ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές σημείωσαν άνοδο κατά 8,3% τον Ιούλιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2021 και ανήλθαν στα 2,2 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (2,3 δισ. δολάρια), όπως ανακοίνωσε η Ομοσπονδία της Ελβετικής Βιομηχανίας Ρολογιών.
Πρόκειται για την υψηλότερη αξία των εξαγωγών ελβετικών ρολογιών από την επίδοση ρεκόρ του Οκτωβρίου του 2014.
Η ζήτηση για πολυτελή ρολόγια έχει εκτοξευθεί, αφού πολλοί καταναλωτές που είχαν συγκεντρώσει χρήματα όταν παρέμεναν στα σπίτια τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, στράφηκαν στις ελβετικές μάρκες ρολογιών, από Rolex και Omega μέχρι Audemars Piguet και Patek Philippe.
Οι εξαγωγές προς τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 13,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και με την χώρα να παραμένει η μεγαλύτερη αγορά για τις εξαγωγές ελβετικών ρολογιών, καθώς από πέρυσι ξεπέρασε την Κίνα.
Παράλληλα, η ζήτηση στην Κίνα ανακάμπτει καθώς τα lockdown λόγω Covid-19 χαλαρώνουν με τις εξαγωγές να εκτοξεύονται και πάλι. Έτσι, η χώρα διατήρησε, τη συγκεκριμένη περίοδο, τη θέση της ως η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τις εξαγωγές ελβετικών ρολογιών.
Τα στοιχεία για τις εξαγωγές ήταν «πολύ καλύτερα από τα αναμενόμενα», δήλωσε ο Jean-Philippe Bertschy, αναλυτής της Vontobel που περίμενε μια ελαφρά μείωση.
Ενώ οι τιμές των ρολογιών πολυτελείας στην αγορά μεταχειρισμένων έχουν μειωθεί, εν μέρει λόγω της κατάρρευσης των κρυπτονομισμάτων και της πτώσης των μετοχών, οι εξαγωγές του Ιουλίου είναι «μάλλον καθησυχαστικά στατιστικά στοιχεία από την Ομοσπονδία», είπε ο Bertschy.
Στροφή στα ακριβά ρολόγια
Η στροφή των καταναλωτών σε κομμάτια υψηλής ποιότητας της βιομηχανίας συνεχίστηκε, με ρολόγια που έχουν τιμή άνω των 500 ελβετικών φράγκων να αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ένα τρίτο του όγκου και το 95% της αξίας.
Οι εξαγωγές ρολογιών με τιμή μεταξύ 200 φράγκων και 500 φράγκων υποχώρησαν κατά 29,2% σε αξία, με την ύφεση που ξεκίνησε στις αρχές του 2020 να συνεχίζεται.
Από την άλλη πλευρά, οι εξαγωγές ρολογιών σε τιμές κάτω των 200 φράγκων αυξήθηκαν κατά 5,3% σε αξία, καταγράφοντας τον έκτο θετικό μήνα του έτους, εξέλιξη που πιθανώς οφείλεται εν μέρει στην επιτυχημένη συνεργασία της Swatch και της Omega για την παραγωγή του MoonSwatch.
Με εξαίρεση το Χονγκ Κονγκ, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία, οι εξαγωγές ελβετικών ρολογιών τον Ιούλιο στις περισσότερες μεγάλες αγορές της Ασίας και της Ευρώπης αυξήθηκαν κατά διψήφιο ποσοστό.
«Το κύμα ζήτησης πολυτελών προϊόντων μετά την πανδημία συνεχίζεται», δήλωσε ο αναλυτής της Bernstein, Luca Solca.
Παράλληλα, προειδοποίησε ότι οποιαδήποτε επιβράδυνση της ζήτησης θα παρατηρηθεί πρώτα στους λιανοπωλητές, καθώς τα ελβετικά ρολόγια πωλούνται κυρίως μέσω καναλιών χονδρικής και υπάρχει υστέρηση μεταξύ παραγγελιών και παραδόσεων.
“Εάν και όταν υπάρξει επιβράδυνση – οι εξαγωγές ρολογιών δεν θα το δουν πρώτες”, είπε ο Solca.
Διαβάστε ακόμη:
Rolex: Η εμβληματική μπουτίκ στο Λονδίνο μετακομίζει σε νέο κατάστημα οκτώ φορές μεγαλύτερο
Πώς η κατάρρευση των crypto έριξε τις τιμές σε Rolex και Patek
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα