Στην πρώτη της αγορά μεταχειρισμένου πλοίου ξηρού φορτίου μετά από τρία χρόνια προχώρησε η ναυτιλιακή Eurobulk, συμφερόντων του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα.

Πρόκειται για το kamsarmax Yasa Neslihan (χωρητικότητας 82.800 dwt, κατασκευής 2005), το οποίο μέχρι πρότινος ανήκε στην τουρκική Yasa Shipping. Το κόστος του deal δεν έχει γίνει γνωστό, ωστόσο ναυλομεσίτες εκτιμούν ότι ανέρχεται στα 11,3 εκατ. δολάρια περίπου.

Σημειώνεται ότι η Yasa Shipping είχε βάλει πωλητήριο ήδη από το καλοκαίρι του 2018 στο πλοίο, μαζί με άλλα τέσσερα πλοία ξηρού φορτίου κατασκευής 2005 και 2006, στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου της. Το Yasa Neslihan είναι το πρώτο από αυτά τα πλοία που βρίσκει αγοραστή.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η Eurobulk δεν είχε προβεί σε αγορά μεταχειρισμένου πλοίου ξηρού φορτίου από το 2016, όταν αγόρασε το πλοίο Calypso Colossus (χωρητικότητας 55.000 dwt, κατασκευής 2009, μετονομάστηκε σε Eressos Luck). Ένα χρόνο αργότερα το πλοίο πωλήθηκε με κέρδος που άγγιξε το 80%, σύμφωνα με το TradeWinds.

Τον Οκτώβριο του 2018 η Eurobulk είχε συνδεθεί με την εξαγορά του πλοίου Star of Nippon (χωρητικότητας 75.000 dwt, κατασκευής 2004), όμως το πλοίο τελικά κατέληξε στον στόλο της Eurodry, της εισηγμένης στις ΗΠΑ εταιρείας της οικογένειας Πίττα, έναντι 9,8 εκατ. δολαρίων.

Επίσης, τον περασμένο Φεβρουάριο είχε ακουστεί έντονα ότι η Eurobulk θα αγόραζε το panamax Osmarine (χωρητικότητας 76.700 dwt, κατασκευής 2006) από την Nikko Kisen, όμως τελικά το πλοίο αγοράστηκε από μία άλλη ελληνική εταιρεία, την Efshipping, και έχει μετονομαστεί σε Doris.

Σημειώνεται ότι πρόσφατα ο Αριστείδης Πίττας εμφανίστηκε αισιόδοξος για τις προοπτικές της αγοράς του ξηρού φορτίου, μιλώντας σε επενδυτές, και είχε αναφέρει ότι «αξιολογεί προσεκτικά» πιθανές εξαγορές, κινήσεις ανανέωσης του στόλου και «δυνατότητες για συγχωνεύσεις με άλλους στόλους».