ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η κρίσιμη απάντηση Μητσοτάκη, τα δώρα της Protergia, οι αστακοί και καραβίδες στον ΑΔΜΗΕ, η κριτική Νεμπή, ο Παπαλέκας και η Prodea, η εξομολόγηση του Μάριου Ηλιόπουλου, και ένα hot story με αφορμή ένα ROLEX
Δίνοντας σύσταση διακράτησης (hold), οι αναλυτές χαμηλώνουν τον πήχυ για τη μετοχή, στα 8,70 ευρώ από 9,2 ευρώ προηγουμένως, αποδίδοντας την απόφασή τους στη βραχυπρόθεσμη υποβάθμιση των προβλέψεων για την κερδοφορία του ομίλου. Σημειώνουν δε ότι με τις βασικές δραστηριότητες της Sarantis να αποτιμώνται με discount περίπου 21% έναντι των ομοειδών της, θεωρούν την τρέχουσα αποτίμηση εύλογη, ειδικά αν ληφθεί υπόψη η απουσία απτών βραχυπρόθεσμων καταλυτών, και υπογραμμίζουν πως, καθώς τα περιθώρια μεγεθύνονται, βλέπουν περιθώρια ανόδου.
Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι τα αποτελέσματα 9μήνου του ομίλου έδειξαν τάση επιβράδυνσης της ζήτησης στο τρίτο τρίμηνο, σημειώνοντας ότι παρά τη χαλάρωση των περιορισμών της πανδημίας και ένα ανοιχτό κανάλι επιλεκτικής διανομής, η κερδοφορία ήταν «χλιαρή», λόγω αύξησης των λειτουργικών εξόδων, αλλαγών στο προϊοντικό μείγμα και αύξησης των πιέσεων ως προς το κόστος των αγαθών.
Συνολικά -αναφέρουν- οι επιδόσεις στο 9μηνο ήταν στάσιμες με τα Κέρδη Προ Φόρων και Τόκων (EBIT) στο +0,2% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του προηγούμενου έτους, στα 36,3 εκατ. ευρώ.
Η χαλαρή δυναμική αναμένεται δε να συνεχιστεί και στο τέταρτο τρίμηνο του 2021, όπως και στις αρχές του 2022, σύμφωνα με τους αναλυτές, καθώς τα κόστη προμήθειας θα παραμείνουν υψηλά και τα λειτουργικά έξοδα αυξημένα. Κατά συνέπεια, βλέπουν το περιθώριο για τα EBIT του 2021 να μειώνεται σε σχέση με την προηγούμενη εκτίμησή τους και να διαμορφώνεται στο +12% (από 13,3% προηγουμένως) με αύξηση πωλήσεων +4% σε ετήσια βάση (από +6% που προέβλεπαν προηγουμένως).
Για το 2022, θεωρούν πως οι πιέσεις στα περιθώρια θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου, ενώ στο δεύτερο εξάμηνο τα περιθώρια θα ανακάμψουν υποστηριζόμενα από την ανάκαμψη της ζήτησης.
Συνολικά, οι αναλυτές βλέπουν το 2022 αύξηση εσόδων της τάξης του 6%, σε ετήσια βάση, με περιθώριο EBIT 11,7% και ελαφρώς χαμηλότερα κέρδη από την Estee Lauder της τάξης των 11 εκατ. ευρώ (έναντι 12 εκατ. ευρώ που προέβλεπαν).
Όπως σημειώνουν, οι αναλυτές έχουν χαμηλώσει τον πήχυ για τις πωλήσεις και τα EBITDA της περιόδου 2021-2022 κατά 3-5% και 10-15% αντίστοιχα.
Τα δυνατά σημεία
Ωστόσο, αναφέρουν επίσης ότι η ισορροπημένη έκθεση σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων και η διαφοροποιημένη γεωγραφική παρουσία του ομίλου θα φέρουν αύξηση στα EBIT περί το 15% μετά το 2022, με τον όμιλο Σαράντη να είναι σε καλή θέση για να εμφανίσει και πάλι αύξηση οργανικών πωλήσεων της τάξης του 6-7% μεσοπρόθεσμα, με προβλεπόμενο ετήσιο ρυθμό αύξησης (CAGR) των EBIT περίπου 16% για την περίοδο 2022-2025 για την αυτόνομη επιχειρηματική δραστηριότητα του ομίλου.
Συγχωνεύσεις και εξαγορές
Καθώς θεωρούν δε ότι η Sarantis είναι πιθανό να διερευνήσει ευκαιρίες σε επίπεδο συγχωνεύσεων και εξαγορών, στην προσπάθειά της να ενισχύσει περαιτέρω την ανάπτυξή της μακροπρόθεσμα, οι αναλυτές εξέτασαν τον δυνητικό αντίκτυπο μιας υποθετικής εξαγοράς της τάξης των 35-40 εκατ. ευρώ, με EV/EBITDA μετά τις συνέργειες γύρω στο 5x. «Εκτιμούμε», σημειώνουν, «πως μια τέτοια εξαγορά θα μπορούσε να οδηγήσει σε προσαύξηση των προβλέψεών μας για τα κέρδη ανά μετοχή (EPS) κατά 11% περίπου μετά το 2022».
Σημειώνεται, τέλος, πως οι αναλυτές της Eurobank Equities βλέπουν την κοινοπραξία με την Estee Lauder ως δραστηριότητα με περιορισμένη διάρκεια ζωής, με το μερίδιο της Sarantis να μηδενίζεται προοδευτικά μέχρι το 2027.
Διαβάστε επίσης:
Όμιλος Σαράντη: Η νέα άνοδος των πωλήσεων και ο αντίκτυπος του πληθωρισμού στην κερδοφορία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Attica Bank-Παγκρήτια Τράπεζα: Βιώσιμα περιβαλλοντικά κριτήρια στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας
- Κύκλωμα «σήκωσε» 3 εκατ. ευρώ από τραπεζικούς λογαριασμούς – Πώς δρούσε – Τα επιχειρησιακά κέντρα – Ο ρόλος των στρατολογημένων (βίντεο)
- Στέφανος Γκίκας: Η κυβέρνηση του Μητσοτάκη έβαλε στο επίκεντρο της πολιτικής τη νησιωτικότητα
- Γερμανία: Ενδεχόμενη ρωσική εμπλοκή στην συντριβή του αεροσκάφους της DHL – Ίδιο μοτίβο, βλέπει ο Μπρόιερ