Με επενδύσεις ύψους 40 εκατ. ευρώ και εστίαση στη στρατηγική ανάπτυξης των κατηγοριών που έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους η Sarantis Group στοχεύει σε περαιτέρω βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών μετά τις επιδόσεις ρεκόρ που πέτυχε το 2024.

Η εισηγμένη αναμένει καθαρές πωλήσεις στα 628 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 4,7%, ενισχυμένο οργανικό  EBITDA 92 εκατ. ευρώ, ενισχυμένο κατά 12,7% σε σχέση με πέρυσι και κατά 1,9% σε σύγκριση με το πενταετές πλάνο ανάπτυξης. Αντίστοιχα, αναμένεται  EBIT στα 70 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 14,8% και βελτιωμένο κατά 3,6% σε σύγκριση με το πενταετές πλάνο ανάπτυξης.

1

Στην  πρόβλεψη ανάπτυξης των μεγεθών αλλά και στη στρατηγική που έχει χαράξει ο ελληνικός πολυεθνικός όμιλος αναφέρθηκαν χθες ο διευθύνων σύμβουλος, Γ. Μπούρας και ο CFO του ομίλου Χ. Βάρσος, παρουσιάζοντας σε τηλεδιάσκεψη τα αποτελέσματα του 2024 στους αναλυτές.

Έχοντας ως βασικό άξονα ανάπτυξης την εγχώρια αλλά και τη διεθνή παρουσία του στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, ο όμιλος στοχεύει σε αύξηση των μεγεθών του μέσω της ενίσχυσης του μεριδίου του σε υφιστάμενες αγορές, της διεύρυνσης των προϊοντικών εξαγωγών, έναν τομέα στον οποίο έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση τα τελευταία χρόνια. Και αναμένεται να ενταθεί ακόμη περισσότερο το επόμενο διάστημα με δεδομένο ότι αποτελούν ισχυρό μοχλό ανάπτυξης, καθώς έχουν πολύ υψηλά περιθώρια κέρδους, όπως είπε ο κ. Μπούρας.

Το στοίχημα των ΗΠΑ

Σημαντικό στοίχημα για τον όμιλο Σαράντη αποτελεί η περαιτέρω διείσδυση στην αγορά των ΗΠΑ με το brand Carroten, το οποίο είχε ήδη παρουσία μέσω της Amazon και στις αρχές του 2025 τοποθετήθηκε στο δίκτυο ενός μεγάλου αμερικανικού κολοσσού του λιανεμπορίου, με περισσότερα από 1.970 καταστήματα σε όλη τη χώρα. Παράλληλα, το Carroten, μαζί με τα εμπορικά σήματα Bioten και Clinea, επεκτείνουν την παρουσία τους στη Μέση Ανατολή, ενώ ειδικά για το brand Clinea, μέσα στο 2025 προγραμματίζεται το λανσάρισμά του στην αγορά της Πολωνίας, η οποία αποτελεί στρατηγική αγορά για την εταιρεία στην Κεντρική Ευρώπη.

Ο όμιλος  επενδύει στις εξαγωγές καλλυντικών, κατηγορία προϊόντων που χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα υψηλά περιθώρια κέρδους, με στόχο τη δημιουργία ισχυρών διεθνών brands που ενισχύουν σημαντικά την κερδοφορία και τα συνολικά μεγέθη της εταιρείας.

«Παράθυρο ευκαιρίας» η αγορά της Ουκρανίας

Την ίδια ώρα η εταιρεία διαβλέπει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης στην Ουκρανία. Ηταν η μοναδική χώρα που δεν είχε ανάπτυξη το 2024, ωστόσο αυτό δεν είναι πρόβλημα, καθώς έχει μικρό μερίδιο στις συνολικές πωλήσεις του ομίλου (4%). «Θέλουμε να γίνει μια αγορά όπως οι άλλες που δραστηριοποιούμαστε και η Ουκρανία αποτελεί ένα παράθυρο ευκαιρίας για τη Sarantis Group, όπως ανέφερε ο κ. Μπούρας. Ο πόλεμος έχει καθυστερήσει τις επιχειρηματικές στρατηγικές και τις επενδύσεις στην Ουκρανία. Υπάρχει αναγνώριση ότι οι τρέχουσες συνθήκες της αγοράς δεν ευνοούν την ανάπτυξη των καταναλωτικών αγαθών, καθώς οι προτεραιότητες της χώρας είναι διαφορετικές, επικεντρωμένες στην ανασυγκρότηση και την αποκατάσταση. Ωστόσο, όπως επισημάνθηκε παρά τις δύσκολες συνθήκες, υπάρχει προσδοκία ότι η επιστροφή του πληθυσμού και η ροή κεφαλαίων για την ανασυγκρότηση θα δημιουργήσουν μια νέα αγορά. Πάντως, όπως τόνισε η διοίκηση του ομίλου ακόμη και αν ο πόλεμος τελείωνε σήμερα αυτό δεν θα είχε άμεσες επιπτώσεις στα μεγέθη του ομίλου για το 2025 και για αυτό άλλωστε δεν ελήφθησαν υπόψη για τις προβλέψεις.

Το επενδυτικό πλάνο

Η ισχυρή ζήτηση για τα δερμοκαλλυντικά προϊόντα που παράγει ο όμιλος έχει οδηγήσει σε σημαντικές επενδύσεις ώστε να ενισχυθεί η παραγωγική δυναμικότητα στα Οινόφυτα όπου εκεί συγκεντρωθεί ο κύριος όγκος των ιδιοπαραγόμενων καλλυντικών. Ετσι, για φέτος επενδύει 10 εκατομμύρια ευρώ στη μονάδα των Οινοφύτων για την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας, προκειμένου να υποστηρίξει τις αυξημένες πωλήσεις προϊόντων περιποίησης δέρματος. Το συνολικό capex είναι στα 40 εκατ. ευρώ αυξημένο κατά 21,0% σε σύγκριση με το πενταετές πλάνο για το 2025.

Το μεγάλο μέρος των κεφαλαίων και συγκεκριμένα 15 εκατ. ευρώ, κατευθύνεται στη Stella Pack στην Πολώνια. Ο όμιλος έχει ήδη ολοκληρώσει την πρώτη φάση της λειτουργικής ενοποίησης και συνεχίζει να εστιάζει στην ολοκλήρωση της ενοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και σε επενδύσεις στη διαδικασία ανακύκλωσης.

Ο στόχος είναι διττός: αύξηση της παραγωγικής ικανότητας και εκσυγχρονισμός των υποδομών, ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη διείσδυση στις αγορές δραστηριοποίησης και ενίσχυση της θέσης της Stella Pack στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών, με έμφαση στα προϊόντα καθαρισμού και απορριμμάτων.

Παράλληλα, ο όμιλος επενδύει συστηματικά στην ψηφιακή αναβάθμιση, με προγραμματισμένες δαπάνες 4 εκατ. ευρώ για το 2025, στοχεύοντας στη βελτιστοποίηση των λειτουργικών διαδικασιών και τη δημιουργία ενός πιο ισχυρού και ανταγωνιστικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Τέλος, το υπόλοιπο των κεφαλαιουχικών δαπανών (Capex) προορίζεται για πάγιες επενδύσεις του ομίλου, ενισχύοντας τη συνολική στρατηγική ανάπτυξής του.

Στο μικροσκόπιο  και νέες εξαγορές

Ανοιχτό αφήνει το ενδεχόμενο νέων εξαγορών ο όμιλος Sarantis, μια στρατηγική που έχει υποστηρίξει τη δυναμική του ανάπτυξη τα προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο κ. Μπούρας, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι σε εξέλιξη. Η διοίκηση του ομίλου παρακολουθεί στενά την αγορά και εξετάζει εταιρείες που θα μπορούσαν να αποτελέσουν ενδιαφέρουσες επενδυτικές ευκαιρίες. Με ισχυρή οικονομική θέση, ο όμιλος διαθέτει τη δυνατότητα να προχωρήσει ακόμα και σε εξαγορές μεγαλύτερης κλίμακας, εφόσον προκύψει η κατάλληλη ευκαιρία.

Στο επίκεντρο της αναζήτησης βρίσκονται η Ελλάδα, τα Βαλκάνια και η Πολωνία, αγορές που σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας.

Διαβάστε επίσης

Sarantis Group: Πώς έκανε τη μεγάλη διαφορά στα κέρδη

Σούπερ μάρκετ: «Ψαλίδι» στις προσφορές πριν την εφαρμογή των νέων μέτρων

Λ. Καρακατσάνης: Πώς μια πτήση με την Jumbo γέννησε το success story της DUST+CREAM