Την πεποίθηση ότι θα πετύχει αποτίμηση έως 90 δισ. δολαρίων εκφράζει η Shein, θέτοντας τις βάσεις για μία ενδεχόμενη IPO στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το bloomberg, αυτό το επίπεδο ξεπερνά κατά πολύ τον τρόπο αποτίμησης του κολοσσού fast-fashion στις ιδιωτικές συναλλαγές.

1

Η εταιρεία έχει δηλώσει στους υποψήφιους επενδυτές ότι έχει στόχο να εξασφαλίσει μια αποτίμηση 80 έως 90 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την εισαγωγή της, αναφέρουν οι πηγές.

Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα της πώλησης των μετοχών παραμένει αβέβαιο δεδομένης της αστάθειας της αγοράς, τονίζουν.

Στις ιδιωτικές συναλλαγές, η αποτίμηση της Shein έχει πέσει κάτω από τα 66 δισεκατομμύρια δολάρια που έλαβε σε έναν γύρο χρηματοδότησης τον Μάιο, κατά τις ίδιες πηγές. Τα μερίδια που άλλαξαν πρόσφατα χέρια στη δευτερογενή αγορά αποτίμησαν την εταιρεία σε περίπου 50 έως 60 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αν και η αποτίμηση στις ιδιωτικές συναλλαγές δεν αντικατοπτρίζει απαραίτητα την πραγματική αποτίμηση της εταιρείας, το χάσμα υπογραμμίζει τις ανησυχίες των επενδυτών σχετικά με τις προκλήσεις της Shein που κυμαίνονται από την αύξηση του ανταγωνισμού έως τις κατηγορίες για κλοπές πνευματικών δικαιωμάτων και πιθανή χρήση καταναγκαστικής εργασίας.

Μπορεί επίσης να σταθεί εμπόδιο στις φιλοδοξίες της Shein για μια IPO με μεγάλη επιτυχία.

Η Shein ήταν η τρίτη πιο πολύτιμη startup στον κόσμο το 2022, όταν ένας γύρος χρηματοδότησης την αποτίμησε στα 100 δισεκατομμύρια δολάρια.

Έκτοτε, η αποτίμησή της μειώθηκε μαζί με αυτές άλλων νεοφυών επιχειρήσεων και εταιρειών τεχνολογίας, καθώς οι επενδυτές ήταν επιφυλακτικοί ως προς τα περιουσιακά στοιχεία υψηλού ρίσκου εν μέσω των αβέβαιων οικονομικών προοπτικών και των υψηλότερων επιτοκίων.

Οι προκλήσεις

Η Shein πρωτοστάτησε στο fast-fashion, πουλώντας online νέα και κομψά ρούχα, όπως πουκάμισα και μαγιό με τιμή μόλις 2 δολάρια το καθένα.

Οι πωλήσεις των εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου απευθείας στον καταναλωτή απογειώθηκαν στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του Covid και η εταιρεία έγινε γρήγορα μια από τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές αγορών, στοχεύοντας σε εφήβους και νεαρές γυναίκες.

Ιδρύθηκε στην Κίνα πριν από περισσότερο από μια δεκαετία, μετέφερε πρόσφατα την έδρα της στη Σιγκαπούρη και εργάστηκε για να αποστασιοποιηθεί από τη χώρα καταγωγής της.

Η Shein εξακολουθεί να προμηθεύεται το μεγαλύτερο μέρος των ρούχων της για τις ΗΠΑ από προμηθευτές της Νότιας Κίνας, αν και έχει ανακοινώσει σχέδια για συνεργασία με άλλες χώρες.

Η εταιρεία λιανικών πωλήσεων προσέλαβε το πρώην στέλεχος της SoftBank Group Corp, Marcelo Claure, νωρίτερα φέτος για να βοηθήσει στη λειτουργία της επιχείρησής της στη Λατινική Αμερική.

Η επιτυχία της Shein την έβαλε στο στόχαστρο των αρχών.

Ένα μέλος του Κογκρέσου ζήτησε να διεξαχθεί έρευνα σχετικά με τη χρήση βαμβακιού από την περιοχή Xinjiang της Κίνας. Εάν ξεκινήσει έρευνα και διαπιστωθεί ότι η Shein παραβίασε τους νόμους των ΗΠΑ κατά της καταναγκαστικής εργασίας, μπορεί να απαγορευτεί η είσοδος των προϊόντων της στη χώρα.

Η ίδια παραδέχεται ότι το 2% του βαμβακιού της προέρχεται από την Xinjiang, αλλά λέει ότι δεν χρησιμοποιεί καταναγκαστική εργασία.

Η Shein έχει επίσης επικριθεί μαζί με τους ανταγωνιστές της στον τομέα του fast-fashion, για ζητήματα που αφορούν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της βιομηχανίας.

Ανταγωνισμός από την Temu

Ο διαδικτυακός λιανοπωλητής αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από την Temu, που ανήκει στον κινεζικό γίγαντα ηλεκτρονικού εμπορίου PDD Holdings Inc.

Τον Σεπτέμβριο, οι πωλήσεις στο Temu ήταν υπερδιπλάσιες από τις πωλήσεις της Shein στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το Bloomberg Second Measure.

Οι δύο εταιρείες έχουν μηνύσει η μία την άλλη, με την Shein να κατηγορεί την Temu για παραβίαση εμπορικών σημάτων και πνευματικών δικαιωμάτων, ενώ η Temu ισχυρίζεται ότι η Shein παραβίασε τους αντιμονοπωλιακούς νόμους χρησιμοποιώντας τακτικές εκφοβισμού για να εμποδίσει τους κατασκευαστές ρούχων να συνεργαστούν με την πλατφόρμα.

Η Shein είπε ότι η αγωγή είναι αβάσιμη και η εταιρεία θα υπερασπιστεί σθεναρά τον εαυτό της.

Αναμένει τα καθαρά της έσοδα να φτάσουν τα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος παρά τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, αναφέρουν πηγές στο Bloomberg.

Τα καθαρά της έσοδα το 2019 ήταν περίπου 1 δισεκατομμύριο γιουάν (137 εκατομμύρια δολάρια), σύμφωνα με μία παρουσίαση επενδυτών εκείνη την εποχή.

Τον Αύγουστο, η εταιρεία εξαγόρασε περίπου το ένα τρίτο του ομίλου Sparc, ο οποίος κατέχει την ανταγωνίστρια της Forever 21 μέσω μιας κοινοπραξίας.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, τα προϊόντα Forever 21 θα διατεθούν στους διαδικτυακούς πελάτες της Shein.

Τον Οκτώβριο, η Shein απέκτησε και τη βρετανική διαδικτυακή εταιρεία Missguided από την Frasers Group Plc.

Διαβάστε ακόμη:

Shein: «Missguided» και «Forever 21» στο χαρτοφυλάκιο του ασιατικού γίγαντα διαδικτυακής μόδας

Βασίλης Κάτσος: Μπαίνει στρατηγικός επενδυτής στην ελληνική εταιρεία κατασκευής drones, Altus

WeWork: Κατέθεσε αίτηση πτώχευσης – Στα 19 δισ. δολ. τα χρέη της