Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Gucci, Marco Bizzarri, πρόκειται να αποχωρήσει από την εταιρεία, στο πλαίσιο των ενεργειών στις οποίες προχωρά η ιδιοκτήτρια Kering προκειμένου να ανακόψει την πτώση της απόδοσης του ισχυρού ιταλικού brand.

Ο Bizzarri, ο οποίος διευθύνει την Gucci από το 2015, θα αποχωρήσει από την εταιρεία στις 23 Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με ανακοίνωση της Kering.

1

Ο Jean-Francois Palus, επί του παρόντος managing director του ομίλου, θα ηγηθεί του οίκου πολυτελών ειδών για μια μεταβατική περίοδο.

Οι μετοχές της Kering σημείωσαν άλμα έως και 6,8% στην έναρξη της συνεδρίασης του χρηματιστηρίου στο Παρίσι.

Η αποχώρηση του Bizzarri έρχεται μετά την υστέρηση που σημείωσε η ανάπτυξη της Gucci – η οποία αντιπροσωπεύει περίπου τα δύο τρίτα των κερδών της Kering – σε σχέση με τους ανταγωνιστές τα τελευταία χρόνια.

Ο προηγούμενος δημιουργικός διευθυντής της, Alessandro Michele, έφυγε τον Νοέμβριο και αντικαταστάθηκε από τον Sabato de Sarno, ο οποίος έχει προγραμματίσει να παρουσιάσει την πρώτη του συλλογή για την εταιρεία τον Σεπτέμβριο.

Ο Palus, τον οποίο ο CEO της Kering, Francois-Henri Pinault περιγράφει ως το δεξί του χέρι και τον καθημερινό συνεργάτη του, θα επικεντρωθεί στην ενίσχυση των ομάδων και των λειτουργιών της Gucci με στόχο να αναζωογονήσει τη δυναμική του brand.

Για τον σκοπό αυτό θα παραιτηθεί από τη θέση του στο διοικητικό συμβούλιο της Kering με έδρα το Παρίσι, και θα μετακομίσει στο Μιλάνο.

Οι αλλαγές

Οι αλλαγές στη διαχείριση «δεν αποτελούν μία μεγάλη έκρηξη αλλά μια λογική εξέλιξη», δήλωσε ο αναλυτής της Citigroup, Thomas Chauvet, σε ένα σημείωμα. Οι κινήσεις θα βελτιώσουν τη λήψη αποφάσεων και θα δείξουν αποφασιστικότητα για την μεταμόρφωση της Gucci, πρόσθεσε.

Ο Pinault είπε ότι η αναδιοργάνωση έχει ως στόχο να ακολουθήσει πλήρως την ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς ειδών πολυτελείας, η οποία βοήθησε να εξελιχθεί η LVMH στην πιο πολύτιμη εταιρεία στην Ευρώπη.

Υπό την πρώιμη ηγεσία του Bizzarri και του Michele, τα έσοδα της Gucci υπερδιπλασιάστηκαν μεταξύ 2015 και 2019, και η δημοτικότητα της μάρκας στο Instagram – την πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης των fashionistas – επίσης ενισχύθηκε. Όμως η πανδημία έβαλε τέλος στα χρόνια της ραγδαίας ανάπτυξης της ιταλικής μάρκας.

Ο όμιλος Kering έχει πληγεί τον τελευταίο καιρό όχι μόνο από την επιβράδυνση της Gucci, αλλά και από τις υποτονικές πωλήσεις στη Balenciaga.

Η απόδοση της τελευταίας επιδεινώθηκε μετά την διαφημιστική καμπάνια στα τέλη του περασμένου έτους, που θεωρήθηκε ότι προσδίδει σεξουαλικά χαρακτηριστικά σε παιδιά, αναγκάζοντας την εταιρεία να ζητήσει συγγνώμη.

Στο πλαίσιο της ευρύτερης αναδιοργάνωσης στην κορυφή του Kering, η Francesca Bellettini, η διευθύνουσα σύμβουλος της Yves Saint Laurent, θα αναλάβει τον πρόσθετο ρόλο της αναπληρώτριας διευθύνουσας συμβούλου του ομίλου, με όλους τους επικεφαλής των brands  να αναφέρονται σε αυτήν.

Ο Jean-Marc Duplaix, ο οικονομικός διευθυντής της Kering, θα γίνει επίσης αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, επιβλέποντας τις λειτουργίες και τα οικονομικά.

Διαβάστε ακόμη:

Francois-Henri Pinault: Από την Gucci στην εξαγορά πρακτορείου ταλέντων με αποτίμηση 7 δισ. δολ.

Gucci Visions: Έκθεση στο Metaverse για τα 102 χρόνια του οίκου

Gucci: Οριακή αύξηση πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο για την ναυαρχίδα του ομίλου Kering