ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η αύξηση των προβλέψεων πραγματοποιήθηκε μετά από το μπλοκάρισμα της Διώρυγας του Σουέζ επί μία εβδομάδα στις αρχές του έτους, η οποία δημιούργησε συμφόρηση και αρκετά προβλήματα στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, εκτοξεύοντας τις τιμές των ναύλων.
Η Maersk, με έδρα στην Κοπεγχάγη, εκτίμησε ότι τα Ebit για το 2021 θα κυμανθούν μεταξύ των 9 δισ. δολαρίων και 11 δισ. δολαρίων έναντι προηγούμενων προβλέψεων για 4,3 δισ. δολάρια έως 6,3 δισ. δολάρια.
Αναφορικά με τα EBITDA, κατά τις προβλέψεις της θα φτάσουν στα 13 δισ. δολάρια έως 15 δισ. δολάρια, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για 8,5 δισ. δολάρια έως 10,5 δισ. δολάρια.
«Η συνεχιζόμενη ισχυρή απόδοση οφείλεται κυρίως στην διατήρηση της εξαιρετικής κατάστασης της αγοράς, με την αυξανόμενη ζήτηση να δημιουργεί συμφόρηση στην αλυσίδα εφοδιασμού και με την έλλειψη σε containers”, δήλωσε η Maersk. Οι ευνοϊκές συνθήκες αναμένεται να διατηρηθούν μέχρι το τέταρτο τρίμηνο, εκτιμά η ναυτιλιακή.
Η εταιρεία, η οποία μεταφέρει σχεδόν το 1/5 των εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, δήλωσε ότι βλέπει τώρα τη ζήτηση της παγκόσμιας αγοράς να αυξάνεται 5% έως 7% φέτος, σε σύγκριση με το 3% έως 5% που ήταν η προηγούμενη πρόβλεψη της. Η βελτιωμένη πρόβλεψη «βασίζεται κυρίως στον όγκο των εξαγωγών από την Κίνα προς τις ΗΠΑ», δήλωσε η Maersk.
Ο αναλυτής David Kerstens της Jefferies, επανέλαβε την σύσταση για “αγορά” για τη μετοχή της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι αν και η αγορά ανέμενε ότι η Maersk θα αυξήσει τις προβλέψεις των ετήσιων κερδών, οι νέες εκτιμήσεις ήταν καλύτερες από τις αναμενόμενες.
Επιπλέον, ο Kerstens είπε ότι «παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο περαιτέρω ανόδου των εκτιμήσεων, καθώς τα ναύλα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζουν να κινούνται υψηλότερα από τις προσδοκίες, φτάνοντας σε νέα ρεκόρ».
Η Maersk δημοσίευσε επίσης προκαταρκτικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, αποκαλύπτοντας έσοδα 12,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, οριακά χαμηλότερα από τα 12,61 δισ. δολάρια που προέβλεψαν αναλυτές σε έρευνα του Bloomberg.
To μπλοκάρισμα στο κανάλι του Σουέζ νωρίτερα φέτος, καθυστέρησε την αναμενόμενη εξομάλυνση των τιμών των ναύλων των containerships, τα οποία είχαν υπερδιπλασιαστεί το 2020, λόγω της αυξανόμενης ζήτησης καταναλωτικών αγαθών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η Maersk αναμένεται να δημοσιεύσει τα πλήρη αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου στις 5 Μαΐου.
Η μετοχή της εταιρείας έχει ενισχυθεί κατά 14% από τις αρχές του έτους, μετά την άνοδο κατά 42% που κατέγραψε το 2020.
Διαβάστε επίσης:
Costamare: Απέκτησε τον πλήρη έλεγχο πέντε πλοίων που είχε με την York Capital
Η διπλή ναυμαχία για την κορυφή στην ναυτιλία τακτικών γραμμών
Νέα κόντρα Cosco με ναυπηγοεπισκευαστές – Η Ρυθμιστική Αρχή δικαιώνει τους επιχειρηματίες της Ζώνης
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα