ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο λόγος για την εταιρία Navios, της Αγγελικής Φράγκου, η οποία ναύλωσε στην SPC το χωρητικότητας 298.000-dwt πλοίο της, Nave Galactic (κατασκευασμένο το 2009), σε worldscale 87 από τη Μέση Ανατολή για την Κίνα. Σύμφωνα με την Tankers International, τα συγκεκριμένα ναύλα έχουν αξία λίγο μεγαλύτερη από τα 43.000 δολ. ημερησίως.
Σημειώνεται ότι δύο ακόμη κορυφαίες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες επωφελήθηκαν από το ανοδικό κύμα, και έκλεισαν την περασμένη εβδομάδα σημαντικές συμφωνίες. Πρόκειται για τις Maran Tankers, συμφερόντων του Γιάννη Αγγελικούση και Athenian Tankers, της οικογένειας Κυριακού.
Οι τιμές των ναύλων στα πλοία VLCC κινούνται έντονα ανοδικά φτάνοντας στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων δύο ετών, με τους αναλυτές να εκφράζουν τις απόψεις τους σχετικά με το πόσο ψηλά μπορούν να φτάσουν.
Οι εκτιμήσεις των αναλυτών
Η Morgan Stanley τοποθετεί τα ναύλα στην περιοχή των 40.000 δολ. ημερησίως, με τις τελευταίες συμφωνία να δείχνουν υψηλότερα επίπεδα από τη Μέση Ανατολή προς Κίνα, σύμφωνα με την Tankers International.
“Με την εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών να αυξάνεται σημαντικά, το σημερινό κλίμα εξακολουθεί να ενισχύει τα ναύλα των δεξαμενόπλοιων αυτή την εβδομάδα, αν και η γρήγορη άνοδος την περασμένη εβδομάδα οφείλεται εν μέρει σε ζητήματα θέσης των πλοίων λόγω καθυστερήσεων από τις καιρικές συνθήκες”, ανέφεραν οι αναλυτές της Clarksons Platou Securities.
Ο Charles R Weber αναφέρει ότι τα ναύλα της διαδρομής του Αραβικού Κόλπου προς την Κίνα ανέβηκαν στην παγκόσμια κλίμακα 85 στο τέλος της περασμένης εβδομάδας, και διαμορφώθηκαν στο υψηλότερο επίπεδο που παρατηρήθηκε από τα τέλη του 2016.
Ο Φώτης Γιαννακούλης, αναλυτής της Morgan Stanley, αναφέρει ότι τα ραγδαία αυξανόμενα ναύλα οφείλονται στο γεγονός ότι η απομάκρυνση των ασιατών αγοραστών από το ιρανικό αργό έχει αντισταθμιστεί από το ενδιαφέρον για το πετρέλαιο της Σαουδικής Αραβίας.
“Η δραστηριότητα ναύλωσης στη Μέση Ανατολή αυξήθηκε σε επίπεδα ρεκόρ”, δήλωσε.
Ο Ben Nolan του Stifel λέει ότι τα ναύλα βρίσκονται σε επίπεδα που είχαν να βρεθούν από τον Ιανουάριο 2017. Από τότε έπειτα είχαν διαμορφωθεί κατά μέσο όρο στα 12.400 δολ. ημερησίως.
Από την πλευρά τους οι αναλυτές της Arctic Securities υποστηρίζουν ότι με βάση τα θεμελιώδη, μπορεί να δούμε τα ναύλα μέχρι τα 40.000 έως 50.000 δολ. ημερησίως, ωστόσο, είναι νωρίς να πούμε ακόμη κάτι τέτοιο.
Σύμφωνα με την Gibson Shipbrokers, η εντυπωσιακή άνοδο στα ναύλα των VLCC έχε περάσει και σε άλλες αγορές.
“Τα ναύλα στα suezmax από τη Δυτική Αφρική μέχρι τη Μαύρη Θάλασσα έχουν εκτιναχθεί στα υψηλότερα επίπεδα έτους, λόγω της αύξηση της ζήτησης στην Ασία, της ισχυρής αγοράς των VLCC και των καθυστερήσεων στα τουρκικά στενά”, αναφέρει report της εταιρίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Πώς οι εφοπλιστές Αγγελικούσης και Κυριακού αιφνιδίασαν την αγορά των VLCC
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποια ελληνική ναυτιλιακή πούλησε και το τελευταίο από τα παλιά της πλοία
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γιατί η BW LPG απέσυρε την πρόταση του 1,1 δισ. δολ. για την εξαγορά της Dorian LPG του Γ. Χατζηπατέρα. Όλο το παρασκήνιο