Η Rolex ανακοίνωσε πως προχωρά στην εξαγορά του λιανοπωλητή πολυτελείας Bucherer, σε μια συμφωνία που θα δώσει στη μεγαλύτερη ελβετική μάρκα ρολογιών σημαντική αυτόνομη παρουσία στον τομέα των καταναλωτικών πωλήσεων για πρώτη φορά.

Η Bucherer έχει περισσότερα από 100 καταστήματα σε όλο τον κόσμο και θα συνεχίσει να λειτουργεί ανεξάρτητα, να διατηρεί το όνομά της και να πουλά άλλες μάρκες ρολογιών, ανέφερε η Rolex σε δήλωση.

Οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκαν.

Η Rolex ανέφερε ότι η απόφαση για την αγορά της Bucherer ελήφθη αφού η οικογένεια που ελέγχει την αλυσίδα καταστημάτων αποφάσισε να πουλήσει. Τόνισε δε πως βασίζεται σε μια σχέση δεκαετιών μεταξύ των δύο ιδιωτικών ελβετικών εταιρειών.

Η εξαγορά ανοίγει το δρόμο για τη Rolex να ξεκινήσει εκτεταμένες πωλήσεις των ρολογιών της στα δικά της πλέον καταστήματα. Αυτήν τη στιγμή υπάρχει μόνο ένα κατάστημα στον κόσμο που ανήκει και λειτουργεί αποκλειστικά από τη Rolex, στη Γενεύη.

Η Rolex είπε ότι οι σχέσεις με τους τρέχοντες συνεργάτες λιανικής, γνωστούς ως «επίσημους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους της Rolex», θα συνεχίσουν να παραμένουν αμετάβλητες.

Ωστόσο, η εξαγορά θα δώσει στη φημισμένη μάρκα περισσότερο έλεγχο στις πωλήσεις των ρολογιών της, τόσο νέων όσο και μεταχειρισμένων.

Ο Jon Cox, επικεφαλής των ελβετικών μετοχών στην Kepler Cheuvreux, ανέφερε ότι η μετακίνηση της Rolex στο λιανικό εμπόριο θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις σε εισηγμένους πωλητές όπως η «Watches of Switzerland Group» με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο και η «The Hour Glass» στη Σιγκαπούρη.

«Εκ πρώτης όψεως, αυτό είναι σοκαριστικό για όλους τους άλλους επίσημους αντιπροσώπους της Rolex, επειδή η Rolex έλεγε πάντα ότι είναι αφοσιωμένη στην ανεξάρτητη διανομή λιανικής και δεν επιθυμεί να κάνει δικό της λιανικό εμπόριο», δήλωσε ο Cox.

Ωστόσο, η δήλωση της εταιρείας ότι η συμφωνία έγινε εν μέρει με βάση τη μακροχρόνια σχέση με την οικογένεια Bucherer θα μπορούσε να κάνει τον αντίκτυπο στους άλλους λιανοπωλητές «κάπως περιορισμένο», πρόσθεσε.

Παρά το γεγονός ότι κατασκευάζει περισσότερα από 1 εκατομμύριο ρολόγια ετησίως και με περισσότερα από 9 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (10,2 δισεκατομμύρια δολάρια) σε ετήσιες πωλήσεις, η ζήτηση για τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Rolex, όπως το Daytona, το GMT και το Submariner, ξεπερνά κατά πολύ την προσφορά.

Οι πελάτες σε εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους μπαίνουν σε λίστες αναμονής που μπορεί να διαρκέσουν μήνες ή και χρόνια για τα μοντέλα με τη μεγαλύτερη ζήτηση.

Η εξαγορά της Bucherer σηματοδοτεί τη δεύτερη σημαντική αλλαγή στη στρατηγική λιανικής της Rolex σε λιγότερο από ένα χρόνο. Η εταιρεία παρουσίασε ένα πρόγραμμα τον Δεκέμβριο για την έκδοση πιστοποιητικών γνησιότητας για τα μεταχειρισμένα ρολόγια της που πωλούνται σε εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους, συμπεριλαμβανομένης της Bucherer.

Τα ρολόγια Rolex κυριαρχούν στην αγορά μεταχειρισμένων, αντιπροσωπεύοντας περισσότερα ρολόγια που αγοράζονται και πωλούνται σε αξία από οποιαδήποτε άλλη μάρκα.

Η κατάκτηση της λιανικής αγοράς και η μεγαλύτερη παρουσία της Rolex και της φθηνότερης μάρκας Tudor στα καταστήματα είναι μια «αλλαγή παιχνιδιού», δήλωσε ο Oliver Mueller, επικεφαλής της ελβετικής LuxeConsult, σύμβουλος του κλάδου.

Διαβάστε επίσης

Πώς η Fed έπληξε την αυτοκρατορία των Rolex

Άνοδος των τιμών στα μεταχειρισμένα ρολόγια Omega, Cartier – Συνεχίζεται η πτώση στα Rolex

Κριστιάνο Ρονάλντο: Επενδύει στην αγορά πολυτελών ρολογιών – Aπέκτησε μερίδιο στην πλατφόρμα Chrono24