Στην εξαγορά ενός capesize προχώρησε η ναυτιλιακή Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, αυξάνοντας τον αριθμό των πλοίων του στόλου της σε 40.

Η εταιρεία ανακοίνωσε την απόκτηση φορτηγού πλοίου χωρητικότητας 181,000 dwt, το οποίο κατασκευάστηκε το 2014 σε ιαπωνικό ναυπηγείο, στην τιμή των 33,8 εκατ. δολαρίων. Η χρηματοδότηση της εξαγοράς θα γίνει από τα ταμειακά διαθέσιμα της Safe Bulkers.

Το πλοίο θα μετονομαστεί σε MV Maria και θα παραδοθεί στη ναυτιλιακή εντός του Φεβρουαρίου 2022. Σύμφωνα με τους αναλυτές πρόκειται για την πρώτη εξαγορά μεταχειρισμένου capesize από τις αρχές του έτους και αποτυπώνει πώς έχουν διαμορφωθεί οι τιμές της συγκεκριμένης κατηγορίας πλοίων.

Όπως δήλωσε ο δρ. Λουκάς Μπαρμπαρής, πρόεδρος της εταιρείας, αυτό θα είναι το έκτο capesize και το 40ο πλοίο του στόλου της.

“Το MV Maria είναι αδελφό πλοίο του προσφάτως αποκτηθέντος MV Stelios Υ και αγοράστηκε όπως πιστεύουμε σε ανταγωνιστική τιμή, αφού εκμεταλλευτήκαμε την αδύναμη, αυτή την περίοδο, ναυλαγορά των Cape”, επισήμανε.

Σύμφωνα με την VesselsValue,  πριν από τρεις μήνες, τον περασμένο Οκτώβριο, όταν ο δείκτης Baltic Capesize Index (BCI) βρισκόταν σε υψηλό 13 ετών, η αξία ενός πλοίου των συγκεκριμένων προδιαγραφών ανέρχονταν στα 40 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, έκτοτε η αγορά ξηρού φορτίου έχει υποχωρήσει στις 745 μονάδες -την Τρίτη-  στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιούνιο 2020, παρασύροντας και τις αξίες των capesize.

Η Safe Bulkers πραγματοποίησε το 2021 σημαντικές κινήσεις για την ανανέωση του στόλου της. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές πούλησε συνολικά επτά πλοία, ενώ εξαγόρασε τέσσερα μεταχειρισμένα.

Τον Δεκέμβριο ανακοίνωσε την απόκτηση ενός υπό ναυπήγηση ιαπωνικού πλοίου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου τύπου kamsarmax μεταφορικής ικανότητας 82.000 dwt. Με την κίνηση αυτή το βιβλίο παραγγελιών της Safe Bulkers ανήλθε σε εννέα υπό κατασκευή πλοία σε ιαπωνικό ναυπηγείο, με τις παραδόσεις να ξεκινούν από το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Πρόκειται για τρία post-panamaxes και έξι kamsarmaxes.

Διαβάστε ακόμη:

O ναυτιλιακός κολοσσός MSC του Απόντε θέλει να εξαγοράσει την διάδοχο της Alitalia – Ο ρόλος της Lufthansa