Ευθεία επίθεση κατά του Ομίλου ΑΒΑΞ σχετικά με την πορεία του έργου της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας εξαπολύει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΕΤΒΟ, Γιώργος Ρωμοσιός, η οποία έχει αναλάβει την προετοιμασία των εργοταξίων για να ακολουθήσει από την εισηγμένη η κατασκευή του μεγαλύτερου έργου στην πρωτεύουσα.

Ο κ. Ρωμοσιός αποκρούει τα όσα επικαλούνται η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. που είναι η αναθέτουσα αρχή του έργου και ο Όμιλος ΑΒΑΞ σχετικά με τις καθυστερήσεις για την παράδοση των εργοταξίων και σχολιάζει χαρακτηριστικά ότι «η ΑΒΑΞ δε λέει όλη την αλήθεια».

1

Σχετικά με την πορεία της παράδοσης των εργοταξίων, ο κ. Ρωμοσιός αναφέρει ότι η εταιρεία του έχει αναλάβει την προετοιμασία 24 θέσεων και αυτές αφορούν τους 15 σταθμούς της νέας γραμμής και τα 9 φρέατα.

Τονίζει ότι έχουν παραδοθεί τα 19 σημεία, ενώ βρίσκονται εν εξελίξει τα εργοτάξια της Πανεπιστημιούπολης, του Ζωγράφου και του Γουδίου καθώς και των Εξαρχείων όπου παρά τις αντιδράσεις μερικών κατοίκων έχει επεκταθεί η περίφραξη.

Προσθέτει, δε, ότι τα εργοτάξια αυτά θα έχουν παραδοθεί στον Όμιλο ΑΒΑΞ έως τα τέλη του έτους, ενώ το μόνο «μελανό» σημείο παραμένει το Πάρκο Ριζάρη, καθώς δεν έχει ληφθεί η τελική απόφαση από την Ελληνικό Μετρό ύστερα από τη μερική δικαίωση του εφοπλιστή Νίκου Πατέρα από το ΣτΕ και την αναμονή της νέας μελέτης ώστε να ξεμπλοκάρει το εργοτάξιο.

Οι καθυστερήσεις της ΕΡΕΤΒΟ και οι αντιδράσεις της Ελληνικό Μετρό

Η ΕΡΕΤΒΟ υπέγραψε το Μάρτιο του 2021 τη σύμβαση αξίας  33,5 εκατ. € για τις πρόδρομες εργασίες, δηλαδή τον εντοπισμό δικτύων, αγωγών ύδρευσης και φυσικού αερίου, καθώς και αρχαιοτήτων και θα έπρεπε να έχει παραδώσει τα εργοτάξια στο κατασκευαστή που είναι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom τον Οκτώβριο του 2023.

Ωστόσο, έχουμε ήδη φτάσει στο Β΄ Εξάμηνο του 2024 και ακόμα να παραδοθούν τα τελευταία πέντε εργοτάξια, ενώ στην καλύτερη των περιπτώσεων το έργο να παραδοθεί με καθυστέρηση ενός έτους και τριών μηνών.

Οι καθυστερήσεις αυτές οδηγούν την εταιρεία στο να ζητά αποζημιώσεις από την Ελληνικό Μετρό καθώς σύμφωνα με την ΕΡΕΤΒΟ η αδυναμία επίτευξης του συμβατικού χρονοδιαγράμματος δεν αποτελεί δική της ευθύνη. Αυτό συμβαίνει καθώς υπήρχαν αντιδράσεις για τα εργοτάξια του Κολωνακίου, των Εξαρχείων, ενώ ακόμα δεν έχει βρεθεί λύση για το Σταθμό του Ευαγγελισμού.

Πηγές της Ελληνικό Μετρό που έχουν μιλήσει στο παρελθόν στο mononews έχουν αναφέρει ότι το «σπάσιμο» των διαγωνισμών της Γραμμής 4 σε δύο μέρη, δηλαδή τις πρόδρομες εργασίες και την κατασκευή,   δεν ήταν και η καλύτερη επιλογή καθώς με αυτό τον τρόπο ο ανάδοχος του κατασκευαστικού έργου εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από την ΕΡΕΤΒΟ.

Δε δίστασαν, μάλιστα, να σχολιάσουν ότι η ΕΡΕΤΒΟ δεν ήταν και η καλύτερη επιλογή για τα προπαρασκευαστικά έργα και επισημαίνουν ότι η εταιρεία απαιτεί αποζημιώσεις. Είχαν προσθέσει, επίσης,  πρέπει να σταματήσει η χαριστική εκμετάλλευση των αναδόχων και αν δεν μπορούν να παραδώσουν τα έργα έγκαιρα, τότε οι τελευταίοι θα πρέπει να κηρύσσονται ως έκπτωτοι και να γίνεται νέος διαγωνισμός.

Διαβάστε επίσης:

Αγία Παρασκευή: Το χρονικό του ναυαγίου με το νέο δημαρχείο – Αναζητεί ευθύνες ο Χαρδαλιάς

Αττική οδός: Εναλλακτικές για τη διαχείριση μέχρι το handover – Ενεργοποιούνται οι επεκτάσεις

ΑΒΑΞ: Ξεκινά πρόγραμμα επαναγοράς έως 10 εκατ. ιδίων μετοχών