ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τους γραπτούς χαιρετισμούς τους έστειλαν οι Βουλευτές Χανίων Ντόρα Μπακογιάννη, Σέβη Βολουδάκη και Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης, ενώ χαιρετισμό απηύθυναν επίσης ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, Γιάννης Μανούσακας, καθώς και ο Αντιδήμαρχος Χανίων, Νίκος Χαζιράκης.
Χαιρετισμούς απηύθυναν και οι κ.κ. Διευθυντές των Σχολών Πλοιάρχων & Μηχανικών της Ακαδημίας, κ. Ιωάννης Τσαλαπάκης και κ. Δημήτριος Μώκας, καθώς και ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Προϊστάμενος του Τμήματος Κανονισμών και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ναυτικών, κ. Χρήστος Βαγιωνάκης.
Στην Ημερίδα συμμετείχαν, ως ομιλητές, στελέχη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, οι οποίοι προσέγγισαν το θεματικό αντικείμενο από διαφορετικές πτυχές και ανέπτυξαν σημαντικούς προβληματισμούς ως εξής:
Δρ. Κοκαράκης Ιωάννης, Technical Director του Bureau Veritas, με θέμα «Προκλήσεις στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Πραγματοποιήσιμη ή όνειρο καλοκαιρινής νύχτας;»,
Καπτ. Αποστολόπουλος Θανάσης, Crew Manager της Olympic Shipping, με θέμα «Νέοι τύποι πλοίων»,
κ. Θανόπουλος Γεώργιος, CEO της Neda Maritime, με θέμα «Συλλογή, μεταφορά και ανάλυση δεδομένων για την βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας του στόλου»,
κ. Ριντάρης Ευάγγελος, Deputy DPA της Polembros Shipping, με θέμα «Πλέοντας προς την Βιωσιμότητα: Εξερευνώντας τις “Θάλασσες” της ανθρακοποίησης της ναυτιλίας»,
κ. Χατζηγρηγόρης Σταύρος, Advanced Engineering Services, με θέμα «Energy efficient ships excluding the use of reduced carbon or zero carbon fuels».
Η συγκεκριμένη θεματική της ημερίδας (Κλιματική Αλλαγή & Νέες Τεχνολογίες στη Ναυτιλία), αποτελεί καίριο θέμα συζήτησης στους ναυτιλιακούς κύκλους, με την αναγκαιότητα καταπολέμησης των επιπτώσεων της περιβαλλοντικής ρύπανσης να καθίσταται πλέον επιτακτική.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου έχει προταθεί η λύση της «Πράσινης Ναυτιλίας», η οποία προϋποθέτει την υιοθέτηση πρακτικών, φιλικών προς το περιβάλλον, με κύρια χαρακτηριστικά της τη μείωση των εκπομπών ρυπογόνων καυσίμων, την ανάπτυξη και χρήση πιο καθαρών μορφών τους, καθώς και τη μείωση των απορριμμάτων των πλοίων.
Από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) και τη ναυτιλιακή βιομηχανία, έχουν αναπτυχθεί και υιοθετηθεί νέα πρότυπα στα καύσιμα των πλοίων, τα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα που χρησιμοποιούνται για την προστασία του περιβάλλοντος και τη μείωση του Ανθρακικού Αποτυπώματος της Ναυτιλίας στο Περιβάλλον.
Υπό το πρίσμα των πρόσφατων αυτών εξελίξεων της επιστήμης στον τομέα της τεχνολογίας, προσαρμόστηκαν ανάλογα, το περιεχόμενο σπουδών και η εκπαιδευτική ύλη των Σχολών Μηχανικών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, αναφορικά με τις προδιαγραφές των ναυτιλιακών καυσίμων και λιπαντικών.
Όπως αναφέρθηκε πρόσφατα στο Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ, η απανθρακοποίηση, η βιωσιμότητα και ο ρόλος των ψηφιακών τεχνολογιών αποτελούν τις κύριες προκλήσεις για το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας και θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον που να προωθεί επενδύσεις σε πιο πράσινες και ενεργειακά αποδοτικές τεχνολογίες.
Διαβάστε επίσης:
Η Μαρίνα Χατζημανώλη στις ΗΠΑ προσκεκλημένη της Royal Caribbean
Γιάννης Παππάς: Θέλουμε το λιμάνι της Πάτρας βραχίονα ανάπτυξης
Στη Γένοβα 11-14 Μαρτίου η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας – 60 δισ. ο τζίρος στην Ευρώπη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!