ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Παρότι στην εγχώρια αγορά οι λιανικές πωλήσεις κατέγραψαν μικρή άνοδο, οι εξαγωγές ενδυμάτων μειώθηκαν και πάλι, επηρεάζοντας αρνητικά την ένδυση και την κλωστοϋφαντουργία.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΠΕΕ, το πρώτο τρίμηνο του 2024 συνεχίσθηκε η πτωτική πορεία του τελευταίου εξαμήνου του 2023 για την αλυσίδα ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας.
Οι λιανικές πωλήσεις ενδυμάτων στην εγχώρια αγορά σημείωσαν αύξηση 3,6% και ανήλθαν σε 682 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2024 από 658 εκατ. ευρώ το 2023.
Αντίθετα, αρνητική ήταν η πορεία των εξαγωγών με σημαντική μείωση κατά 21,4%, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές.
-Η συνολική αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας το πρώτο τρίμηνο του 2024 ανήλθε σε 463 εκατ. ευρώ έναντι 588 εκατ. το 2023.
-Οι εξαγωγές ενδυμάτων παρουσίασαν μείωση 15,9%, της κλωστοϋφαντουργίας 21,9% και του βαμβακιού 28%.
-Η μείωση των εξαγωγών επηρέασε αρνητικά τον συνολικό κύκλο εργασιών, ο οποίος στην ένδυση κατέγραψε πτώση 7,4% και στην κλωστοϋφαντουργία 9,5%.
-Μείωση κατέγραψαν επίσης και οι εισαγωγές σε ποσοστό 8,7%. Για το σύνολο της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας ανήλθαν σε αξία σε 800 εκατ. ευρώ το 2024 έναντι 877 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2023.
-Η μείωση των εισαγωγών της κλωστοϋφαντουργίας ήταν μεγαλύτερη και ανήλθε σε 12%, ενώ της ένδυσης ανήλθε σε 7,2%.
Διαβάστε επίσης:
Χρηματιστήριο: Βγάζουν διόρθωση οι ξένες αγορές, στο κόκκινο η Λεωφόρος Αθηνών
Πεκίνο: Σειρά μέτρων για να μειωθούν τα επιχειρηματικά κόστη
Ελληνική Τράπεζα: Δυναμική είσοδος στο 2024 με κέρδη στα 93 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο