Γνωρίζετε αν το Rolex σας χάνει η κερδίζει σε αξία αυτή την περίοδο;  Στο “χρηματιστήριο” των πολυτελών ρολογιών, το χρώμα της στεφάνης που περιβάλει την πρόσοψη του ρολογιού, μπορεί να κάνει τη διαφορά!

Σύμφωνα με το Bloomberg Subdial Watch, δύο μοντέλα Rolex αποκλίνουν σε τιμές στη δευτερογενή αγορά, παρόλο που η μόνη διαφορά τους είναι ο συνδυασμός των χρωμάτων τους.

Οι τιμές για την πιο πρόσφατη έκδοση του Rolex GMT Master II με κόκκινο και μπλε κεραμικό πλαίσιο, με την ονομασία «Pepsi», αυξήθηκαν κατά 4,1% στα 21.000 δολάρια περίπου πέρσι, σύμφωνα με στοιχεία από την Subdial, μια πλατφόρμα εμπορίας ρολογιών με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ταυτόχρονα, οι τιμές για αυτό που είναι γνωστό ως «Batman» – ουσιαστικά το ίδιο ρολόι αλλά με μαύρο και μπλε πλαίσιο – μειώθηκαν κατά 10,1% σε περίπου 16.000 δολάρια.

Και τα δύο ρολόγια πωλούνται στην ίδια τιμή στη λιανική – περίπου 10.700 δολάρια – με το ίδιο ατσάλινο βραχιόλι Rolex Oyster.

Ωστόσο, η απόκλιση δείχνει πώς η επιθυμία ενός μοντέλου και η αντιληπτή σπανιότητα, μπορούν να επηρεάσουν τις τιμές.

Οι έμποροι, οι συλλέκτες και τα μέσα ενημέρωσης της βιομηχανίας ρολογιών πίστεψαν ότι δεν θα υπήρχε διαθεσιμότητα του Pepsi GMT φέτος, καθώς η παραγωγή του ρολογιού με την κόκκινη και μπλε στεφάνη, αντιμετώπισε προκλήσεις.

Αυτό δεν συνέβη τελικά και το μοντέλο συνεχίζει να βρίσκεται στον κατάλογο της Rolex.

1,2 εκατομμύρια ρολόγια ετησίως

Με περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (11,1 δισεκατομμύρια δολάρια) σε ετήσιες εκτιμώμενες πωλήσεις, η Rolex με έδρα τη Γενεύη, είναι η μεγαλύτερη ελβετική μάρκα ρολογιών και ελέγχει περίπου το ένα τρίτο της συνολικής αγοράς για premium ελβετικά ρολόγια, σύμφωνα με εκτιμήσεις τραπεζών όπως η RBC και η Morgan Stanley.

Παρόλο που η εταιρεία δεν αποκαλύπτει στοιχεία σε σχέση με την παραγωγή της για μεμονωμένα ρολόγια ή συνολικά, οι αναλυτές εκτιμούν ότι παράγει περίπου 1,2 εκατομμύρια ρολόγια ετησίως.

Επιπλέον, κατασκευάζει μια νέα μονάδα παραγωγής στο ελβετικό καντόνι του Φριμπούρ, που έχει προγραμματιστεί τεθεί σε λειτουργία το 2029 και αναμένεται να προσθέσει χωρητικότητα στις υφιστάμενες τέσσερις εγχώριες εγκαταστάσεις παραγωγής της στη Γενεύη και το Biel.

Το Pepsi, που παραμένει με τα ίδια χρώματα από τη στιγμή που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τη δεκαετία του 1950, παραμένει ένα από τα πιο “δύσκολα” ρολόγια Rolex στην αγορά λιανικής, σύμφωνα με τους εμπόρους.

Όπως και με τον χρονογράφο Daytona, η ζήτηση ξεπερνά κατά πολύ την προσφορά, με τους υποψήφιους πελάτες να περιμένουν μήνες ή και χρόνια προτού μπορέσουν να παραλάβουν το πολυπόθητο ρολόι τους.

Σημειώνεται ότι η Rolex παρουσίασε το Batman GMT το 2013.

Το κέρδος κατά 4,1% της Pepsi σε ένα έτος, έρχεται σε αντίθεση με την απώλεια 5,7% για τον δείκτη τιμών ρολογιών Rolex που καταρτίστηκε από την Subdial.

Ο δείκτης Bloomberg Subdial Watch Index, ο οποίος παρακολουθεί τις τιμές για τα 50 μοντέλα ρολογιών με τις περισσότερες διαπραγματεύσεις ανά αξία στη δευτερογενή αγορά, σημείωσε πτώση 8,7% μέσα σε έναν χρόνο.

Ωστόσο, παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητος τον Μάιο.

Μετάφραση-Επιμέλεια: Μαρία Βε

Διαβάστε επίσης: 

Rolex: «Pepsi» και «Starbucks» ήταν οι κερδισμένοι του Μαρτίου στα πολυτελή ρολόγια

Aυτό είναι το σπάνιο Rolex που πουλήθηκε 3,3 εκατ. ευρώ σε δημοπρασία

Υπόθεση «Rolex-gate»: Στο Κογκρέσο η προσφυγή κατά της προέδρου του Περού