Σίδηρος και άνθρακας αναμένεται να παίξουν κομβικό ρόλο στην αγορά του ξηρού φορτίου στη ναυτιλία καθώς η αύξηση της παραγωγής τους δημιουργεί ανάγκη για ακόμη μεγαλύτερα bulkers.

Εκεί ακριβώς εστίασε και ο CEO της Seanergy Maritime, κ. Σταμάτης Τσαντανής, στο webinar που διοργάνωσε η Capital Link, τονίζοντας πως είναι τέτοιες οι υπάρχουσες συνθήκες  ώστε να μην επιτρέπουν τη κατασκευή πολλών capesize bulkers κάνοντας τα πλοία αυτά δυσεύρετα.

Σύμφωνα με τον  κ. Σταμάτη Τσαντάνη, ακόμη και αν ένας πλοιοκτήτης θελήσει να κάνει παραγγελίες για την κατασκευή νεότευκτων capesizes, θα μπορούσε να «χτίσει» το πολύ 10 bulkers καθώς τόσες είναι οι διαθέσιμες θέσεις (berths) που υπάρχουν στα ναυπηγεία μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2020. Τα capesizes παρόλο το μεγάλο μέγεθος τους (ξεκινάνε από τα 180.000-dwt) είναι τα πλοία που αναζητούν περισσότερο οι ναυλωτές λόγω της ευελιξίας τους.

«Μέχρι το 2021 μόνο 27 capesizes θα παραδοθούν σε ναυτιλιακές εταιρείες, με τον τομέα αυτό να παραμένει ο λιγότερο αποδοτικός -από άποψη κατασκευής νεότευκτων- στη ναυτιλία αυτή τη στιγμή» δήλωσε ο κ. Τσαντάνης και συμπλήρωσε πως τα ναυπηγεία της Κορέας και της Ιαπωνίας είναι «μη διαθέσιμα».

Τσαντάνης Seanergy ναυτιλία
Σταμάτης Τσαντάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Maritime Holdings Corp.

Σημειώνεται πως οι παραγγελίες για ακόμη μεγαλύτερα φορτηγά πλοία κινούνται ανοδικά με περίπου 50 valemaxes και 20 με 40 newcastlemaxes να αναμένεται να παραδοθούν τα επόμενα χρόνια. Όμως σύμφωνα με τον κ. Τσαντάνη αυτά τα πλοία δεν αποτελούν κάποια σημαντική προσθήκη καθώς έρχονται να αντικαταστήσουν παλαιότερα bulkers τα οποία αναμένεται να πάνε για scrap. Επιπλέον οι ναυλωτές προτιμούν τα περισσότερο «ευέλικτα» capesizes.

er bavaria
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “ER Bavaria” της ER Schiffahrt που εξαγόρασε η Seanergy είναι χωρητικότητας 178.838-dwt και κατασκευής 2010

«Τα standard capesizes είναι τα πιο ελκυστικά bulk carriers» δήλωσε ο CEO της Seanergy.

Με την Vale να σχεδιάζει αύξησης της παραγωγής του σιδήρου κατά 25 εκατομμύρια τόνους και την Rio Tinto κατά 10 εκατομμύρια τα επόμενα χρόνια, η αγορά θα «απαιτεί» τουλάχιστον 60 ακόμη capesizes, σημείωσε ο κ. Τσαντάνης

«Οι προοπτικές για το 2018, το 2019 και το 2020 είναι υψηλές, με την ζήτηση σιδήρου και άνθρακα να ανεβαίνει με γρήγορους ρυθμούς αλλά την προσφορά να μένει πολύ πίσω».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ισμήνη Παναγιωτίδη: Σε ποια ελληνική ναυτιλιακή κατέληξε bulker της Pavimar

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: K. Kωνσταντακόπουλος: Δύο νέα πλοία για το στόλο της Costamare

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Απτόητοι οι Έλληνες εφοπλιστές – Θετικό το 2017 για την ναυτιλία