Η A.P. Moller-Maersk A/S, η μεγαλύτερη εταιρεία containerships διεθνώς, επαναδιατύπωσε τις εκτιμήσεις της για τα αποτελέσματα της στο σύνολο του έτους σε υψηλότερα επίπεδα από τα προηγούμενα, αφού συνέχισε τις εργασίες της σε όλη τη διάρκεια της κρίσης της πανδημίας.

Οι μετοχές της εκτινάχθηκαν κατά 7,4% στο ξεκίνημα της συνεδρίασης της Τετάρτης, στην Κοπεγχάγη.

Τα Ebitda το 2020 θα κυμανθούν μεταξύ 6 και 7 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την ναυτιλιακή. Πριν αποσύρει τις προηγούμενες εκτιμήσεις της, η Maersk ανέμενε τα κέρδη της να διαμορφωθούν περίπου στα 5,5 δισ. δολάρια. Αναλυτές που συμμετείχαν σε έρευνα του Bloomberg προέβλεψαν κέρδη ύψους 5,83 δισ. δολάρια, κατά μέσο όρο.

«Ήμασταν σε θέση να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τις παγκόσμιες ανάγκες μεταφοράς και τις αλυσίδες εφοδιασμού των πελατών μας καθ ‘όλη τη διάρκεια του τριμήνου, υπό πολύ δύσκολες συνθήκες», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρεία, Soren Skou. «Δεν κλείσαμε ποτέ».

Η ναυτιλιακή μείωσε το λειτουργικό κόστος κατά 16% το τρίμηνο, κίνηση που σε συνδυασμό με την αύξηση κατά 4,5% των τιμών των ναύλων, αντιστάθμισε την πτώση των όγκων εργασιών κατά 16%.

Ο Frode Morkedal, διευθύνων σύμβουλος της Clarksons Platou στο Όσλο, δήλωσε ότι τα αποτελέσματα της Maersk δείχνουν ότι η αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποδεικνύεται πιο ισχυρή ενόψει της κρίσης Covid-19 από ό, τι φοβούνταν πολλοί.

«Κατά την άποψή μας, οι τιμές των ναύλων είναι καλύτερες από το αναμενόμενο στο τρίτο τρίμηνο, μια ένδειξη ισχυρότερης ανάκαμψης της ζήτησης από το αναμενόμενο», έγραψε ο Morkedal σε σημείωμα του. «Συνεχίζουμε να ποντάρουμε στη Maersk ως στοίχημα ανάκαμψης και βλέπουμε ότι η αναβάθμιση της προοπτικής των κερδών θα υποστηρίξει περαιτέρω της τιμή της μετοχής της εταιρείας”.

Τα σενάρια για lockdown

Ωστόσο, ο Skou προειδοποίησε ότι οι τρέχουσες προοπτικές της εταιρείας δεν περιλαμβάνουν το ενδεχόμενο μία δεύτερης φάσης lockdowns. Είπε επίσης ότι «παραμένουν σημαντικές αβεβαιότητες στην αύξηση της ζήτησης λόγω του Covid-19, της παγκόσμιας αύξησης της προσφοράς και των τιμών των καυσίμων».
«Η παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για containers αναμένεται να συρρικνωθεί το 2020 λόγω του Covid-19 και για το τρίτο τρίμηνο του 2020 οι όγκοι αναμένεται να ανακάμψουν προοδευτικά με την τρέχουσα προσδοκία για μεσαίου μεγέθους, μονοψήφια μείωση», δήλωσε η Maersk την Τετάρτη.
Η ναυτιλιακή, η οποία καλύπτει περίπου το 15% των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών στον κόσμο, ανακοίνωσε για το δεύτερο τρίμηνο του έτους Ebitda ύψους 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κοντά στην υψηλότερη εκτίμηση των αναλυτών. Η εταιρεία είχε δηλώσει στις 17 Ιουνίου ότι το δεύτερο τρίμηνο κινούνταν καλύτερα από ό, τι φοβόταν αρχικά και ότι τα Ebitda αναμένεται να διαμορφωθούν «ελαφρώς πάνω από» 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια.