ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε όλους τους τομείς ναυπήγησης πλοίων, οι αυξήσεις ποικίλλουν και είναι πιο έντονες για τα δεξαμενόπλοια VLCC.
Μια νέα κατασκευή VLCC κοστίζει σήμερα 128 εκατομμύρια δολάρια και είναι αυξημένη κατά 50% από το τέλος του 2020.
Η τιμολόγηση έχει φτάσει σε αποτρεπτικό επίπεδο για πολλούς τύπους πλοίων με αναλυτές της Clarksons να επισημαίνουν στην πιο πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση της εταιρείας ότι μια νέα κατασκευή capesize κοστίζει 24 χρόνια των σημερινών κερδών, σε σύγκριση με 12 χρόνια κατά μέσο όρο το 2021.
Οι ειδικοί των Newbuild σε μια άλλη χρηματιστηριακή εταιρεία του Λονδίνου, τη Gibson, περιέγραψαν πρόσφατα τα μεγάλα βιβλία παραγγελιών στην Ασία, τα οποία τώρα εκτείνονται άνετα μέχρι το 2027, καθώς και πώς τα ναυπηγεία στην Κίνα και τη Νότια Κορέα αγωνίζονται να διατηρήσουν τα υπάρχοντα, επιβαρυμένα χρονοδιαγράμματα παράδοσης υπό το φως των εργασιακών πιέσεων.
«Ως εκ τούτου, δεν βλέπουμε πολύ ρεαλιστική ικανότητα για ναυπηγεία τόσο στην Κορέα όσο και στην Κίνα να μειώσουν σημαντικά τις τιμές σύντομα», σημείωσε ο οίκος Gibson.
Ο δείκτης τιμών Newbuild της Clarksons Research, ο οποίος παρακολουθεί ένα καλάθι τιμών στους κύριους τύπους πλοίων, έφτασε τις 176 μονάδες στα τέλη Οκτωβρίου, σημειώνοντας αύξηση 36% από το τέλος του 2020, αύξηση 9% έναντι της αρχής του 2023 και το υψηλότερο επίπεδο από τον Δεκέμβριο του 2008.
Ως δείκτης προσαρμοσμένος στον πληθωρισμό που χρησιμοποιεί τη σημερινή αξία του δολαρίου, ο δείκτης τιμών είναι τώρα ο υψηλότερος από το 2012, περίπου 30% κάτω από τα κορυφαία επίπεδα τιμών του 2008.
Η περιορισμένη διαθεσιμότητα ναυπηγείων όπου η μελλοντική κάλυψη ανέρχεται σήμερα στα 3,6 χρόνια, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons, σε συνδυασμό με τις γενικές πληθωριστικές πιέσεις tα ναυπηγεία, συμπεριλαμβανομένου του κόστους εργασίας, έχουν υποστηρίξει μια ανοδική τάση στην τιμολόγηση των νέων ναυπηγείων.
Οι τιμές των νεότευκτων στα υψηλά μετά την οικονομική κρίση δεν είναι απαραίτητα αρκετές για να αποφέρουν καλές αποδόσεις για τα ναυπηγεία, τόνισε η Pareto Securities σε πρόσφατη έκθεση και προσθέτει:
«Το κόστος των εισροών τους έχει ανέβει πολύ (πάνω από τον γενικό πληθωρισμό) και η έλλειψη εργαζομένων για την οποία συζητείται εδώ και χρόνια αποτελεί πλέον πραγματικό περιορισμό στην παραγωγή».
Διαβάστε επίσης:
Στυλιανίδης: Ο νέος ΚΙΝΔ φέρνει το ελληνικό ναυτικό δίκαιο στη σύγχρονη εποχή
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Τρία εργασιακά σενάρια για τους 600 πρώην εργαζόμενους
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Θετικές προοπτικές για την οικονομία το 2025 – Σημαντικές εξωτερικές προκλήσεις
- Public: Εγγύηση Χαμηλότερης Τιμής στο 99,98% των Προϊόντων – Ρεκόρ Ικανοποίησης Πελατών
- Jefferies για Εθνική Τράπεζα: Κορυφαία επιλογή από τις ευρωπαϊκές μετοχές το 2025
- ΟΒ Streem: Εντυπωσιακή η συμμετοχή παιδιών από Ασπρόπυργο και Ελευσίνα στο τουρνουά ποδοσφαίρου, basket και volley