ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε μια χρονιά που η πανδημία του COVID – 19, έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία των πλοίων, και πάνω από όλα στα πληρώματα, αφού περίπου 400.000 άνθρωποι είναι εγκλωβισμένοι στα πλοία, η δημοσιογραφική ομάδα των Lloyd’s List επέλεξε για την πρώτη θέση της ετήσιας λίστας τους ναυτικούς. Με τον τρόπο αυτό επιχειρεί να αναδείξει τον στρατηγικό ρόλο που διαδραματίζουν οι ναυτικοί στο παγκόσμιο εμπόριο και να αναδείξει το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν, αφού δεν μπορούν να επιστρέψουν στις οικογένειές τους, παρά τις αμέτρητες εκκλήσεις που έχει απευθύνει ο κλάδος σε κυβερνήσεις και οργανισμούς.
Όσον αφορά την ελληνική παρουσία, σταθερά κορυφαίος εκπρόσωπος του ελληνικού εφοπλισμού παραμένει ο μεγαλύτερος έλληνας πλοιοκτήτης, ο κ. Γιάννης Αγγελικούσης. Οι Lloyd’s τον έχουν κατατάξει στην έβδομη θέση επισημαίνοντας ότι ο στόλος του ομίλου, συνεχίζει και αυξάνεται ανεξάρτητα από τις συνθήκες που επικρατούν παγκοσμίως. Σήμερα διαθέτει έναν στόλο από 49 bulk carriers, 49 δεξαμενόπλοια και ένα υπό κατασκευή, καθώς και 36 LNG carriers και ακόμα εννέα υπό ναυπήγηση.
Στην 13η θέση της λίστας βρίσκεται ο Γιώργος Προκοπίου, ο οποίος ελέγχει έναν στόλο άνω των 50 δεξαμενόπλοιων, ενώ έχει και επτά υπό ναυπήγηση. Επίσης διαθέτει και έναν στόλο από 13 LNG carriers, καθώς και τέσσερα υπό παραγγελία, εκ των οποίων τα δύο μπορούν να λειτουργήσουν και ως πλωτοί σταθμοί επαναεριοποίησης.
Τέλος διαθέτει στον στόλο του ομίλου του 38 bulk carriers και δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Στην 24η θέση βρίσκεται ο Γιώργος Οικονόμου, ο οποίος μέσω του TMS Group ελέγχει έναν στόλο από 35 bulk carriers και 50 δεξαμενόπλοιων. Παράλληλα τρέχει ένα ναυπηγικό πρόγραμμα αξίας 2 δισ. δολαρίων για την κατασκευή 11 LNG carriers.
Μια θέση πιο κάτω, στην 25η της λίστας των Lloyd’s List βρίσκεται η κα. Αγγελική Φράγκου η οποία μέσω του ομίλου Navios διαχειρίζεται έναν στόλο από περίπου 200 πλοία αποτελούμενα από δεξεμανόπλοια, bulk carriers και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Στην 35η θέση είναι Πήτερ Λιβανός. Ιδρυτής της Euronav, της μεγαλύτερης εταιρείας super tankers στον κόσμο, σήμερα είναι επικεφαλής του ομίλου Gaslog, ο οποίος διαθέτει έναν στόλο από 35 LNG carriers. Παράλληλα ο όμιλος έχει επεκτείνει την δραστηριότητά του, και στις πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης. Το πλοίο GasLog Singapore, έχει 10ετή σύμβαση για αποθήκευση για ένα έργο ηλεκτροπαραγωγής με αέριο υπό ανάπτυξη στον Παναμά, ενώ συμμετέχει και στην Gastrade το ελληνικό έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη για εισαγωγή φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολης.
Στην 37η θέση βρίσκεται φέτος ο Πέτρος Παππάς, που έχει το πηδάλιο της Star Bulk η οποία διαχιερίζεται έναν στόλο από 116 bulk carriers. Ο κ. Παππάς έχει τρέξει ένα τεράστιο πρόγραμμα τοποθέτησης scrubber, (καθαριστές ρύπων διοξειδίου του θείου), σε 114 από τα πλοία του στόλου του.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, επί 12 συναπτά έτη, Θεόδωρος Βενιάμης είναι στην 38η θέση της λίστας των Lloyd’s List. Στις τέσσερις θητείες του ως πρόεδρος της ΕΕΕ ο κ. Βενιάμης έχει δει εννέα διαφορετικούς πρωθυπουργούς και 13 διαφορετικούς υπουργούς Ναυτιλίας.
Την περίοδο της θητείας του ο κ. Βενιάμης κλήθηκε να αντιμετωπίσει από τον θεσμικό του ρόλο, μια σειρά από αντιξοότητες. Από την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2009, που έριξε στα τάρταρα και την ναυτιλία, την κατάργηση του υπουργείου Ναυτιλίας στην Ελλάδα από την κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου τα πρώτα χρόνια της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας, την ρητορική των Βρυξελλών για την φορολογία της ναυτιλίας, καθώς φυσικά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος στην πορεία του για μηδενικούς ρύπους.
Ίσως το σημαντικότερο στοιχεία της κληρονομιάς που θα αφήσει στη νέα διοίκηση της Ε.Ε.Ε που θα προκύψει μέσα στο 2021, αλλά και γενικότερα στη χώρα, είναι η δημιουργία της ΣΥΝΕΝΩΣΙΣ, της Εταιρεία Κοινωνικής Προσφοράς Ελληνικού Εφοπλισμού. «Η παράδοση θέλει τη Ναυτιλία να υπηρετεί τη χώρα μέσα από μικρά και μεγάλα έργα προσφοράς σε κάθε περίοδο. Σε αυτό το πνεύμα δημιουργήθηκε η Εταιρεία Κοινωνικής Προσφοράς Ελληνικού Εφοπλισμού ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ μια κοινή πλατφόρμα κοινωνικής στήριξης και ανάπτυξης υπεύθυνων πρωτοβουλιών συνδρομής της ναυτιλιακής κοινότητας στον τόπο. Γίνετε και εσείς μέλος αυτής της προσπάθειας και συμμετέχετε στο συλλογικό μας έργο.», δηλώνει ο κ. Βενιάμης.
Στην 59η θέση είναι ο Βαγγέλης Μαρινάκης, ο οποίος μέσα στη χρονιά ήταν ο πρώτος από τη ναυτιλιακή βιομηχανία που ανακοίνωσε δημοσίως ότι βρέθηκε θετικός στον Covid – 19.
Ο επικεφαλής του ομίλου Capital, που διαθέτει τον 12ο μεγαλύτερο στόλο στην Ελλάδα “ έκλεψε» την παράσταση φέτος όταν σε συνέδριο της Capital Link δήλωσε ότι μια από τις χειρότερες επιχειρηματικές τους αποφάσεις ήταν η συνεργασία με την Diamond S. Shipping, επισημαίνοντας ότι: “Τελικά, ανακαλύψαμε ότι δεν συμμεριζόμαστε το ίδιο όραμα». Παράλληλα μέσα στο 2021 παρέλαβε και το πρώτο από τα επτά LNG carriers του ναυπηγικού του προγράμματος.
Ο ίδιος παράλληλα με τα ναυτιλιακές του ασχολίες είναι και ο διοικητικός ηγέτης του Ολυμπιακού αλλά και της αγγλικής, Nottingham Forest.
Στην 60η θέση, είναι ο Κωστής Κωνσταντακόπουλος με την μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία στον τομέα των containerships. Η εταιρεία, διαχειρίζεται έναν στόλο 72 πλοίων που μπορούν να μεταφέρουν ταυτόχρονα 529.000 εμπορευματοκιβώτια. Παράλληλα η εταιρεία σήμερα διαθέτει ρευστότητα 220 εκατ. δολαρίων.
Στη θέση 81 της σχετικής λίστας βρίσκεται η Άννα Αγγελικούση η οποία κάνει την πρώτη της εμφάνιση στην λίστα. Η κα. Αγγελικούση αδελφή του Γιάννη Αγγελικούση, δραστηριοποιείται στα bulk carriers, τα δεξαμενόπλοια αλλά και τα LNG carriers. Ειδικότερα διαχειρίζεται έναν στόλο από 30 δεξαμενόπλοια, ενώ έχει υπό ναυπήγηση ακόμα τέσσερα.
Επίσης έχει στο στόλο των εταιρειών του ομίλου δύο LNG carriers καθώς και τρία υπό παραγγελία, ενώ στα bulk carriers ο στόλος έχει φτάσει τα 33 πλοία με μέσο όρο ηλικίας τα 9 έτη.
Επίσης στην θέση 83 βρίσκεται ο Νίκος Τσάκος ο οποίος έχει διατελέσει και πρόεδρος της Intertanko. Ο κ. Τσάκος επικεφαλής της Tsakos Energy Navigation πέτυχε να διατηρήσει ψηλά της κερδοφορία του στόλου δεξαμενοπλοίων της εταιρείας, μέσα σε μια χρονιά με πολλές προκλήσεις, (COVID – 19) έχοντας τα περισσότερα πλοία σε μακροχρόνιες ναυλώσεις, και εκμεταλλευόμενος στην spot αγορά τις ευκαιρίες που δημιούργησε ο «πόλεμος τιμών» στο πετρέλαιο.
Ο Δημήτρης Φαφαλιός, πρόεδρος της Intercargo είναι στην 86η θέση. Ως πρόεδρος μιας Ένωσης που εκπροσωπεί περισσότερο από το 25% του παγκόσμιου στόλου bulk carriers ο κ. Φαφαλιός, πρωταγωνίστησε στις πρωτοβουλίες της ναυτιλιακής βιομηχανίας, για την επίλυση της συνεχιζόμενης ανθρωπιστικής κρίσης που προκλήθηκε σε 400.000 περίπου ναυτικούς εξαιτίας του κορονοίού, ενώ έχει καταγγείλει και τα σχέδια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας ρύπων.
Τέλος στην λίστα των 100 πιο ισχυρών της ναυτιλίας βρίσκεται και η Κύπρος μέσω της κας. Δέσποινας Θεοδοσίου που πρόεδρος της WISTA International.
Μπαράζ νέων παραγγελιών από τους Έλληνες εφοπλιστές λίγο πριν εκπνεύσει το 2020
Αγοραπωλησίες πλοίων ύψους 554 εκατ. δολ. από τους Έλληνες εφοπλιστές τον Νοέμβριο – Ποια πλοία άλλαξαν χέρια
Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές έστειλαν φέτος στα διαλυτήρια τα πλοία τους – Ποιες κατηγορίες ξεχωρίζουν
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΖΙΜ: Κερδοφορία 1,13 δισ. δολάρια για το γ’ τρίμηνο – Ναυπηγεί 46 πλοία κοντέινερ
- Σούπερ μάρκετ: Τι μένει στα ταμεία τους από τον τζίρο των 12,3 δις
- Ο Γιώργος και Μάριος Γιαλόζογλου πούλησαν πλοίο με κέρδος 7,6 εκατ. δολάρια – Αγόρασαν και δεύτερο ακτοπλοϊκό
- ΕΛΓΑ: Σήμερα πληρώνονται οι ενστάσεις των 4 τελευταίων ετών – Αφορούν 2.400 δικαιούχους