ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Με ένα πολύ αισιόδοξο πλάνο που προβλέπει υπερδιπλασιασμό στα κέρδη μέχρι το 2025, ο κινεζικός κολοσσός ρούχων και αξεσουάρ με έδρα τη Σιγκαπούρη, Shein, ετοιμάζεται να μπει στο αμερικάνικο χρηματιστήριο μέσα στο 2023.
Με νέες συλλογές, premium προϊόντα και ανταγωνιστική των Asos και Amazon πλατφόρμα, η εταιρεία Shein προσπαθεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον των επενδυτών.
Αισιόδοξες προβλέψεις
Σύμφωνα με τους Financial Times, σε μία παρουσίαση προς τους επενδυτές, η εταιρεία Shein ανέφερε ότι τα έσοδά της θα υπερδιπλασιαστούν στα 60 δις δολάρια μέχρι το 2025.
Ειδικότερα, ανέφερε στους επενδυτές ότι από τα 22,7 δις δολάρια έσοδα που κατέγραψε πέρσι, μέσα σε τρία χρόνια στοχεύει να τα εκτοξεύσει στα 58,5 δις δολάρια. Σε ύψος που ξεπερνάει τις ετήσιες πωλήσεις των μεγάλων παικτών όπως H&M και Zara.
Στην παρουσίαση της η Shein ανέφερε ότι πέτυχε κέρδος για τέσσερα συνεχόμενα χρόνια, φτάνοντας τα 700 εκατ. δολάρια το 2022.
Ωστόσο, πρόκειται για μείωση σε σχέση με το κέρδος του 2021, το οποίο ήταν 1,1 δισ. δολάρια το 2021, εξαιτίας του υψηλού κόστους αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών και του αυξανόμενου κόστους παραγωγής.
Η εταιρεία επίσης προβλέπει ότι για το 2025, τα κέρδη της θα αυξηθούν 7,5 δις δολάρια, στοχεύοντας σε νέες σειρές και premium προϊόντα, παράλληλα με τη μείωση κόστους στην αποθήκευση και την παράδοση.
Νέα πλατφόρμα για να «χτυπήσει» την Amazon
Ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο, η Wall Street Journal είχε αναφέρει ότι η Shein στοχεύει να χτυπήσει την Amazon, δημιουργώντας μια πλατφόρμα, μέσω της οποία εκτός από τα δικά της προϊόντα θα πουλάει και προϊόντα από άλλα brands.
Έχοντας την υποστήριξη επενδυτών όπως Sequoia Capital China και η General Atlantic, μία νέα πλατφόρμα με προϊόντα κι από άλλες μάρκες θα οδηγούσε την εταιρεία στο να εξελιχθεί ως ο νούμερα 1 ανταγωνιστής και της Alibaba.
«Η πλατφόρμα της αγοράς καθιστά διαθέσιμη μια σειρά από πρόσθετες επιλογές εμπορευμάτων και αποστολής και αναμένουμε ότι θα οδηγήσει σε αυξημένη αφοσίωση και ικανοποίηση των πελατών», ανέφερε το σημείωμα του Δεκεμβρίου προς τους επενδυτές, με την εταιρεία να επιχειρεί να διευρύνει τις δυνατότητές της να δημιουργήσει περισσότερους πιστούς πελάτες.
Έλλειψη «πιστών» πελατών
Ο κινεζικός κολοσσός επιλέγει να αναζητήσει μια αμερικάνικη IPO σε μία περίοδο που οι μετοχές τεχνολογίας, που θριάμβευσαν τα προηγούμενα χρόνια, βρίσκονται στο επίκεντρο των συνέπειων μιας ευρύτερης οικονομικής ύφεσης.
Η αξία της εταιρείας είναι πάνω από 100 δις δολάρια, καθιστώντας την μία από τις κορυφαίες ιδιωτικές εταιρείες.
Όμως σύμφωνα με τους FT, μέχρι πριν ένα μήνα, ο ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος Xu Yangtian, έκανε συζητήσεις για να συγκεντρώσει 3 δις δολάρια, σε μία συνολική αποτίμηση ύψους 64 δις δολαρίων, χαμηλότερη των προσδοκιών.
Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Shein είναι να μετατρέψει τους νέους της πελάτες σε επαναλαμβανόμενους αγοραστές. Το 2022 το 60% των 142 εκατ. πελατών της πραγματοποίησαν αγορές από την ψηφιακή της πλατφόρμα για πρώτη φορά.
Η Shein αναζητεί τρόπους να ανατρέψει αυτό το ποσοστό, αυξάνοντας τους αγοραστές στα 261 εκατ. με το 60% να έχει ήδη αγοράσει στο παρελθόν.
Οι δεύτερες σκέψεις αναλυτών και επενδυτών
Παρά την έκρηξη που κατέγραψε η ψηφιακή πλατφόρμα κατά την περίοδο της πανδημίας, σύμφωνα με τους επενδυτές, υπάρχουν σημάδια ότι ο «ντόρος» γύρω από τη Shein ίσως αρχίζει να κοπάζει.
Σύμφωνα με έρευνα της Morning Consult Brand Intelligence, το ποσοστό των γυναικών Gen Z στις ΗΠΑ – εκείνων που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2013 – που σκέφτονται να αγοράσουν από τη Shein μειώθηκε από το ανώτατο όριο του 54% τον Μάιο του 2022 στο 39% τον Σεπτέμβριο.
«Η Gen Z είναι πιο ανοιχτή σε νέες μάρκες ένδυσης από οποιαδήποτε άλλη γενιά, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πιο εύκολο να κερδίσεις την προσοχή τους, αλλά πιο δύσκολο να διατηρήσεις την αφοσίωσή τους», δήλωσε η Claire Tassin, αναλύτρια λιανικής και ηλεκτρονικού εμπορίου στο Morning Consult.
Για τους επενδυτές, η Shein για να επιτύχει τους στόχους της, θα πρέπει να αρχίσει να πουλάει πιο ακριβές σειρές ρούχων και να καταφέρει να αποκτήσει πιστούς πελάτες.
Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι αυτό θα είναι μια πρόκληση για την εταιρεία, η οποία έχει πλέον τα κεντρικά της γραφεία στη Σιγκαπούρη, καθώς το κοινό-στόχος της είναι οι νεότεροι αγοραστές που στο παρελθόν έχουν δείξει ελάχιστη πίστη στο brand.
Διαβάστε επίσης:
Shein: Ο online κολοσσός γρήγορης μόδας ανοίγει το πρώτο του κατάστημα