ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Εισαγγελία του Μπάρι πρότεινε 23 ποινές, οι οποίες κυμαίνονται από τρεις μήνες έως και εννέα χρόνια για το ναυάγιο του Norman Atlantic που έγινε στην Αδριατική Θάλασσα ανοιχτά των Αλβανικών ακτών, τη νύχτα μεταξύ 27 και 28 Δεκεμβρίου 2014 για τον θάνατο 31 επιβατών και τον τραυματισμό άλλων 64 επιβατών.
Οι εισαγγελείς Ettore Cardinali και Federico Perrone Capano ζήτησαν κάθειρξη 9 ετών για τον πλοιοκτήτη Carlo Visentini, νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρείας Visemar di Navigazione Srl, της διαχειρίστριας εταιρείας του πλοίου Norman Atlantic, τον πλοίαρχο του πλοίου Argilio Giacomazzi και τον Ιωάννη Βαρδινογιάννη της ναυλώτριας εταιρείας Anek lines.
Η Εισαγγελία ζήτησε επίσης την καταδίκη των δύο εταιρειών που κατηγορούνται, με την καταβολή χρηματικών κυρώσεων ύψους 400.000 ευρώ για τη Visemar (με ελαφρυντικό να έχουν αποζημιωθεί τα θύματα) και 600.000 ευρώ για την ΑΝΕΚ.
Η Εισαγγελία του Μπάρι ζήτησε επίσης να καταδικαστούν για τα ίδια αδικήματα (ναυάγιο και πολλαπλή ανθρωποκτονία) σε 8 χρόνια: ο Γεώργιος Κατσανεβάκης, νόμιμος εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ, ο Παύλος Φαντάκης, επόπτης της εταιρείας ΑΝΕΚ
Επίσης, προτάθηκε η καταδίκη με 7 χρόνια, του Gianluca Assante, πρώτου αξιωματικού μηχανής και του Antonio Gadaleta, ηλεκτρολόγου του πλοίου και 6 χρόνια για τον Luigi Iovine, πρώτο αξιωματικό και επικεφαλής ασφαλείας του πλοίου.
Για μέλη του πληρώματος, που κατηγορούνται για ανθρωποκτονία για ορισμένους από τους θανάτους, έχει ζητηθεί να επιβληθούν ποινές που κυμαίνονται από τρία έως τέσσερα χρόνια φυλάκισης.
Για τα άλλα τέσσερα μέλη του πληρώματος, ωστόσο, η Εισαγγελία ζήτησε ποινές φυλάκισης από τρεις μήνες έως τρία χρόνια αποκλειστικά για παραβάσεις του κώδικα πλοήγησης.
Τα Υπουργεία Εσωτερικών και Άμυνας ζήτησαν αποζημίωση για χρηματικές ζημίες συνολικού ύψους 2,3 εκατομμυρίων ευρώ και ηθική βλάβη των δύο υπουργείων ύψους 1,1 εκατ. ευρώ.
Αντίθετα, 50.000 ευρώ ήταν το αίτημα που κατέθεσε η Codacons.
Αιτήματα αποζημίωσης υπέβαλαν επίσης δύο άλλες εταιρείες: η Eurofish Napoli srl, με αίτημα για καταβολή 550.000 ευρώ που καθορίζεται από την αξία των επιβιβαζόμενων οχημάτων και η «Kappatur» (εταιρία που έχει συσταθεί σύμφωνα με την τουρκική νομοθεσία) για αποζημίωση για ζημιές στα λεωφορεία και τον εξοπλισμό τους έναντι 580.000 ευρώ.
Διαβάστε επίσης: