Η μικρή επιβράδυνση στις πωλήσεις που κατεγράφη στο τέλος του 2022, αποτελεί παρελθόν για τον κλάδο της πολυτέλειας, ο οποίος απολαμβάνει νέα άνθηση, ύστερα από την επιστροφή των Κινέζων. Η αγορά των εξαγορών και συγχωνεύσεων έχει στρέψει το βλέμμα της στις εταιρείες πολυτελών ειδών, θεωρώντας, σύμφωνα με το Bloomberg, ότι εκεί θα καταγραφεί μεγάλη δραστηριότητα τον επόμενο καιρό στην Ευρώπη.

Μεταξύ των εταιρειών που θεωρούν ως πιθανούς στόχους είναι η βρετανική εταιρεία Burberry και η γερμανική εταιρεία Hugo Boss.

Σε άτυπη έρευνα του Bloomberg σε 17 γραφεία που δραστηριοποιούνται στην αγορά συγχωνεύσεων και εξαγορών, ο κλάδος των πολυτελών αγαθών θεωρείται ανθεκτικός στις απειλές για την οικονομία και ιδιαίτερα επωφελούμενος από το άνοιγμα της Κίνας, ύστερα από μήνες αυστηρών περιοριστικών μέτρων λόγω Covid.

Τι έδειξαν τα αποτελέσματα της έρευνας

Tα brands των Hugo Boss και Burberry εμφανίστηκαν αρκετές φορές στις απαντήσεις των γραφείων, με όσους να δραστηριοποιούνται στην αγορά των συγχωνεύσεων και εξαγορών να θεωρούν ότι μαζί την ιταλική Tod’s είναι οι πιο πιθανοί υποψήφιοι για νέα deals.

Σύμφωνα με τον Luca Solca, ανώτερο αναλυτή έρευνας στο Sanford C. Bernstein, οι διαπραγματεύσεις στον κλάδο της πολυτέλειας είθισται να διενεργούνται όταν οι μετοχές των εταιρειών είναι στα ύψη.

Ποιος όμως θα είναι ο αγοραστής; Οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες συγκλίνουν στον κολοσσό της LVMH, αξίας 415 δις ευρώ. Αυτό άλλωστε έχει αναφέρει και η Bank of America σε σχετική της έκθεση.

«Σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, οι μικρότερες εταιρείες μπορεί να μπουν στον πειρασμό να πουλήσουν τα εμπορικά τους σήματα σε μεγαλύτερους παίκτες», σημείωσε ο Solca.

Τα παραπάνω συμπίπτουν με την επιδείνωση των προοπτικών για την αγορά συγχωνεύσεων και εξαγορών, με την ύφεση να περιορίζει την δραστηριότητα.

Οι ευρωπαϊκές συγχωνεύσεις και εξαγορές  Ιανουαρίου-Μαρτίου ανήλθαν συνολικά σε περίπου 137 δισεκατομμύρια δολάρια, περίπου 60% χαμηλότερα από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους και ένα από τα χειρότερα τρίμηνα των τελευταίων 20 ετών, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg.

Διαβάστε επίσης:

Φρανσουά Πινό: Τα σχέδια για τη Gucci, τα σκάνδαλα και ο αγώνας δρόμου με τη LVMH