ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η αεροπορική εταιρία Qatar Airways παρέδωσε χθες στη Boeing Co μία παραγγελία ρεκόρ 34 νέων αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων 777X, αλλά και μία παραγγελία που προκάλεσε έκπληξη για την αγορά αεροσκαφών 737 ΜΑΧ.
Το συνολικό κόστος της παραγγελίας ξεπερνάει τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς ο πρόεδρος Μπάιντεν χαρακτήρισε το εμιράτο ως έναν σημαντικό σύμμαχο των ΗΠΑ στην περιοχή του Κόλπου.
Η συμφωνία υπογράφηκε στο Λευκό Οίκο στη διάρκεια μιας επίσκεψης του εμίρη του Κατάρ στην Ουάσινγκτον, δίνοντας μία ώθηση στην Boeing, σε μία περίοδο, κατά την οποία, ο αναφερόμενος κατασκευαστής αεροσκαφών των ΗΠΑ αντιμετωπίζει χρόνιους βιομηχανικούς, αλλά και οικονομικούς περιορισμούς.
Η παραγγελία αύξησε την τιμή των μετοχών της Boeing κατά περίπου 5,1%.
Η συμφωνία για την παραγγελία των 25 αεροσκαφών της μεγαλύτερης έκδοσης ΜΑΧ, των αεροσκαφών 737-10, με την προοπτική παραγγελίας 25 ακόμη αεροσκαφών, διεύρυνε της επιπτώσεις μιας διαμάχης μεταξύ της Qatar Airways και της Airbus.
Η ευρωπαϊκή κοινοπραξία κατασκευής αεροσκαφών νωρίτερα μέσα στο μήνα, προχώρησε στην ανάκληση ενός συμβολαίου με την Qatar Airways για 50 αεροσκάφη Α321neo, τα οποία θεωρούνται ως ιδιαίτερα ανταγωνιστικά των αεροσκαφών της Boeing. Η εξέλιξη αυτή, προκλήθηκε από μία κλιμακούμενη διαμάχη μεταξύ των δύο πλευρών, που άρχισε με διαφωνίες σχετικά με τη σοβαρότητα τεχνικών ατελειών στα αεροσκάφη μακράς ατράκτου Α350.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της Qatar Airways Ακμπάρ Αλ Μπέικερ δήλωσε ότι οι διαπραγματευτές αεροσκαφών και κινητήρων από το Κατάρ και τις ΗΠΑ έχασαν «πολύ ύπνο» στις δύο εβδομάδες που μεσολάβησαν πριν από την επίσκεψη, προκειμένου να επιτύχουν την αναφερόμενη συμφωνία, σε αντίθεση με την πρόσφατη επιδείνωση, στις σχέσεις της Qatar Airways με την Airbus.
«Θέλουμε να οικοδομήσουμε μακροχρόνιες σχέσεις με έμπιστους συνεργάτες, όπου οι πλευρές θα συνεργάζονται για την επίτευξη ενός κοινού σκοπού» δήλωσε ο ίδιος, στην τελετή υπογραφής του συμβολαίου που έγινε στον Λευκό Οίκο, με την παρουσία της διοίκησης της Boeing, αλλά και της εταιρίας παραγωγής κινητήρων αεροσκαφών General Electric Co.
Η Airbus αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η συνολική παραγγελία περιλαμβάνει 34 αεροσκάφη της νέας μεταφορικής έκδοσης του επιβατικού αεροσκάφους 777Χ, με τη δυνατότητα αύξησης της παραγγελίας για άλλα 16 αεροσκάφη και για δύο ακόμη για την παρούσα έκδοση του αεροσκάφους μεταφοράς εμπορευμάτων του 777F, όπως ανέφερε το Reuters για τη συμφωνία με τα 737 ΜΑΧ νωρίτερα τη Δευτέρα (https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/qatar-airways-order-up-50-boeing-737-max-source-2022-01-31).
Η παραγγελία των αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων, είναι η πρώτη παραγγελία για τη μεταφορική έκδοση του 777Χ, που είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο δικινητήριο επιβατικό αεροσκάφος, με την εισαγωγή του σε υπηρεσία να καθυστερεί για περισσότερα από τρία χρόνια στα τέλη του 2023 ή και για ακόμη περισσότερο.
Η Boeing ανακοίνωσε ότι η έκδοση μεταφοράς εμπορευμάτων του ίδιου αεροσκάφους, είναι πιθανό να εισέλθει σε υπηρεσία το 2027.
Η αμερικανική εταιρία οχυρώνεται πίσω από τις πωλήσεις του νέου δικινητήριου αεροσκάφους, προκειμένου να υπερασπιστεί την κυριαρχία της στην αγορά μεταφορικών αεροσκαφών και να αντιμετωπίσει την εμπορική πρόκληση από το νέο αεροσκάφος Α350 της Airbus, με έμφαση στη μεταφορά εμπορευμάτων.
«(Το 777Χ) θα είναι ο απόλυτος κυρίαρχος» δήλωσε ο Ντέιβ Καλχούν εκτελεστικός διευθυντής της Boeing.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike