ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε συμφωνίες για βραχυχρόνιες ναυλώσεις των δύο νεότευκτων, εξοπλισμένων με scrubbers πλοίων suezmax της φέρεται να κατέληξε η ελληνική ναυτιλιακή Polembros Shipping, συμφερόντων του Σπύρου Πολέμη, υποδεικνύοντας μία επιφυλακτικότητα απέναντι στην αγορά των χρονοναυλώσεων, λόγω της αβέβαιης ζήτησης εξαιτίας της επιδημίας του κοροναϊού.
Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, τα δύο πλοία ναυλώθηκαν για 45 έως 90 ημέρες, όταν το σύνηθες για τέτοιου είδους πλοία θα ήταν οι τουλάχιστον 12μηνες ναυλώσεις. Ειδικότερα, το πλοίο Humble Warrior (χωρητικότητας 157.000 dwt, κατασκευής 2020) ναυλώθηκε από την Trafigura έναντι 30.000 δολαρίων ημερησίως, κοντά στις τρέχουσες τιμές spot, ενώ αναμένεται να παραδοθεί στην Trafigura μεταξύ 8 και 10 Μαρτίου.
Παράλληλα, το πλοίο Resilient Warrior (χωρητικότητας 150.000 dwt, κατασκευής 2020) ναυλώθηκε από τη Vitol και έχει ήδη παραδοθεί στην εταιρεία, χωρίς να γνωστοποιηθεί το αντίτιμο για τη ναύλωσή του.
Σημειώνεται ότι η Polembros Shipping είχε αποκτήσει τα δύο αυτά πλοία από τον εφοπλιστή Ευάγγελο Πιστιόλη το 2018, όταν ήταν υπό κατασκευή στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries. Πηγές της αγοράς ανέφεραν τότε ότι πλήρωσε περίπου 65 εκατ. δολάρια για το καθένα, αν και άλλες πηγές τοποθετούν χαμηλότερα το αντίτιμο. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, τα πλοία είναι εξοπλισμένα με υβριδικά scrubbers της Alfa Laval που τους επιτρέπουν να κινούνται και σε ύδατα όπου η χρήση open-loop scrubbers απαγορεύεται.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Polembros γενικά αποφεύγει τα scrubbers, προτιμώντας να χρησιμοποιεί στα πλοία της ναυτιλιακό πετρέλαιο με περιεκτικότητα σε θείο χαμηλότερο του 0,5%, προκειμένου να συμμορφωθεί στους κανονισμούς του ΙΜΟ.
Η εταιρεία διαθέτει σήμερα οκτώ τάνκερ suezmax και πέντε aframax, καθώς και τέσσερα πλοία ξηρού φορτίου newcastlemax, ένα capesize, τρία post-panamax, ένα kamsarmax και ένα handysize, ενώ σύμφωνα με την ιστοσελίδα της δεν έχει κάποιο πλοίο υπό κατασκευή.
Επιφυλακτικότητα απέναντι στις χρονοναυλώσεις
Οι τιμές για βραχυχρόνιες ναυλώσεις τείνουν να «ποικίλουν ευρύτατα ανάλογα με το πού παραδίδεται και επαναπαραδίδεται το πλοίο», δήλωσε ναυλομεσίτης με έδρα το Λονδίνο στο TradeWinds.
Στο εγγύς μέλλον, οι παίκτες της αγοράς αναμένεται να παραμείνουν επιφυλακτικοί απέναντι στις χρονοναυλώσεις, προτού διαμορφωθεί μία σαφέστερη εικόνα για τη ζήτηση για πετρέλαιο και τάνκερ. «Η κατάσταση με τον κοροναϊό δε βελτιώνεται. Βλέπουμε ναυλωτές πλοίων να επαναξιολογούν τις θέσεις τους», αναφέρει η Braemar ACM, τονίζοντας: «Οι πλοιοκτήτες δείχνουν να είναι πιο αισιόδοξοι και να αναμένουν μια στιβαρή ανάκαμψη όταν τα πράγματα επιστρέψουν στην κανονικότητα, όμως είναι κατανοητά επιφυλακτικοί ως προς το πότε θα συμβεί αυτό».