Η εκμισθώτρια εταιρεία αεροσκαφών AerCap ανακοίνωσε σήμερα ότι προσεγγίστηκε από ρωσικές αεροπορικές εταιρείες και τις ασφαλιστικές τους εταιρείες σχετικά με ενδεχόμενους διακανονισμούς για τα αεροπλάνα που έχουν ακινητοποιηθεί μετά την εισβολή στην Ουκρανία, αλλά δεν ήταν σαφές αν θα μπορούσε να επιτευχθεί κάποια συμφωνία.

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας σημαίνουν ότι μια τέτοια πρόταση θα χρειαζόταν πιθανότατα την έγκριση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των Ηνωμένων Πολιτειών και καμία από τις δύο πλευρές δεν έχει δηλώσει ότι προτίθεται να επιτρέψει τέτοιου είδους συναλλαγές.

Πριν από την εισβολή, η Ρωσία αποτελούσε σημαντική αγορά για τις εκμισθώτριες εταιρείες αεροσκαφών, οι οποίες αγόραζαν αεροσκάφη από την Boeing και την Airbus και τα εκμίσθωναν σε ρωσικές αεροπορικές εταιρείες που ήθελαν να αποφύγουν το αρχικό κόστος και την ευελιξία της αγοράς αεροσκαφών από τις ίδιες.

Αλλά αφότου οι δυτικές κυρώσεις τις ανάγκασαν να ακυρώσουν αυτές τις συμβάσεις, η Μόσχα αρνήθηκε να επιτρέψει την επιστροφή των αεροσκαφών, με αποτέλεσμα να παραμείνουν στη Ρωσία αεροσκάφη αξίας σχεδόν 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων και να προκληθούν αξιώσεις από τις εκμισθώτριες εταιρείες έναντι των ίδιων των ασφαλιστών τους.

«Μας έχουν προσεγγίσει ορισμένες ρωσικές αεροπορικές εταιρείες και οι ασφαλιστές τους σχετικά με πιθανές ασφαλιστικές διευθετήσεις που αφορούν ορισμένα από τα αεροσκάφη μας που ακινητοποιήθηκαν στη Ρωσία», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ένγκους Κέλι σε αναλυτές σε τηλεδιάσκεψη.

«Ωστόσο, είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε αν θα προκύψει κάτι από αυτό. Και δεν έχουμε τίποτα περισσότερο να πούμε γι’ αυτό σε αυτήν την φάση», δήλωσε.

Η AerCap διεκδικεί ασφαλιστικές αξιώσεις κατά του δικού της ασφαλιστή και κατά των ασφαλιστών και αντασφαλιστών των ρωσικών αεροπορικών εταιρειών.

Η SMBC, η νούμερο 2 εκμισθώτρια εταιρεία στον κόσμο, ανέφερε σε επιστολή της με ημερομηνία 15 Σεπτεμβρίου που δόθηκε στη δημοσιότητα στο Ανώτατο Δικαστήριο της Ιρλανδίας ότι είχε μιλήσει με την Aeroflot και τον ασφαλιστή της για μια πληρωμή με αντάλλαγμα τη μεταβίβαση της κυριότητας του αεροσκάφους στη ρωσική ασφαλιστική εταιρεία ή στον εντολοδόχο της.

Η SMBC αρνήθηκε να σχολιάσει την επιστολή.

Διαβάστε επίσης

Πλαίσιο: Στο 97,34% το ποσοστό του Γ. Γεράρδου

CNL Capital: Έκδοση δύο ομολογιακών δανείων συνολικού ύψους 2,38 εκατ. ευρώ