Ο ελληνόκτητος στόλος εξακολουθεί να παραμένει πρώτος στον κόσμο, δεδομένου ότι αποτελεί το 17,64% της παγκόσμιας χωρητικότητας, διαθέτει 4.705 πλοία με συνολική χωρητικότητα 373,42 εκατ. dwt.,σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της UNCTAD.

Ωστόσο, να επισημανθεί ότι ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε μόνο κατά 2,63%, ενώ ο στόλος των Κινέζων αυξήθηκε κατά 7,08% και των Ιαπώνων κατά 3,74%.

Οι κινέζοι έρχονται δεύτεροι με 7.318 πλοία, αλλά η συνολική χωρητικότητα των πλοίων τους φτάνει 244,56 εκατ. dwt , που αντιπροσωπεύει το 11,56% της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου.

Στην τρίτη θέση έρχεται ο ιαπωνικός στόλος, με 4.029 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 241,85 εκατ. dwt.

Επίσης, στην ετήσια έκθεση της UNCTAD αναφέρει ότι η αξία των ελληνόκτητων φορτηγών πλοίων ανέρχεται στα 39,85 δισ. δολάρια, και των δεξαμενόπλοιων 32,6 δισ. δολάρια.

Ο υπό ελληνική σημαία αριθμεί 642 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 50,067 dwt.

Η UNCTAD κάνει επίσης την πρόβλεψη ότι το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο θα αυξηθεί κατά 4,3% το 2021 και θα επιβραδυνθεί τα επόμενα έτη από το 2022 έως το 2026).

Διαβάστε επίσης:

The Methanol Institute (MI): Καλωσόρισε την Danaos, MSC Group και Oldendorff Carriers

Drewry: Στα 7.374 δολάρια έφτασε κατά μέσο όρο η μεταφορά ενός κοντέινερ