ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το πρώτο εμπορικό πλοίο που κινείται με υδρογόνο και παράγει μηδενικούς ρύπους κατασκεύασε η Cie. Maritime Belge SA (CMB).
Σύμφωνα με την εταιρεία, η οποία έχει την έδρα της στην Αμβέρσα, το επιβατικό Hydroville μπορεί να κινείται με συμπιεσμένο υδρογόνο, καθώς και με κανονικά καύσιμα. Μάλιστα, το πλοίο πιστοποιήθηκε πρόσφατα και από τη Lloyd’s.
Στόχος της CMB είναι να βάλει τη συγκεκριμένη τεχνολογία και στα μηχανοστάσια των φορτηγών πλοίων της μετά την αρχική δοκιμή της.
«Οι δυνατότητες χρήσης του υδρογόνου παγκοσμίως είναι τεράστιες», δηλώνει στο Bloomberg ο Alexander Saverys, διευθύνων σύμβουλος της CMB, και «η ραγδαία ανάπτυξη των ανανεώσιμων μορφών ενέργειας μάς δίνει πραγματικά την ευκαιρία να παράγουμε υδρογόνο με φθηνό τρόπο».
Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν αναλογιστεί κανείς ότι ο IMO ετοιμάζεται να επιβάλει από το 2020 αυστηρούς κανόνες για τις εκπομπές θείου, ενώ στο τραπέζι βρίσκεται και το ενδεχόμενο επιβολής ειδικού φόρου για τις εκπομπές άνθρακα.
Όπως λέει ο Tristan Smith, λέκτορας στο ινστιτούτο ενέργειας του ερευνητικού πανεπιστημίου University College London και πρώην ναυπηγός, πολλές χώρες είναι αποφασισμένες να επιδιώξουν την εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα από τη Ναυτιλία και το υδρογόνο είναι ένας από τους οικονομικότερους τρόπους για να γίνει αυτό.
«Είναι δοκιμασμένο, λειτουργεί στο ενεργειακό σύστημα και είναι εύκολη η καύση του στα πλοία», λέει χαρακτηριστικά.
Το επόμενο βήμα της CMB θα είναι να χρησιμοποιήσει υδρογόνο σε μια από τις βοηθητικές μηχανές ενός φορτηγού πλοίου, καθώς μεταφέρει 25.000 τόνους εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Αμβέρσας και Ρωσίας. Οι μηχανές αυτές είναι υπεύθυνες για τη λειτουργία των γερανών που μετακινούν τα κοντέινερ, τους χώρους ενδιαίτησης του πληρώματος και άλλα ηλεκτρονικά συστήματα πάνω στο πλοίο. Και αν όλα πάνε καλά, η CMB θα δοκιμάσει τη λύση του υδρογόνου και στην κύρια μηχανή του πλοίου μέχρι το 2019.