συντάξεων κυρίων και επικουρικών, που υπέστησαν, με διασφάλιση του θεσμού των εφάπαξ και της απρόσκοπτης συνέχισης καταβολής τους.

Τέλος, η Ναυτική Ομοσπονδία τονίζει με έμφαση ότι σαφώς και δεν αποδέχεται και απορρίπτει όχι μόνο την σωρεία των αντεργατικών νόμων που επιβλήθηκαν ειδικά για τον κλάδο των ναυτικών, αλλά και όλους τους αντεργατικούς νόμους που αφορούν την Εργατική Τάξη της Χώρας μας, (Ν.4717/2020, Ν.4770/2020, Ν.4808/2021), και είναι συμπαραταγμένη και αλληλέγγυα σε κάθε προσπάθεια και ενέργεια για την κατάργηση τους.

Διαβάστε επίσης

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν και πούλησαν στο 10μηνο 419 πλοία αξίας 9,2 δισ. δολαρίων!