Σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν στη διάθεση των ναυλομεσιτικών οίκων, τα παλιά car carriers, τα aframax και τα δεξαμενόπλοια MR είναι τα πλοία που σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση της αξίας τους, αλλά και των ναύλων τους κατά την τρέχουσα χρονιά.

Σε μια χρονιά όπου οι αποτιμήσεις για τους περισσότερους τύπους πλοίων αυξήθηκαν κατακόρυφα χάρη στις ανοδικές αγορές και τη μείωση των καθυστερήσεων, οι μεταφορείς αυτοκινήτων και τα δεξαμενόπλοια ξεχώρισαν ως μεγάλοι νικητές.

Τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι τα aframaxes και ακόμη οι εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων κατάφεραν να διπλασιάσουν τα κέρδη τους, που σπάνια παρατηρούνται σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Ειδικότερα, οι ναύλοι των μεταφορέων αυτοκινήτων έφθασαν σε υψηλά όλων των εποχών την περασμένη εβδομάδα, με ένα σύγχρονο Panamax να ορίζεται στα 120.000 δολάρια την ημέρα και οι αναλυτές είναι βέβαιοι ότι οι τιμές θα μπορούσαν σύντομα να ξεπεράσουν τα 150.000 δολάρια.

«Με λίγα λόγια, γινόμαστε μάρτυρες της μεγαλύτερης ανοδικής πορείας στην ιστορία του κλάδου, η οποία δεν δείχνει εμφανή σημάδια χαλάρωσης», δήλωσε ο Dan Nash, αναλυτής της VesselsValue.

Όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια, από την άλλη, η αγορά φορτίου που άλλαξε από τον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο έχει τροφοδοτήσει την αναζήτηση ακόμη και παλαιών πλοίων και, κατά συνέπεια, την τιμή τους, η οποία αυξάνεται συνεχώς εδώ και μήνες, αν και τα τελευταία στοιχεία της έρευνας Clarksons δείχνουν ότι μια πρόσφατη σταθεροποίηση.

Αντίθετα, τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν ξεχωρίσει επειδή είδαν τις αξίες τους να διολισθαίνουν προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Διαβάστε επίσης:

BIMCO: Το 75% των πλοίων διαλύεται στη Νότια Ασία – Υπάρχει πρόβλημα με τη διάλυση μεγάλων πλοίων

Οικογένεια Ιγγλέση: Τέσσερις γενιές μαζί στη ναυτιλία ναυπηγούν 8 νεότευκτα