Η Renault και η Nissan Motor ανακοίνωσαν λεπτομέρειες για την νέα συμφωνία που βάζει τέλος στις μακροχρόνιες εντάσεις μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών και είναι έτοιμες να προχωρήσουν σε μία εποχή απαράμιλλων προκλήσεων για την βιομηχανία.

Συγκεκριμένα, η Renault θα μειώσει τη συμμετοχή της στη Nissan στο 15% από 43% για να εξισορροπήσει τις ασύμμετρες κεφαλαιακές σχέσεις, δήλωσαν οι εταίροι τη Δευτέρα. Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης την κοινή ανάπτυξη πολλών νέων μοντέλων παγκοσμίως.

Η Nissan σκοπεύει να επενδύσει στην επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων Ampere της Renault σε ποσοστό έως και 15%, ενώ ο μικρότερος συνεργάτης της συμμαχίας, Mitsubishi Motors θα εξετάσει επίσης την ενδεχόμενη επένδυση στην Ampere.

Οι εταίροι συμφώνησαν να συνεργαστούν σε πολλά βιομηχανικά έργα, με το τελικό σύμφωνο να εξακολουθεί να υπόκειται σε προϋποθέσεις, συμπεριλαμβανομένων των ρυθμιστικών εγκρίσεων που αναμένεται να ξεκαθαρίσουν μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου. Η συμφωνία έχει προγραμματιστεί να κλείσει μέχρι το τέλος του έτους.

Αυτά τα έργα θα μπορούσαν να αποφέρουν κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τις εταιρείες με την πάροδο του χρόνου, που εκτείνονται σε δισεκατομμύρια «αν τα πράγματα πάνε πολύ, πολύ καλά», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault,  Luca de Meo, σε δημοσιογράφους στο Λονδίνο.

Τα νέα σχέδια περιλαμβάνουν την ανάπτυξη πολλών νέων μοντέλων σε εργοστάσια παραγωγής στη Νότια Αμερική και την Ινδία από κοινές πλατφόρμες, καθώς και στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου ενός ηλεκτρικού φορτηγού με την ονομασία FlexEVan. Στην κεντρική περιοχή της Renault, οι εταίροι θα συνεργαστούν επίσης για τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων και την ανακύκλωση.

Renault-Nissan-Mitsubishi's Next Chapter | Alliance partners lay out their plans for three regions
Οι εταίροι παραθέτουν τα σχέδιά τους σε τρεις περιοχές

Η συμφωνία έχει σχεδιαστεί για να δώσει νέα ώθηση σε μια συνεργασία σχεδόν 24 ετών που παραλίγο να καταρρεύσει μετά την πτώση του πρώην ηγέτη της Carlos Ghosn το 2018. Η νέα συμφωνία θα ισχύσει για μια αρχική περίοδο 15 ετών.

Ο De Meo, ο οποίος μίλησε για πρώτη φορά δημόσια για ένα σχέδιο αναμόρφωσης της Renault τον περασμένο Φεβρουάριο, εργάστηκε επί μήνες για να αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Nissan, Makoto Uchida, σε μια προσπάθεια επανεκκίνησης της συνεργασίας. Οι συζητήσεις εντάθηκαν τον Οκτώβριο όταν ο Uchida και ο Chief Operating Officer Ashwani Gupta συναντήθηκαν στην Ιαπωνία με τον de Meo και τον Francois Provost, ο οποίος επιβλέπει τις συνεργασίες της Renault.

Η Renault θα έχει πλήρη ευελιξία να πουλήσει τις μετοχές της Nissan που θα μεταβιβαστούν στο καταπίστευμα, αλλά “δεν έχει καμία υποχρέωση να πουλήσει τις μετοχές εντός συγκεκριμένης προκαθορισμένης χρονικής περιόδου”, ανέφερε η ανακοίνωση της Δευτέρας.

Σε περίπτωση πώλησης, “η Nissan θα έχει το δικαίωμα πρώτης προσφοράς, προς όφελος της ή ενός ορισμένου τρίτου μέρους”.

«Μια συμμαχία που λειτουργεί καλά είναι πολύ επιθυμητή για οικονομίες κλίμακας και μείωση κόστους, αλλά μένει να δούμε αν ένα μικρότερο μερίδιο στη Nissan μπορεί να το πετύχει αυτό», δήλωσε ο Henning Cosman, αναλυτής της Barclays.

Διαβάστε ακόμη:

Αποκλίνουν οι δρόμοι Nissan Renault!