Με τέσσερα νέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενισχύει το στόλο της η ναυτιλιακή Euroseas, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα.

Η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με την Synergy Holding Limited για την εξαγορά τεσσάρων containerships χωρητικότητας 4,253 TEU, εκ των οποίων τα τρία κατασκευάστηκαν το 2009 και το τέταρτο το 2008, σε ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας. Το τίμημα της συναλλαγής ανήλθε στα 40 εκατ. δολάρια.

Σε ανακοίνωση της η Euroseas γνωστοποίησε ότι θα χρηματοδοτήσει την εξαγορά με τραπεζικό δανεισμό, υφιστάμενα κεφάλαια και 6 εκατ. δολάρια που θα συγκεντρώσει μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία θα αναλάβει και τις ναυλώσεις που εκτελούν τα πλοία αυτή την περίοδο. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Euroseas συμφώνησε να αποκτήσει και ορισμένες υπηρεσίες διαχείρισης από την Synergy Marine Limited για τα επόμενα τρία χρόνια.

Ο Ανδρέας Παπαθωμάς, πρόεδρος της Synergy Holdings Limited, εισήλθε στο διοικητικό συμβούλιο της εισηγμένης στην αγορά του Nasdaq, ναυτιλιακής. Επίσης, η Euroseas συμφώνησε να εκδώσει επιπλέον κοινές μετοχές αξίας 0,5 εκατ. δολαρίων για τη Synergy Holding αν εκπληρωθούν ορισμένες προϋποθέσεις σε διάσημα ενός έτους.

Ένα από τα πλοία παραδόθηκε στην αγοράστρια εταιρεία ενώ τα υπόλοιπα τρία αναμένεται να παραδοθούν σε διάστημα μίας εβδομάδας.

Η ιδιωτική τοποθέτηση των, αξίας 6 εκατ. δολαρίων, κοινών μετοχών θα πραγματοποιηθεί ισομερώς στις Synergy Holdings Limited και Eurobulk Marine Holdings Inc. (θυγατρική που ανήκει στον κ. Πίττα). Ως εκ τούτου η ναυτιλιακή θα εκδώσει περίπου 8,45 εκατομμύρια νέες κοινές μετοχές στην τιμή των 0,71 δολ. έκαστη, οι οποίες θα αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 19% του μετοχικού της κεφαλαίου, μετά την απόκτηση τους.

Η Euroseas εκτιμά ότι η απόκτηση των τεσσάρων πλοίων θα προσθέσει πάνω από 5 εκατ. δολάρια στα EBITDA της κατά τους επόμενους 12 μήνες και θα μειώσει το μέσο όρο ηλικίας του στόλου της κατά σχεδόν 2 έτη. Με τα νέα containers ο στόλος της ναυτιλιακής θα ανέλθει στα 19 πλοία.

Ο Αριστείδης Πίτας, Πρόεδρος και CEΟ της Euroseas, σχολίασε: “Πρόκειται για μία σημαντική συναλλαγή για την εταιρεία, καθώς ισχυροποιεί τη θέση της στην αγορά των panamax. Παράλληλα, κάνει πράξη τη στρατηγική μας για την μετεξέλιξη της Euroseas στη μοναδική εισηγμένη που εστιάζει στα feeder και στα intermediate containerships.”

Παράλληλα, επισήμανε: “Παραμένουμε αισιόδοξοι για τις προοπτικές της συγκεκριμένης αγοράς λόγω των ευνοϊκών εξελίξεων στον εφοδιασμό, υπό την προϋπόθεση ότι η ζήτηση στο εμπόριο δεν θα πληγεί από την τρέχουσα εμπορικής αβεβαιότητα που έχουν προκαλέσεις οι εμπορικές εντάσεις μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.”

Παράλληλα με την εξαγορά των νέων πλοίων, η ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι ένα άλλο πλοίο του στόλου της, το M/V AkinadaBridge, το οποίο βρίσκεται εκτός θάλασσας για ειδική επιθεώρηση, αντιμετωπίζει καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των εργασιών με αποτέλεσμα την ακύρωση προηγούμενης συμφωνίας ναύλωσης. Ωστόσο η εταιρεία κατόρθωσε να κλείσει άλλη συμφωνία με παρόμοιους όρους στα ναύλα και διάρκεια από 3 έως 5 μήνες, η οποία αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές Δεκεμβρίου 2019.