Ο Πάνος Γερμανός, ένας από τους πλέον επιτυχημένους επιχειρηματίες της χώρας παραμένει παθιασμένος με το λιανεμπόριο.

Ο όμιλος Public συμφερόντων του ιδίου, επενδύει πάνω από 100 εκατ. ευρώ στο retail σε Ελλάδα και Κύπρο το 2022 και το 2023 με το επενδυτικό πλάνο να έχει ήδη ξεκινήσει.

1

«Εχουμε την τύχη να έχουμε έναν εύρωστο μέτοχο, παθιασμένο με το retail. Και θέλει και μπορεί να επενδύσει» είπε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο διευθύνων σύμβουλος της Public Group και του ομίλου Olympia, Ρόμπυ Μπουρλάς.

Στα ραντάρ όμως του επιχειρηματία, ιδρυτή της Olympia Group, έχουν μπει και καινοτόμες scale up επιχειρήσεις είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, αλλά και οι συνεπενδύσεις σε Venture Capital Funds.

Ηδη το επενδυτικό fund του ομίλου, Public Capital Partners, υλοποιεί επενδύσεις 20 εκατομμυρίων ευρώ σε καινοτόμες scale-up εταιρείες, ενώ συμμετέχει και στο Endeavor Catalyst Fund IV και το Venture Friends 3.

Ο οργανισμός επενδύει σε ένα μοναδικό οικοσύστημα καινοτόμων νεοφυών εταιρειών, ταλέντων και τεχνολογίας, μετασχηματίζοντας το Public Group σε έναν προορισμό σύγχρονων αγοραστικών εμπειριών, με επίκεντρο τις αναδυόμενες ανάγκες του καταναλωτή, όπως επισημάνθηκε στη χθεσινή ενημερωτική συνάντηση.

«Το Corporate Venture Capital είναι το πρώτο με έμφαση το λιανεμπόριο» σύμφωνα με τον κ. Μπουρλά ενώ το 50% των πόρων του fund έχει ήδη δεσμευτεί σε επενδύσεις σε scale up εταιρείες. To mandate για κάθε επένδυση είναι από 1-5 εκατ. ευρώ και στο ποσό αυτό δεν συμπεριλαμβάνεται η Klarna, η κορυφαία παγκοσμίως εταιρεία αγορών και πληρωμών, στον οποίο επένδυσε πρόσφατα με πολύ μεγαλύτερα κεφάλαια.

Με τις υπηρεσίες Public Now, Pay Later, από τον περασμένο Ιούνιο σε συνεργασία με την Klarna, πάνω από 22% των prepaid online παραγγελιών στο public.gr για προϊόντα τεχνολογίας, ψυχαγωγίας και οικιακές συσκευές γίνονται με άτοκες δόσεις και χωρίς πιστωτική. Η στρατηγική συνεργασία θα συνεχιστεί και στόχος είναι όλα τα innovations του μεγαλύτερου ευρωπαϊκού μονόκερου να έρθουν στην Ελλάδα.

Οι νέες επενδύσεις καινοτομίας

Σύντομα αναμένεται να ανακοινωθούν και οι νέες επενδύσεις που αφορούν σε τρεις τομείς:

Last mile: Αποτελεί στρατηγικό κομμάτι στην αλυσίδα του omnichannel retail. Στην κατεύθυνση οι συζητήσεις γίνονται και με εγχώριους εταιρείες αλλά και με παίκτες του εξωτερικού που έχουν περιορισμένη παρουσία στην Ελλάδα.

Education Technology: Οι καινοτόμες επιχειρήσεις στον τομέα της εκπαίδευσης αποτελούν το δεύτερο πεδίο επενδυτικού ενδιαφέροντος για τον όμιλο Public

Αudio Book: Μια καινούργια αγορά που λειτουργεί συμπληρωματικά στο φυσικό. Υπάρχουν δύο μοντέλα στην αγορά το story teller (συνδρομητικό) και το pay and download και η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά.

Παράλληλα, εξελίσσεται και η συνεργασία με την iRepair σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ τα 15 iRepair σημεία του δικτύου Public θα αυξηθούν σε 62 έως το τέλος του 2023. Αν και η συνεργασία δεν έχει κλείσει χρόνο, έχει ήδη ορατά αποτελέσματα στην ταχύτητα, με επισκευές από 20 μόνο λεπτά. Παράλληλα, σε συνεργασία με την iRepair προσφέρεται πιλοτικά η δυνατότητα exclusive service στο σπίτι, σε διάφορες περιοχές της Αττικής, αλλά και διαδικασία τάχιστης επισκευής με ραντεβού.

Tα Media Markt γίνονται μέρος των Public

Η ενοποίηση των brands Public και MediaMarkt κάτω από brand Public και η ένταξη των οικιακών συσκευών στα καταστήματα είναι σε εξέλιξη. Xωρίς να υπάρχει προς το παρόν χρονοδιάγραμμα για το τέλος του σήματος Media Markt, το brand Public εισέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των μικρών και μεγάλων Οικιακών Συσκευών, που ήδη προσφέρονται σε 17 καταστήματα Public στην Ελλάδα και την Κύπρο. Όπως επισημάνθηκε σε μόλις 3 μήνες από το δυναμικό λανσάρισμα στις οικιακές συσκευές, οι συνολικές πωλήσεις οικιακών συσκευών στο Public Group ανέρχονται στο 20% του τζίρου. Την ίδια ώρα η αύξηση του κίνησης στα καταστήματα μετρήθηκε στο 12%.

Οι οικιακές συσκευές θα είναι σε 19 καταστήματα μέχρι τους πρώτους μήνες του 2023. Παράλληλα για το διάστημα 2022-2023, το Public Group επενδύει 10 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση 32 φυσικών καταστημάτων και τη μετατροπή τους σε καταστήματα «Νέας Γενιάς». Σε αυτή την προσπάθεια εντάσσονται και τα 13 καταστήματα MediaMarkt.

Επιπλέον η εταιρεία ανακοίνωσε την αποκλειστική συνεργασία με την BOX Now, το μεγαλύτερο δίκτυο lockers για την παραλαβή των προϊόντων.

Στα σχέδια της εταιρείας είναι και η παρουσία στο εμπορικό κέντρο στο Ελληνικό. Ηδη έναν χώρο 2.800 τ.μ. σε τρεις ορόφους όπου ο κάθε όροφος θα έχει συνάφεια με άλλα καταστήματα, όπως πολιτισμός με εστίαση κ.α.

Στόχος τα 500 εκατ. τζίρου το 2022

Στο εννεάμηνο η εταιρεία εμφανίζει αύξηση πωλήσεων περίπου κατά 10% με τον όγκο να είναι οριακά αυξημένος σε σχέση με πέρυσι. Στοχος είναι να ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ το 2022 από τα περίπου 440 εκατ. ευρώ που έκλεισε το 2021. Τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 2,2 εκατ. ευρώ από 1.4 εκατομμύρια ευρώ το 2020. Παράλληλα έγινε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 50 εκατ. ευρώ και για την κάλυψη του κόστους της ενοποίησης των δύο εταιρειών (Public- Media Markt).