ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη 2,18 δισεκατομμυρίων ευρώ στο οικονομικό πρώτο εξάμηνο και δήλωσε τη Δευτέρα ότι τα κέρδη ολόκληρου του έτους θα κυμαίνονται από 1,85 δισεκατομμύρια ευρώ έως 2,05 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η Ryanair είπε επίσης ότι ενδέχεται να καταβάλει ειδικά μερίσματα και να πραγματοποιήσει επαναγορές μετοχών στο μέλλον.
Ταυτόχρονα, η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους προειδοποίησε ότι το σημαντικά υψηλότερο κόστος καυσίμων και οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών Boeing Co. έχουν αρνητικές επιπτώσεις.
Το επιπλέον κόστος για την κηροζίνη σημαίνει ότι η Ryanair είναι «απίθανο» να επαναλάβει την απόδοση του περασμένου οικονομικού τρίτου τριμήνου, επισήμανε, ενώ η ορατότητα στο παραδοσιακά αδύναμο τέταρτο τρίμηνο παραμένει «πολύ περιορισμένη».
Έως και 10 από τα 57 αεροπλάνα Boeing 737 Max που αναμένει η εταιρεία για το καλοκαίρι του 2024 ενδέχεται να καθυστερήσουν μέχρι τον χειμώνα του επόμενου έτους, δήλωσε.
Η Ryanair έχει εκφράσει την απογοήτευσή της για τις καθυστερήσεις παράδοσης, οι οποίες την ανάγκασαν να μειώσει το χειμερινό της πρόγραμμα.
«Το χειρότερο σενάριο είναι ότι θα καταλήξουμε με ανάπτυξη 47 αεροσκαφών το επόμενο καλοκαίρι αντί για 57», δήλωσε ο Chief Financial Officer, Neil Sorahan σε συνέντευξή του.
Η Ryanair αναμένει ότι η χωρητικότητα θα παραμείνει περιορισμένη, εν μέρει καθώς οι αεροπορικές εταιρείες σε όλη την Ευρώπη ενοποιούνται και αλλά και επειδή η συντήρηση στους κινητήρες Pratt & Whitney τελευταίας γενιάς θα κρατήσει περισσότερα αεροπλάνα μονού διαδρόμου στο έδαφος τα επόμενα δύο χρόνια.
Αυτοί οι παράγοντες θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της αεροπορικής εταιρείας, η οποία προέβλεψε ότι η αύξηση των επιβατών θα φτάσει τα 300 εκατομμύρια μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.
Το συνολικό κόστος λειτουργίας αυξήθηκε 24% στα 6,16 δισεκατομμύρια ευρώ, κάτι που η Ryanair απέδωσε στον υψηλότερο λογαριασμό καυσίμων που εκτινάχθηκε κατά 29% στα 2,8 δισεκατομμύρια ευρώ.
Παρά το γεγονός ότι ο αερομεταφορέας έχει αντισταθμίσει το 85% των καυσίμων της σε περίπου 89 δολάρια το βαρέλι για αυτό το δημοσιονομικό έτος, είπε ότι το μη αντισταθμισμένο κόστος καυσίμων ήταν σημαντικά πιο ακριβό.
Ο Sorahan επισήμανε ότι το δεύτερο εξάμηνο του έτους είναι παραδοσιακά λιγότερο κερδοφόρο επειδή λιγότεροι άνθρωποι πηγαίνουν διακοπές κατά τους χειμερινούς μήνες. Παρόλα αυτά, είπε ότι οι κρατήσεις για τα Χριστούγεννα είναι ισχυρές.
«Βλέπουμε ένα πολύ ισχυρό έτος πάνω από τη μέση εκτίμηση», είπε.
Διαβάστε ακόμη:
Ryanair: Παράνομο το πλαφόν στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων στην Ιταλία