ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ειδικότερα, σε κοινή τους ανακοίνωση επισημαίνουν: «Τα ναυτεργατικά σωματεία, τα Εργατικά Κέντρα, σωματεία και φορείς των νησιών που υπογράφουμε αυτό το κείμενο, ενώνουμε την φωνή μας και καλούμε σε κοινή διεκδίκηση όλους τους νησιώτες και τους εργαζόμενους εναντίον της ακρίβειας, για φτηνές, σύγχρονες και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες».
Οι δεκαπέντε φορείς τονίζουν ότι σε μια περίοδο όπου που η ακρίβεια εξανεμίζει το λαϊκό εισόδημα, οι εφοπλιστές βάζουν ξανά φωτιά στα εισιτήρια και τα ναύλα των ακτοπλοϊκών γραμμών και προσθέτουν: «Ενώ μεταξύ 2010 – 2019 αυξήθηκαν πάνω από 40%, μέσα στο χειμώνα που πέρασε, αυξήθηκαν και πάλι 5 έως 16,32%, τώρα και πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου, εκτοξεύουν και πάλι τις τιμές, με αυξήσεις που ξεκινούν από 10% και φτάνουν έως και 41% πχ. για την Κω!
Δεν γίνεται να δεχτούμε ότι για να ταξιδέψει σήμερα μια τετραμελής οικογένεια από Ρόδο για τον Πειραιά, να θέλει μόνο για εισιτήρια, χωρίς αυτοκίνητο και χωρίς θέση, δηλαδή μόνο για κατάστρωμα 330 Ευρώ! Από τη Λήμνο να θέλει 312 Ευρώ! Από τη Σάμο 262 Ευρώ! Από Ικαρία 208!».
Τα ναυτικά σωματεία και φορείς τονίζουν επίσης με έμφαση ότι «η σταθερή χρονιάτικη επιδότηση που εισπράττουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχει φτάσει τα 138 εκατ. Ευρώ! Επιπλέον θα πάρουν και 370 εκατ. Ευρώ για ανανέωση στόλου από τα ΕΣΠΑ και άλλα 300 εκατ. Ευρώ από το πρόγραμμα «Νέαρχος»!».
Επίσης καταγγέλλουν ότι οι εταιρείες το χειμώνα «αποσύρουν από τις γραμμές τα πιο μεγάλα πλοία, με αποτέλεσμα ένα σημαντικό μέρος των ναυτεργατών να οδηγείται στην ανεργία και οι νησιώτες να αντιμετωπίζουν μεγάλη ταλαιπωρία και επικίνδυνες καταστάσεις για να καταφέρουν να μετακινηθούν από και προς στο νησί τους, ενώ υπονομεύουν την ασφάλεια των επιβατών και ναυτεργατών εφόσον το ένα στα τέσσερα πλοία που δρομολογούν είναι πάνω από 30 ετών».
Το κείμενο της πρωτοβουλίας υπογράφουν, τα Ναυτεργατικά σωματεία: Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Ε.Ν, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν, Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών – Ναυαγοσωστικών, Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ, ενώ από τους Φορείς Αιγαίου: Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Βορείου Συγκροτήματος Δωδεκανήσων, Παλλεσβιακό Εργατικό Κέντρο, Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Λέσβου, Εργατικό Κέντρο Σάμου, Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Σάμου, Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Λήμνου.
Το διεκδικητικό πλαίσιο των δεκαπέντε φορέων είναι το εξής:
• Να μειωθούν τώρα όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων – εμπορευμάτων) κατά 50% χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές.
• Δωρεάν μετακινήσεις για ανέργους, φοιτητές και στρατευμένους, για ΑΜΕΑ, χρονίως πάσχοντες.
• Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά.
• Εξασφάλιση συχνής σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων των λιμενικών εγκαταστάσεων, αποκλειστικά δημόσιων.
• Να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών με αύξηση των μισθών και βελτίωση των συνθηκών εργασίας κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση.
• Nα καταργηθούν οι φόροι στα καύσιμα, η ρήτρα αναπροσαρμογής και τα “πράσινα” χαράτσια στο ηλεκτρικό ρεύμα.
• Να επανέλθει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ για όλα τα νησιά, κατά 50%.
• Να καταργηθεί ο ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης, στα εφόδια των αγροτών και κτηνοτρόφων.
• Άμεση και γενναία διαγραφή των χρεών αυτοαπασχολούμενων, εργαζομένων και ανέργων.
Διαβάστε επίσης:
Ναυπηγούνται 75 κρουαζιερόπλοια, αξίας 48,5 δισ. δολαρίων!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ