Το 22ο Navigator 2023 – The Shipping Decision Makers Forum ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Αθήνα.

Η εκδήλωση συγκέντρωσε συνολικά 500 αξιόλογα στελέχη από όλο το φάσμα του ναυτιλιακού πλέγματος για να συζητήσουν και να πλοηγηθούν στη συνεχώς εξελισσόμενη ναυτιλιακή βιομηχανία υπό το θέμα #NavigateTheChange.

1

Η Δανάη Μπεζαντάκου, CEO της NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS, καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και τόνισε ότι, εν μέσω παγκόσμιων οικονομικών, περιβαλλοντικών και πολιτικών αλλαγών, η NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS δεσμεύεται να συμβάλει στο κάλεσμα ενότητας των Decision Makers, που αφορά όχι μόνο την προσαρμοστικότητα στην αλλαγή, αλλά και την ενεργή διαμόρφωσή της. Υπογράμμισε επίσης την πίστη στη δύναμη της συνέργειας που τροφοδοτεί τις προσπάθειες για την υπέρβαση των εμποδίων και τη συμβολή στην ανθεκτικότητα του κλάδου, καθώς και τη σημασία της ενδυνάμωσης και της εκπαίδευσης της νεολαίας.

Το φόρουμ ξεκίνησε με χαιρετισμούς από τον καπετάνιο Δημήτρη ΜπεζαντάκοΠρόεδρο της NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTS, δίνοντας τον τόνο για μια ημέρα γεμάτη εποικοδομητικές συζητήσεις. Ο καπετάν Δημήτρης υπογράμμισε τον ζωτικό ρόλο των συνεργειών στον κόσμο της ναυτιλίας, τονίζοντας την ουσιαστική συμβολή των ναυτικών ως ραχοκοκαλιά του κλάδου- ακόμη και εν μέσω των προκλήσεων του COVID, αναγνώρισε την ανθεκτικότητά τους, τονίζοντας πώς η ναυτιλία επέμεινε, χάρη στην αμέριστη υποστήριξή τους. Ο Πρόεδρος της NAVIGATOR υπογράμμισε την τύχη να έχει κανείς έναν Πρέσβη όπως ο H.EGeorge JTsunis, αναγνωρίζοντας τη συνεπή διατήρηση της ελληνικής ναυτιλίας στο προσκήνιο. Εξήρε την με σεβασμό συνδρομή τους προς τη χώρα μας, παρουσιάζοντάς την ως φάρο δημοκρατίας, ειρήνης και προόδου στις απρόβλεπτες συνθήκες της γειτονιάς μας.

Ο Διευθυντής Ναυτιλίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Ελλάδας, Πλοίαρχος Ανδρέας Σπανός, εκφώνησε την εναρκτήρια ομιλία του, περιγράφοντας τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες και προτεραιότητες για τον ναυτιλιακό τομέα- υπογραμμίζοντας τη βιωσιμότητα και την ευημερία του κλάδου, η ομιλία έθεσε τις βάσεις για εστιασμένες συζητήσεις ευθυγραμμισμένες με το στρατηγικό όραμα του Υπουργείου.

Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο H.EGeorge JTsunisΠρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα, τόνισε τη διαρκή εταιρική σχέση μεταξύ των ΗΠΑ και της Ελλάδας. Υπογράμμισε την επιτακτική ανάγκη για συνεργασία και μεγαλύτερη εκπροσώπηση των γυναικών σε διάφορους τομείς, οραματιζόμενος έναν κόσμο συνεργειών, ενσωμάτωσης και ποικιλομορφίας, υποστηρίζοντας ότι η πραγματική ανάπτυξη προκύπτει από την ενότητα και τη σύγκλιση διαφορετικών προοπτικών.

Ο καπετάν Παναγιώτης ΤσάκοςΙδρυτής του Tsakos Group, συγκίνησε και ταυτόχρονα ενέπνευσε το κοινό αναφερόμενος στον κομβικό ρόλο των γυναικών στη ναυτιλιακή βιομηχανία, τη συνεργασία πολύτιμου ανθρώπινου δυναμικού μεταξύ των δύο φύλων και αναγνώρισε τα επιτεύγματα των γυναικών καπετάνιων, θεωρώντας την παρουσία τους ως την πραγματοποίηση ενός ονείρου ζωής στη θάλασσα. Επιπλέον, υπογράμμισε την επιτακτική ανάγκη συμμετοχής περισσότερων νέων ανθρώπων στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος

Υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεργασίας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του κλάδου, η CEO της NAVIGATOR SHIPPING CONSULTANTSΔανάη Μπεζαντάκου, τόνισε το ρόλο των κοινών εμπειριών και σχέσεων στην ενίσχυση της παγκόσμιας θέσης της ναυτιλιακής κοινότητας. Η εκδήλωση σηματοδότησε επίσης τη συμπερίληψη του πρώτου πάνελ Πρεσβειών το 2012, με τη συμμετοχή 18 Πρεσβειών.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, το Navigator Forum ασχολήθηκε με κρίσιμα θέματα που επηρεάζουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης της απαλλαγής από τον άνθρακα, της ναυτιλιακής εφοδιαστικής αλυσίδας, της έξυπνης ναυτιλίας, της ανθρώπινης απόδοσης, της τεχνολογίας, της κατάρτισης, του ESG και άλλων. Το φόρουμ ανέδειξε τη δέσμευση για τη διαμόρφωση του μέλλοντος της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με έμφαση στην προώθηση του διαλόγου, την ανταλλαγή ιδεών και την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών.

Κορυφαία στιγμή της εκδήλωσης ήταν η συμμετοχή διεθνών οργανισμών, όπως ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF), η Ένωση Εφοπλιστών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ECSA), το Ελληνογαλλικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο (CCIFG) και άλλοι, που συμμετείχαν ενεργά στις συζητήσεις με στόχο να αναγνωρίσουν ότι το μέλλον θα χαρακτηρίζεται από πειραματισμούς και διλήμματα, καθώς θα πλοηγούνται στο εξελισσόμενο τοπίο της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Το φόρουμ περιλάμβανε συζητήσεις σε πάνελ με θέμα “Current Trends and SEAsing Opportunities,” “Navigating Sustainable Seas: The Global Perspective”, και “Mastering the Tides of Change: Navigating Through Experiments and Dilemmas”. Εμπειρογνώμονες από διάφορους τομείς παρείχαν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις οικονομικές προοπτικές, την ψηφιακή επιτάχυνση, τις τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τις παγκόσμιες προοπτικές για τη βιωσιμότητα.

Το πάνελ Current trends and SEAsing opportunities” με συντονίστρια τη Δωροθέα Ιωάννου, CEO – The American P&I Club, περιλάμβανε διακεκριμένους εμπειρογνώμονες που παρείχαν πληροφορίες για διάφορες πτυχές του ναυτιλιακού τομέα.

Ο Robert W. Walker, CEO & Founder – SURVEYS & FORECASTS, τόνισε τη σημασία της κατανόησης της στάσης των καταναλωτών και των δυνάμεων της αγοράς για τις μελλοντικές ναυτιλιακές στρατηγικές. Η Carleen Lyden Walker, Chief Evolution Officer – IMO Goodwill Maritime Ambassador – SHIPPINGInsight, διερεύνησε το ρόλο της ναυτιλιακής βιομηχανίας ως ψηφιακού επιταχυντή στην αντιμετώπιση των ανατρεπτικών παραγόντων που επηρεάζουν τη θαλάσσια ασφάλεια. Ο Richard Poe, Chairman – SHIPGLIDE, υποστήριξε την επένδυση στην πράσινη τεχνολογία, παρέχοντας πρακτικές ιδέες για την επίτευξη άμεσης εξοικονόμησης ενέργειας και τη μείωση των εκπομπών CO2. Τέλος, ο Erik Holmgren, Economic Officer – U.SEmbassy to Greece, συζήτησε τις προσπάθειες της κυβέρνησης των ΗΠΑ για την αναζωογόνηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας για το διεθνές εμπόριο, λαμβάνοντας υπόψη το ιστορικό πλαίσιο και την εθνική σημασία.

Το δεύτερο πάνελ, “Navigating Sustainable Seas: the Global Perspective”, με συντονίστρια τη Natalia Bury, Chief Operations Officer – Tototheo Maritime Ltd, συνέβαλε σε καίριες συζητήσεις σχετικά με τον προσανατολισμό της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς ένα βιώσιμο μέλλον.

Από την παγκόσμια προοπτική, οι εμπειρογνώμονες Mette Asmussen, Lead, Maritime Sector Initiatives at the World Economic Forum, Fanny Lossy, Director – Environment, Maritime Safety & Offshore European Community Shipowners’ Associations (ECSA), και Βασίλης Τριαντάφυλλος, Lawyer – Energy Policy Expert, υπογράμμισαν τη θετική πορεία του κλάδου προς τη βιωσιμότητα, τονίζοντας την ανάγκη επιτάχυνσης της δράσης όλων των ενδιαφερόμενων μερών για την επίτευξη φιλόδοξων στόχων.

Κατά τη διάρκεια του πάνελ, αναφέρθηκε ότι η πορεία προς τη βιωσιμότητα στη ναυτιλία είναι βαθιά συνδεδεμένη με τις προόδους στην ενεργειακή απόδοση και το μέλλον φαίνεται πολλά υποσχόμενο με πολλαπλά καύσιμα. Κατά συνέπεια, είναι ζωτικής σημασίας οι πολιτικές και οι στρατηγικές του ενεργειακού τομέα να ενσωματώνουν τις μοναδικές ανάγκες και προοπτικές της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Η συνεργασία και η διαφάνεια αποτελούν το κλειδί σε αυτή τη μετασχηματιστική διαδικασία. Διευκρινίστηκε επίσης ότι είναι σημαντικό για τον κλάδο να αναγνωρίσει και να αξιοποιήσει τις πολυάριθμες ευκαιρίες που παρουσιάζει αυτή η στροφή προς τη βιωσιμότητα και πώς απαιτείται να ενεργεί γρήγορα και αποφασιστικά, καθώς οι αυξανόμενες πιέσεις σε ρυθμιστικά, επιχειρησιακά και κοινωνικοοικονομικά μέτωπα δεν αφήνουν περιθώρια εφησυχασμού. Η πολύπλοκη φύση της αλυσίδας αξίας στον κόσμο της ναυτιλίας, η οποία περιλαμβάνει πολυάριθμα ενδιαφερόμενα μέρη, απαιτεί μια ενιαία προσέγγιση. Η ευθυγράμμιση των στόχων και των δράσεων σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας είναι επιτακτική ανάγκη για να εξασφαλιστεί μια συνεκτική και αποτελεσματική μετάβαση με ενιαίο ρυθμό. Αυτή η συλλογική κίνηση, όπως αναφέρθηκε, είναι ζωτικής σημασίας για κάθε φορέα που φιλοδοξεί να διατηρήσει τη σημασία του σε ένα ταχέως εξελισσόμενο βιομηχανικό τοπίο.

Την τελική συζήτηση του πάνελ με τίτλο “Mastering the Tides of Change: Navigating Through Experiments and Dilemmas”, συντόνισε ο Edwin Lampert, Executive Editor – Riviera Maritime Media’s και συμμετείχαν οι Philippe Louis Dreyfus, Chairman of Louis Dreyfus Armateurs and President of the Maritime Committee of the French-Hellenic Chamber of Commerce & Industry, Alex Hadjipateras, Managing Director – Dorian LPG και Kostas Rokkos, Chairman & CEO – TST International SA.

Τα κύρια θέματα συζήτησης ήταν οι στρατηγικοί κίνδυνοι, οι εξελίξεις που βρίσκουν πιο συναρπαστικές για το μέλλον του κλάδου, καθώς και οι προκλήσεις γύρω από τις νέες τεχνολογίες, την απεξάρτηση από τον άνθρακα και τις απαιτήσεις ESG. Οι γεωπολιτικές συγκρούσεις και ο πιθανός αντίκτυπός τους στις ναυτιλιακές διαδρομές αναδείχθηκαν ως μια σημαντική συνεχιζόμενη ανησυχία. Οι ηγέτες της ναυτιλίας εξέφρασαν επίσης ενθουσιασμό για καινοτομίες όπως η αυτοματοποίηση, η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάλυση δεδομένων.

Ο κ. Χατζηπατέρας σημείωσε ότι οι τεχνολογίες αυτές μπορούν να ενισχύσουν τη διαχείριση κινδύνων και να δημιουργήσουν αξία σε όλες τις αλυσίδες εφοδιασμού. Ωστόσο, η αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού για την αξιοποίησή τους παραμένει εμπόδιο. Ο Δρ. Ρόκκος υπογράμμισε την ανάγκη συνεχούς κατάρτισης για τη μετάβαση των πληρωμάτων σε νέους ρόλους. Όσον αφορά την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, οι συμμετέχοντες στο πάνελ είδαν τα βιοκαύσιμα και τη δέσμευση άνθρακα ως πολλά υποσχόμενες αλλά δαπανηρές επιλογές για την επίτευξη των στόχων για τις εκπομπές ρύπων. Είπαν ότι η δίκαιη κατανομή του κόστους και η εξισορρόπηση της βιωσιμότητας με την οικονομική βιωσιμότητα παραμένουν βασικές προκλήσεις.

Κοιτάζοντας 5-10 χρόνια μπροστά, ο κ. Louis Dreyfus υπογράμμισε τις συναρπαστικές δυνατότητες της “έξυπνης ναυτιλίας” και των νέων δραστηριοτήτων που επιτρέπει η τεχνολογία, αν και προειδοποίησε ότι η δημόσια εικόνα του κλάδου θα μπορούσε να τον καταστήσει στόχο των ρυθμιστικών αρχών αν δεν προσαρμοστεί. Συνολικά, οι ηγέτες συμφώνησαν ότι η υιοθέτηση της καινοτομίας και της διαφάνειας θα είναι ζωτικής σημασίας για την αντιμετώπιση απειλών όπως η κλιματική αλλαγή, η κυβερνοασφάλεια και οι παγκόσμιες κρίσεις υγείας. Ο συντονιστής επανέλαβε την κοινή άποψη ότι “οι προκλήσεις παραμένουν, αλλά ο διάλογος μας δίνει εικόνα για την πλοήγηση στην αλλαγή”.

Μεταξύ των πάνελ συζήτησης, έγινε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων του NAVIGATOR ASSEMBLY 2023. Πιο συγκεκριμένα, το INTERSECTION OF SMART SHIPPING & HUMAN ELEMENT, διερεύνησε την ενσωμάτωση της τεχνολογίας και του ανθρώπινου παράγοντα, τονίζοντας την ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση για την επιτυχή πλοήγηση στις τεχνολογικές εξελίξεις. Συζητήσεις σχετικά με το DECARBONISATION & ESG, έδωσαν έμφαση στις περιβαλλοντικές εκτιμήσεις. Τέλος, έγινε παρουσίαση των αποτελεσμάτων του SUPPLY CHAIN, εξετάζοντας τη βελτιστοποίηση των logistics. Οι εν λόγω συνεδρίες, τις οποίες συντόνισαν εμπειρογνώμονες του κλάδου, παρείχαν πληροφορίες για την έξυπνη ναυτιλία, τη βιωσιμότητα και τη δυναμική της εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι εν λόγω συνεδρίες παρουσιάστηκαν από εκπροσώπους των χορηγών του NAVIGATOR, όπως αναφέρονται παρακάτω.

Το Navigator Forum 2023 ήταν μια απόδειξη της ανθεκτικότητας, της προσαρμοστικότητας και της δέσμευσης του κλάδου να ξεπεράσει τις προκλήσεις συλλογικά, μέσω του συνεχούς διαλόγου και της προόδου. Τέλος ανακοινώθηκε ότι το Navigator Forum 2024 θα επιστρέψει στις ρίζες του στη Χίο και τις Οινούσσες από τις 20 έως τις 22 Σεπτεμβρίου 2024.

Sponsors:

ABB, ATLASSEA, AUSTRIACARD HOLDINGS, BENEFIT, CROSSWORLD, CYGNUS, DNV, ERMA FIRST, EY, EUROFAST, EMBASSY OF PANAMA, FRANMAN, GOLDEN UNION, GOLDEN CARGO, FORTUNE TECHNOLOGIES, HILL DICKINSON, KPMG, M/MARITIME, MARASCO MARINE, MARICHEM MARIGASES, MARINE SUPPORT, MARINETRAFFIC, MARITA HELLAS, METROPOLITAN COLLEGE, MOORE, NAPA, NJORD, OCEANKING, ORIANI, PALAU INTERNATIONAL SHIP REGISTRY, RIDGE GLOBAL EUROPE, SHIPGLIDE AIR LUBRICATION SYSTEMS, SEKAVIN, SWIFT MARINE, THE AMERICAN P&I CLUB, THE MARSHALL ISLANDS REGISTRY, Port of Thessaloniki (ThPA S.A.), THE SWEDISH CLUB, TOTOTHEO MARITIME, UK P&I, VSHIPS, VENLYS, WARTSILA, W.I.M.A. (WORLDWIDE INDUSTRIAL & MARINE ASSOCIATION), WINGUSUITE

Διαβάστε επίσης:

Στυλιανίδης: Αύξηση έως και 50% στους τουρίστες κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη

Δεύτερο κρουαζιερόπλοιο απέκτησε η Celestyal

Γιάννης Κάρτσωνας: Όλο και πιο ψηλά τα ναύλα στα VLCC