ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με εστίαση στην ανάπτυξη των κατηγοριών με υψηλότερα περιθώρια κέρδους, αλλά και στην εμπορική επέκταση του χαρτοφυλακίου τόσο σε επίπεδο προϊόντων όσο και γεωγραφικών αγορών, ο Όμιλος Sarantis στοχεύει στη διεύρυνση του οικονομικού του αποτυπώματος.
Μόλις χθες ανακοινώθηκε η ανάληψη της διανομής των προϊόντων Dr. Beckmann στην ελληνική αγορά, ένα brand με περισσότερα από 85 χρόνια εμπειρίας και παρουσία σε πάνω από 80 χώρες. Η συνεργασία αυτή ενισχύει περαιτέρω την προϊοντική γκάμα του ομίλου στην κατηγορία των ειδών οικιακής χρήσης, ενδυναμώνοντας τη θέση του στην εγχώρια αγορά μέσω της διεύρυνσης ενός ήδη ισχυρού χαρτοφυλακίου.
Ισχυρές προσδοκίες με τα ισχυρά brands δερμοκαλλυντικών
Όπως επισημάνθηκε στο περιθώριο της χθεσινής γενικής συνέλευσης της εταιρείας από τον CEO του ομίλου κ. Γιάννη Μπούρα, σημαντικές προσδοκίες για ανάπτυξη διαμορφώνονται και στον κλάδο των δερμοκαλλυντικών προϊόντων, με όχημα τα ισχυρά brands Carroten, Bioten και Clinea, τα οποία αποτελούν πυλώνες των διεθνών δραστηριοτήτων της εισηγμένης.
Το 2024 οι πωλήσεις των προϊόντων ομορφιάς, περιποίησης δέρματος και αντιηλιακής προστασίας αυξήθηκαν κατά 24,1% το 2024, φτάνοντας τα 59,8 εκατ. ευρώ, από 48,2 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά ενώ η συνεισφορά τους στις συνολικές πωλήσεις του ομίλου ανήλθε σε 10,0%. Η ανάπτυξη αυτή υποστηρίχθηκε από την ισχυρή άνοδο των πωλήσεων στα προϊόντα αντιηλιακής προστασίας. Η κατηγορία συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά, αποτελώντας στρατηγικό άξονα για τη μελλοντική διεύρυνση των πωλήσεων και την ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας του ομίλου Sarantis.
Το μεγάλο στοίχημα για τον Όμιλο Sarantis είναι η δυναμική διείσδυση στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών, με αιχμή του δόρατος το brand Carroten. Μετά από δύο χρόνια παρουσίας στο marketplace της Amazon και πιλοτική τοποθέτηση προϊόντων στο φυσικό δίκτυο της αλυσίδας Target, το Carroten αναμένεται να επεκταθεί πανεθνικά, τοποθετούμενο σε 1.813 σημεία της Target σε όλη την αμερικανική επικράτεια.
Στόχος πωλήσεις 5 εκατ. ευρώ στην αμερικανική αγορά
Στόχος του Ομίλου, όπως ανέφερε ο CEO κ. Γ. Μπούρας, είναι οι πωλήσεις στις ΗΠΑ να φτάσουν τα 5 εκατ. ευρώ το 2025, δίνοντας σημαντική ώθηση στο διεθνές αποτύπωμα της εταιρείας. Υπενθυμίζεται ότι συνολικά ο τομέας των αντιηλιακών προϊόντων μέσω Carroten είχε πωλήσεις το 2024 στην περιοχή των 30-35 εκατ. ευρώ. Παράλληλα με την αμερικανική αγορά, ο Όμιλος Sarantis συνεχίζει τη γεωγραφική του επέκταση σε διεθνείς αγορές, καθώς ροϊόντα Carroten εξάγονται ήδη στη Μέση Ανατολή και την Αυστραλία, ενώ οι σειρές δερμοκαλλυντικών Bioten και Clinea έχουν κάνει το άνοιγμά τους στις Φιλιππίνες.
Το 2024, ο εξαγωγικός τζίρος του Ομίλου ανήλθε σε 19,3 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη EBITDA έφτασαν τα 5 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας ότι η στρατηγική της ενίσχυσης των διεθνών πωλήσεων και της ανάπτυξης σε νέες αγορές αποτελεί κεντρικό άξονα για την επόμενη φάση ανάπτυξης της Sarantis.
Πρόβλεψη για πωλήσεις στα 628 εκατ. ευρώ
Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το πρώτο τρίμηνο του 2025. Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε στο περιθώριο της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, το α’ τρίμηνο χαρακτηρίστηκε ως μια δύσκολη καταναλωτικά περίοδος, με τις στρατηγικές κατηγορίες του Ομίλου – τα είδη οικιακής χρήσης και τα καλλυντικά – να υπεραποδίδουν, διατηρώντας τη θετική δυναμική των πωλήσεων.
Υπενθυμίζεται ότι για το σύνολο της χρήσης 2025, ο προβλεπόμενος κύκλος εργασιών εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 628 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 4,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η πρόβλεψη αυτή αφορά καθαρά οργανική ανάπτυξη, καθώς πέρυσι ολοκληρώθηκε η απορρόφηση της παραγωγικής μονάδας Stella Pack στην Πολωνία, και συνάδει με τη στρατηγική πενταετή εκτίμηση που είχε διατυπωθεί τον Μάρτιο του 2024. Σε ό,τι αφορά τα κέρδη, εκτιμάται περαιτέρω βελτίωση.
Το EBITDA αναμένεται να φτάσει τα 92 εκατ. ευρώ (+12,7% σε σχέση με το 2024 και κατά 1,9% υψηλότερα έναντι της αρχικής πρόβλεψης), ενώ τα EBIT προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 70 εκατ. ευρώ (+14,8% έναντι του 2024 και κατά 3,6% υψηλότερα από την πενταετή εκτίμηση). Στο πλαίσιο αυτό, το περιθώριο EBITDA αναμένεται στο 14,6%, ενώ το περιθώριο EBIT στο 11,1%.
Επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ
H Sarantis Group έχει δρομολογήσει για φέτος επενδύσεις σε Ελλάδα και Πολωνία συνολικού ύψους 40 εκατ. ευρώ. Η ισχυρή ζήτηση για τα δερμοκαλλυντικά προϊόντα που παράγει ο όμιλος έχει οδηγήσει σε σημαντικές επενδύσεις ώστε να ενισχυθεί η παραγωγική δυναμικότητα στα Οινόφυτα όπου εκεί συγκεντρωθεί ο κύριος όγκος των ιδιοπαραγόμενων καλλυντικών. Ετσι, για φέτος επενδύει 10 εκατομμύρια ευρώ στη μονάδα των Οινοφύτων για την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας, προκειμένου να υποστηρίξει τις αυξημένες πωλήσεις προϊόντων περιποίησης δέρματος. Το συνολικό capex είναι στα 40 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 21,0% σε σύγκριση με το πενταετές πλάνο για το 2025.
Το μεγάλο μέρος των κεφαλαίων και συγκεκριμένα 15 εκατ. ευρώ, κατευθύνεται στη Stella Pack στην Πολώνια. Ο όμιλος έχει ήδη ολοκληρώσει την πρώτη φάση της λειτουργικής ενοποίησης και συνεχίζει να εστιάζει στην ολοκλήρωση της ενοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και σε επενδύσεις στη διαδικασία ανακύκλωσης. Παράλληλα, ο όμιλος επενδύει συστηματικά στην ψηφιακή αναβάθμιση, με προγραμματισμένες δαπάνες 4 εκατ. ευρώ για το 2025, στοχεύοντας στη βελτιστοποίηση των λειτουργικών διαδικασιών και τη δημιουργία ενός πιο ισχυρού και ανταγωνιστικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Διαβάστε επίσης
Χωρίς ενεργό μέτωπο η πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στην Κερατέα
Κερατέα: Φωτιά στην περιοχή της Διψέλιζας – Μήνυμα του 112 σε Παλιοκαράμιζα
Μεταμόσχευση μαλλιών: Η μέθοδος που ακολούθησε ο Άδωνις Γεωργιάδης – Τι λένε οι ειδικοί
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μειώθηκαν κατά 8 τα ποντοπόρα, αυξήθηκαν κατά 24 τα επιβατηγά και διάφορα πλοία
- Qualco: Συνεργασία με Abu Dhabi Islamic Bank – Στόχος η ενίσχυση λύσεων ισλαμικής τραπεζικής
- Deutsche Bank: Εκτίναξη των προ φόρων κερδών στα 2,83 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο
- Χρηματιστήριο: Φορτσάρουν Eurobank, Aktor, Μυτιληναίος, με την 5% η Ιντερτέκ λόγω δημόσιας πρότασης
