ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ΑΕΠΠ με απόφασή της έκανε χθες δεκτή τη μία από τις δύο προσφυγές της κατασκευαστικής εταιρείας GD Infrastrutture, η οποία συνεργάζεται με τη Μηχανική, αυτή κατά της ματαίωση του διαγωνισμού για την ολοκλήρωση του έργου της Αμβρακίας. Βάσει του σκεπτικού της ΑΕΠΠ δεν αποτελεί παραδεκτή δικαιολογία η ματαίωση του εν λόγω διαγωνισμού αποκλειστικά και μόνον γιατί έληξε η ισχύς των προσφορών των διαγωνιζομένων.
Τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών αναφέρουν ωστόσο ότι «η απόφαση της ΑΕΠΠ δεν σημαίνει ότι μπορεί να επιστρέψουμε στον αρχικό διαγωνισμό». Όπως σημειώνουν η ΑΕΠΠ εξέτασε δύο διαφορετικά ζητήματα. Στο πρώτο και πιο κρίσιμο, δικαιώνει το υπουργείο γιατί η απόφαση είναι ότι ορθώς δεν παρατάθηκε η ισχύς της προσφοράς της GDInfrastrutture (απορρίπτοντας την με ΓΑΚ 59/21.01.2020 Προδικαστική Προσφυγή). Όσο αφορά το δεύτερο ζήτημα η ΑΕΠΠ αναφέρει ότι ο διαγωνισμός δεν έπρεπε να ακυρωθεί με αυτή τη διαδικασία. Δηλαδή, όπως προστίθεται από την πλευρά του υπουργείου, «η ΑΕΠΠ με την απόφασή της λέγει ότι ορθώς έμεινε εκτός διαγωνισμού η GD Infrastrutture, αλλά στη συνέχεια ο διαγωνισμός δεν έπρεπε να ακυρωθεί με αυτόν τον τρόπο».
Το υπουργείο Υποδομών θεωρεί ότι «καθώς όλοι οι άλλοι συμμετέχοντες, εκτός της GD Infrastrutture, έχουν αποσύρει τις προσφορές τους, αυτή τη στιγμή, ακόμα και αν συνεχιζόταν ο αρχικός διαγωνισμός, θα είχαμε έναν διαγωνισμό χωρίς διαγωνιζόμενους. Άρα σύντομα θα καταλήγαμε στο ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα – την ακύρωσή του – απλώς με άλλη διαδικασία. Είναι θέμα τύπου και όχι ουσίας».
Πάντως, το υπουργείο Υποδομών θα προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) κατά του τμήματος της απόφασης που αναφέρει ότι δεν έπρεπε να ακυρωθεί με αυτή τη διαδικασία ο διαγωνισμός. Το πιθανότερο είναι ότι ίδιο θα πράξει και η GDInfrastrutture κατά του μέρους της απόφασης που λέει ότι ορθώς έμεινε εκτός διαγωνισμού.
Για να ξεκινήσει ο διαγωνισμός δεν χρειάζεται το ΣτΕ να έχει βγάλει την απόφασή του. Αρκεί να απορρίψει πιθανή Αίτηση Αναστολής της νέας διαγωνιστικής διαδικασίας. Αυτό εκτιμάται ότι θα συμβεί, βάσει των προβλεπόμενων από τον νόμο προθεσμιών, έως τα μέσα Απριλίου.
Όπως επίσης επισημαίνεται από τα στελέχη του υπουργείου «το Άκτιο Αμβρακία είναι πολιτική προτεραιότητα και απόφαση της κυβέρνησης μετά από περιπέτειες 10 ετών να ξεκολλήσει και θα ξεκολλήσει. Αποτελεί όμως και το πιο εύγλωττο και θλιβερό παράδειγμα για το πού οδηγεί ένα έργο η «σαλαμοποίησή» του.»
Ο επίμαχος διαγωνισμός για την Αμβρακία προκηρύχθηκε στις 4.5.2018 και οι προσφορές κατατέθηκαν στις 26.6.2018. Την πλέον συμφέρουσα προσφορά κατέθεσε η κοινοπραξία των Άκτωρ – Τέρνα, ωστόσο, δεν κηρύχθηκε οριστικός ανάδοχος γιατί προσέφυγε (και δικαιώθηκε) η GD Infrastrutture (με τη δεύτερη καλύτερη προσφορά) με αιτιολογία την υπόθεση του καρτέλ στις κατασκευές.
Στη συνέχεια με απόφαση του υπουργού Υποδομών ο διαγωνισμός ματαιώθηκε και η GD Infrastrutture η οποία συνεργάζεται με την Μηχανική κατέθεσε προδικαστική προσφυγή στην ΑΕΠΠ κατά της εκ μέρους του υπουργείου Υποδομών μη αποδοχής της παράτασης ισχύος της Προσφοράς και της Εγγυητικής Επιστολής Συμμετοχής της στον εν λόγω διαγωνισμό και ακολούθως κατά της απόφασης του υπουργού για την ακύρωση του διαγωνισμού ολοκλήρωσης του οδικού έργου της Αμβρακίας Οδού.
Σημειώνεται ότι οι GD Infrastructure – Μηχανική βρίσκονται σε ανοιχτή διαμάχη με το υπουργείο Υποδομών και για το έργο Πάτρα – Πύργος στο οποίο έχουν αναλάβει δύο από τις 8 εργολαβίες τις οποίες προχωρούν, ενώ η απόφαση της κυβέρνησης είναι το Πάτρα – Πύργος να εκτελεστεί από την Ολυμπία Οδό ως μια ενιαία εργολαβία.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»
- Χρηματιστήριο: Tι μπορεί να επαναφέρει ακόμα και σήμερα την αγορά, ποια χαρτιά πλήρωσαν την «μήνιν» των πωλητών
- Τα guts των Σαράντη και Φέσσα, γιατί είναι έξαλλοι στο ΜΜ με την Απαλαγάκη, η δωρεά του Πατέρα και οι νέες περιπέτειες των Coustas στις Σπέτσες
- Εύθραυστες ισορροπίες στον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας: Οι σύμμαχοι, ο ρόλος του Τραμπ και η αστάθεια στις αγορές