ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όταν ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, ο Κανονισμός θα αποσταλεί στο υπουργείο Οικονομικών το οποίο και θα κρίνει πότε θα αποσταλεί μαζί με το νόμο για γνωστοποίηση στην Κομισιόν. Τρεις μήνες μετά τη γνωστοποίηση, ο νόμος θα μπορεί να κατατεθεί στη Βουλή και να ψηφιστεί.
Το ύψος του τιμήματος, η εξαίρεση των RNG, τα ηλικιακά όρια και η απαίτηση μεγαλύτερης σαφήνειας σε πολλά από τα άρθρα του Κανονισμού συγκέντρωσαν τα διαφορετικά σχόλια των εταιρειών, αν και τα περισσότερα από τα παραπάνω ζητήματα υπαγορεύονται από το Νόμο, που ακολουθεί ο Κανονισμός.
Μεταξύ άλλων, κάποια χαρακτηριστικά σχόλια είναι τα εξής:
ΟΠΑΠ
Το αποκλειστικό του δικαίωμα στη διεξαγωγή του Στοιχήματος μέσω διαδικτύου υπενθυμίζει ο ΟΠΑΠ, τονίζοντας ότι μέχρι την 12.10.2020 (ή της 12.10.2030, σε περίπτωση ανανέωσης της παραχώρησης για το εν λόγω διάστημα), η ΟΠΑΠ Α.Ε. κατέχει το αποκλειστικό δικαίωμα διαχείρισης, οργάνωσης, λειτουργίας και διεξαγωγής, και μέσω του διαδικτύου, του παιγνίου «ΣΤΟΙΧΗΜΑ» (μη προκαθορισμένης απόδοσης) και μέχρι τότε πρέπει να εξαιρεθεί της αδειοδότησης.
Προς αποφυγή ασαφειών και παρανοήσεων ο ΟΠΑΠ σημειώνει ότι θα έπρεπε να δηλωνεται σαφώς ότι τα «ΤΖΟΚΕΡ», «ΛΟΤΤΟ», «ΠΡΟΤΟ», «ΑΡΙΘΜΟΛΑΧΕΙΟ 5 ΑΠΟ 35», «ΚΙΝΟ», «ΣΟΥΠΕΡ 3», «ΣΟΥΠΕΡ 4», «ΜΠΙΝΓΚΟ ΛΟΤΤΟ», καθώς και των παιγνίων στοιχημάτων μη προκαθορισμένων αποδόσεων (non-fixed odds) με την ονομασία «ΠΡΟΠΟ», «ΠΡΟΠΟΓΚΟΛ», «ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΓΩΝΩΝ ΜΠΑΣΚΕΤ», «ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΑ ΑΓΩΝΩΝ ΟΜΑΔΙΚΩΝ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ», εξαιρούνται του νέου καθεστώτος αδειοδότησης.
Ιντραλότ
Η Ιντραλότ προτείνει να εκλογικευτεί το μέγεθος του τιμήματος καθώς όπως αναφέρει είναι ιδιαίτερα υψηλό. Ως ένδειξη σύγκρισης σημειώνεται ότι σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες το αντίτιμο άδειας κυμαίνεται μεταξύ €15-70 χιλιάδων ευρώ το χρόνο.
Όπως τονίζει η ελληνική αγορά είναι μια από τις εξελισσόμενες ευρωπαϊκές αγορές αλλά με μικρότερο μέγεθος από τις περισσότερες εξ’ αυτών. Το τίμημα αναλογικά δεν δύναται να είναι μεγαλύτερο των συγκεκριμένων αγορών και η διάρκεια μικρότερη. Το υψηλό τίμημα μπορεί να επιφέρει αρχικά μεγαλύτερα έσοδα στο ελληνικό κράτος, η παρουσία όμως περιορισμένου αριθμού παρόχων εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει ανασταλτικά μακροπρόθεσμα στο μέγεθος της αγοράς και κατά συνέπεια στο ύψος των δημοσίων εσόδων, ενώ θα δημιουργηθούν ολιγοπωλιακές συνθήκες και αντικίνητρα στην υλοποίηση επενδύσεων και στην ανάπτυξη υγιούς ανταγωνισμού. Έτσι, ελλείψει αυξημένου ανταγωνισμού πιθανώς να περιορίσει το προϊόν και να στρέψει τους παίκτες προς μη αδειοδοτημένους παρόχους που θα προσφέρουν υψηλότερες αποδόσεις.
Προτείνει επίσης η διάρκεια της άδειας να είναι δέκα (10) έτη αντί για 5.
Επίσης προτείνει η άδεια για Στοιχηματικά Γεγονότα τύπου να περιλαμβάνει και στοιχηματισμό σε εικονικά γεγονότα (virtual events) όπου το αποτέλεσμα παράγεται με την χρήση γεννήτριας τυχαίων αριθμών (RNG).
RGA, Ένωση Τυχερών Παιχνιδιών Διαδικτύου
Η RGA (που εκπροσωπεί τις διεθνείς εταιρείες online) σχολίασε ότι τα τιμήματα που προτείνονται για τις άδειες είναι 10 με 20 φορές υψηλότερα από τα αντίστοιχα σε άλλες χώρες, όπως η Βουλγαρία και ότι δεν πρέπει να καθορίζονται τόσο ψηλά γιατί δεν πρέπει να έχουν στόχο την είσπραξη εσόδων για το Δημόσιο ούτε να λειτουργούν αποτρεπτικά για την είσοδο μικρότερων παικτών στην αγορά, γιατί κάτι τέτοιο θα εμπόδιζε την επιτυχημένη εισαγωγή του νόμου.
Regency
Στη διάρκεια της άδειας, στη φορολόγηση και στο κόστος ανανέωσης αναφέρθηκε η Regency, σημειώνοντας ότι για την ανανέωση της άδειας διεξαγωγής στοιχηματικών/ή λοιπών διαδικτυακών τυχερών παιγνίων προτείνει την καταβολή ποσού που αντιστοιχεί στο πενήντα τοις εκατό (50%) του αρχικού αντιτίμου, ήτοι το ποσό των δύο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ για την άδεια διεξαγωγής στοιχηματικών παιγνίων όπως είναι και στο σύνολο του αντίτιμου των Ευρωπαικών χωρών (~ 1.500.000 ευρώ, πηγη: H2GC legal framework) και το ποσό των πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) ευρώ για την άδεια των λοιπών διαδικτυακών τυχερών παιγνίων.
Επίσης θεωρεί ότι η διάρκεια ισχύς των δύο αδειών πρέπει να ορίζεται στα δέκα (10) χρόνια από πέντε (5). Στο θέμα της φορολογίας, εκτιμά ότι ένας σταθερός φορολογικός συντελεστής στο είκοσι πέντε τοις εκατό (25%) θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό και ελκυστικό πλαίσιο για επενδυτικό ενδιαφέρον, ενώ ταυτόχρονα θα μειώσει την φυγή κερδών σε μη αδειοδοτημένους παρόχους.
Επίσης η εταιρεία αναφέρει ότι τα Καζίνο που έχουν λάβει άδεια διεξαγωγής τυχερών διαδικτυακών παιγνίων θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν και διαδικτυακά τα ήδη αδειοδοτημένα με άδεια καταλληλότητας τυχερά παίγνια για τους διαδικτυακούς πελάτες τους. Και συμπληρώνει, σε σχέση με τα διαδικτυακά τυχερά παίγνια που διεξάγονται σε ζωντανή μετάδοση(live streaming), ότι για την ασφαλέστερη διεξαγωγή τους θα πρέπει να γίνονται από ειδικά διαμορφωμένους χώρους των καζίνο στην Ελληνική επικράτεια. Οι χώροι των Ελληνικών Καζίνο έχουν ήδη αδειοδοτηθεί και βρίσκονται υπό την επίβλεψη της Ε.Ε.Ε.Π. ενώ το προσωπικό που ασχολείται έχει λάβει τις απαιτούμενες άδειες καταλληλότητας.
Θεωρεί τέλος ότι ο αποκλεισμός της ύπαρξης τυχερών παιγνίων με γεννήτρια τυχαίων αριθμών (RNG) στο διαδίκτυο, τα οποία και είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην ομαλή ρύθμιση της αγοράς, θίγοντας τον ανταγωνισμό, μειώνοντας τα έσοδα για το Δημόσιο καθώς πολλοί θα επιλέξουν τον παράνομο στοιχηματισμό.
Bet365
Στο τέλος αδειοδότησης, αναφέρθηκε και η bet365, σημειώνοντας ότι είναι εξαιρετικά υψηλό και θα αποτελέσει φραγμό για την είσοδο πολλών φορέων μεσαίου / μικρού μεγέθους στην αγορά. Ως αποτέλεσμα, η αγορά θα καταστεί ένα ολιγοπώλιο και ο αριθμός των φορέων που υποβάλλουν αίτηση θα είναι πολύ περιορισμένος.
Σημειώνει ότι το τέλος αδειοδότησης πρέπει να καλύπτει τα έξοδα της διαδικασίας και να μην αποτελεί τρόπο πρόσθετου εισοδήματος για τα κρατικά ταμεία. Για λόγους σύγκρισης, τα προτεινόμενα τέλη χορήγησης αδειών είναι πολύ υψηλότερα από όλες τις άλλες χώρες δικαιοδοσίας της ΕΕ.
Επίσης σχολιάζοντας τα δικαιολογητικά και τα πιστοποιητικά που πρέπει να συνοδεύουν την αίτηση για την άδεια, αναφέρει ότι κάποια μπορεί να μην είναι διαθέσιμα σε άλλες χώρες της ΕΕ.
Stoiximan
H Stoiximan σχολίασε, μεταξύ άλλων, ότι η διάταξη για τη σιωπηρή απόρριψη αίτησης για την χορήγηση άδειας είναι, ως προτείνεται, νομικά προβληματική. Σε διαδικασίες που προβλέπεται η χορήγηση διοικητικής άδειας υπό όρους και προϋποθέσεις, δεν νοείται σιωπηρή απόρριψη αίτησης. Τυχόν απορριπτική απόφαση της Ε.Ε.Ε.Π. θα πρέπει, ως ατομική διοικητική πράξη, να είναι έγγραφη και πλήρως αιτιολογημένη, ώστε ο αιτών να είναι σε θέση να ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά του.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αποκλειστικό: Αύξηση 30% στα κέρδη των online τυχερών παιχνιδιών το 2018 – Μεγαλύτερο το χάσμα από τα καζίνο
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αποκλειστικό: Ο Kανονισμός για το online – Τι προβλέπει, πότε θα ανοίξει η αγορά
MH ΧΑΣΕΤΕ: Ο «χορός» των εκατομμυρίων και πώς ο ΟΠΑΠ έχει φτάσει να ελέγχει το 69% στον όμιλο stoiximan
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Icon Energy (Ισμήνη Παναγιωτίδη): Διαθέτει ήδη δύο πλοία και 75 εκατ. δολάρια για επέκταση του στόλου της
- Ντόναλντ Τραμπ: Διορίζει τον εκλεκτό του Μασκ, Μπρένταν Καρ, επικεφαλής του ρυθμιστικού φορέα των τηλεπικοινωνιών
- Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: Το Κίεβο μπορεί να «υπολογίζει» στην ΕΕ μετά τις «φρικτές» επιθέσεις της Ρωσίας
- Καιρός: Πρόσκαιρη βελτίωση σήμερα – Ξανά βροχές από αύριο