Εσφαλμένη χαρακτηρίστηκε από το Ευρωπαϊκό δικαστήριο, η έγκριση οικονομικής ενίσχυσης της Lufthansa, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με την Ryanair να δηλώνει δικαιωμένη, καθώς εκείνη ήταν που ακολούθησε την νομική οδό, όσον αφορά το θέμα, υποστηρίζοντας πως το συγκεκριμένο πακέτο διάσωσης, δημιούργησε θέματα αθέμιτου ανταγωνισμού.

“Μήλον της έριδος” αποτέλεσε η απόφαση της Κομισιόν τον Ιούνιο του 2020, να εγκρίνει το έκτακτο σχέδιο της Γερμανίας για την στήριξη της Lufthansa, το οποίο προέβλεπε την παροχή κρατικού δανείου 300 εκατ. ευρώ, με αντάλλαγμα το 20% των μετοχών, αλλά και την κρατική συμμετοχή με σχεδόν 6 δισ. ευρώ στην ανακεφαλαιοποίηση της εταιρείας.

1

Η απόφαση αυτή, επισκιάζει την ανάκαμψη της Lufthansa μετά την πανδημία, αναγκάζοντας ενδεχομένως την Επιτροπή να κάνει αναδρομικές προσαρμογές στο πακέτο διάσωσης της αεροπορικής εταιρείας.

Εάν η Επιτροπή διαπιστώσει ότι η εταιρεία επωφελήθηκε άδικα, θα μπορούσε να επιβάλει οικονομικές κυρώσεις ή να της ζητήσει να εκχωρήσει περισσότερα slots στη Γερμανία, όπου ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, Michael O’Leary ισχυρίζεται ότι η Lufthansa απολαμβάνει «οιονεί μονοπώλιο».

Ομοίως, εκτός από την υπόθεση της Lufthansa, η Ryanair κέρδισε και την προσφυγή εναντίον παρόμοιας κρατικής βοήθειας στην σκανδιναβική SAS AB , επίσης το 2020. Και τα δύο κρατικά πακέτα βοήθειας είχαν παρασχεθεί εν μέσω  πανδημίας, όπου η ταξιδιωτική κίνηση ήταν σχεδόν μηδενική, λόγω των lockdowns, θέτοντας σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα πολλών αεροπορικών εταιρειών.

«Οι σημερινές αποφάσεις επιβεβαιώνουν ότι η Επιτροπή θα πρέπει να ενεργεί ως θεματοφύλακας των ίσων όρων ανταγωνισμού στις αεροπορικές μεταφορές και δεν μπορεί να υπογράφει κρατική βοήθεια που ενισχύει τις διακρίσεις υπό την πολιτική πίεση των κυβερνήσεων», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ryanair.

Ακυρώνοντας την απόφαση της Επιτροπής να εγκρίνει το πακέτο βοήθειας, το Γενικό Δικαστήριο της ΕΕ στο Λουξεμβούργο, είπε σήμερα ότι η αξιολόγηση της Επιτροπής περιελάμβανε «αρκετά λάθη», ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lufthansa, Κάρστεν Σπορ, τόνισε ότι οι Γερμανοί φορολογούμενοι βρέθηκαν κερδισμένοι, όταν η κυβέρνηση πούλησε το μερίδιο του 20% που προέκυψε με τη διάσωση.

Σημειώνεται ότι η Lufthansa, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους στην Ευρώπη που απασχολεί περίπου 110.000 άτομα, διαμηνύει ότι «θα αναλύσει την απόφαση», προτού λάβει περαιτέρω αποφάσεις, προφανώς για το ενδεχόμενο άσκησης έφεσης κατά της απόφασης.

Πηγή: Bloomberg 

Διαβάστε επίσης: 

Massimo Andolina: Η Ελλάδα χώρα-πρότυπο για τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές στη διαχείριση του καπνίσματος

Innovis Pharma: «Πράσινο φως» για την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου επί τμήματος της GAP