Η Renault αύξησε τις προβλέψεις της για τα αποτελέσματα του 2022, καθώς συνεχίζει τις προσπάθειες ανάκαμψης και η προσφορά ημιαγωγών που απαιτούνται για την κατασκευή αυτοκινήτων παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης.

Η αυτοκινητοβιομηχανία προέβλεψε την Παρασκευή χαλάρωση των περιορισμών παροχής τσιπ που αποτέλεσαν σημαντικό εμπόδιο στη λειτουργία των γραμμών συναρμολόγησης. Η εταιρεία αναμένει οι ελλείψεις να μειώσουν την παραγωγή της κατά 300.000 οχήματα φέτος σε σύγκριση με περίπου 500.000 το 2021.

1

«Αυτή τη στιγμή είναι ακόμα μια αρκετά περίπλοκη κατάσταση, αλλά όλοι στοιχηματίζουμε στο γεγονός ότι στο δεύτερο εξάμηνο η κατάσταση θα επανέλθει στο φυσιολογικό», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Luca de Meo σε συνέντευξή του στο Bloomberg TV. «Είναι καλύτερα από πέρυσι, αλλά και πάλι όχι το ιδανικό».

Η Renault προέβλεψε λειτουργικό περιθώριο τουλάχιστον 4% φέτος, έναντι 3,6% πέρυσι.

Recovery Trail
Τα κέρδη της Renault δεν έχουν φτάσει ακόμη στα προ της πανδημίας επίπεδα

Η εταιρεία επιδιώκει να βελτιώσει την πορεία της που υστερεί έναντι των ανταγωνιστών της Volkswagen και Stellantis λόγω της εξάρτησής της από την ευρωπαϊκή αγορά και τον εταίρο της, την ιαπωνική Nissan, η οποία επίσης προσπαθεί να ανακάμψει από μια δύσκολη περίοδο. Ο κατασκευαστής υπολογίζει σε μια σειρά νέων μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων των EV, όπως το crossover Megane E-Tech.

«Η ηλεκτροκίνηση είναι μια ευκαιρία να ενισχύσουμε τη συνεργασία με τους Ιάπωνες συναδέλφους μας», είπε ο de Meo στη συνέντευξη. Η Renault και η Nissan ανακοίνωσαν ένα σχέδιο για την ισχυροποίηση των επιχειρησιακών τους δεσμών.

Ενώ η Renault έχει θέσει φιλόδοξους στόχους να αυξήσει τις πωλήσεις και την παραγωγή EV στην Ευρώπη τα επόμενα χρόνια και θέλει να επιστρέψει στην Κίνα, ο Διευθύνων Σύμβουλος είπε ότι δεν έχει τους πόρους ή τα προϊόντα για εξαγωγές στις ΗΠΑ.

«Δεν είναι μέρος του σχεδίου μας», επισήμανε.

Σε τροχιά ανάκαμψης

Η Renault εμφάνισε καθαρά έσοδα 888 εκατομμυρίων ευρώ (1 δισεκατομμύριο δολάρια) πέρυσι, έναντι ζημιών ρεκόρ 8 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2020. Η Nissan συνεισέφερε 380 εκατομμύρια ευρώ στα κέρδη της εταιρείας, αφού ήταν αντίστοιχα υπεύθυνη για μεγάλο μέρος των απωλειών ρεκόρ του 2020.

«Πετύχαμε ένα από τις ταχύτερες ανακάμψεις στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας», είπε ο de Meo σε αναλυτές κατά τη διάρκεια μιας παρουσίασης. «Η Renault επέστρεψε. Είμαστε αποφασισμένοι να μην γυρίσουμε στο παρελθόν».

Δεσμεύτηκε να προχωρήσει σε μειώσεις κόστους πέρα ​​των 2 δισ. ευρώ που έχουν ήδη επιτευχθεί και να προωθήσει περαιτέρω τη δημοφιλή κατηγορία SUV.

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει στόχο να πετύχει λειτουργικό περιθώριο τουλάχιστον 5% μέχρι τα μέσα της δεκαετίας σε σύγκριση με απόδοση 4,8% το 2019.

Νέος Οικονομικός Διευθυντής

Η εταιρεία ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι ο Οικονομικός Διευθυντής Clotilde Delbos θα παραιτηθεί για να αναλάβει το τιμόνι της Mobilize, τη μονάδα κινητικότητας, ενέργειας και δεδομένων της Renault.

Ο Delbos, είχε αναλάβει προσωρινός Διευθύνων Σύμβουλος μετά την αποχώρηση του επί σειρά ετών επικεφαλής της εταιρείας Carlos Ghosn, και θα αντικατασταθεί από τον Thierry Pieton.

Η Renault πούλησε 2,7 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως πέρυσι, 4,5% λιγότερα από το 2020. Η εταιρεία πήρε δάνειο 4 δισεκατομμυρίων ευρώ από το γαλλικό κράτος για να επιβιώσει στη χειρότερη περίοδο της πανδημίας και αργότερα πούλησε το μερίδιό της στη Daimler έναντι 1,14 δισ. ευρώ, για να τη διαφυλάξει την αξιολόγηση της πιστοληπτικής της ικανότητας.

Σχεδιάζει να αποπληρώσει φέτος 2 δισ. ευρώ του δανείου, σύμφωνα με δήλωση της, και το υπόλοιπο το αργότερο μέχρι το τέλος του 2023.

Διαβάστε ακόμη:

Renault-Nissan: Κοινές επενδύσεις 26 δισ. δολαρίων στην ηλεκτροκίνηση