• Business

    Public: Έχει τη συνταγή για την εδραίωση της 1ης θέσης στο ηλεκτρονικό εμπόριο

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Χρήστος Καλογεράκης


    Με στόχο να ενδυναμώσει την ηγετική του θέση στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, το Public προχωράει σε δομικές οργανωτικές αλλαγές και επενδύσεις σε logistics, τεχνολογίες και ανθρώπινο δυναμικό.

    Ο επικεφαλής της εταιρείας, Χρήστος Καλογεράκης ανέφερε πως, μέσα στην επόμενη διετία, θα υλοποιηθούν επενδύσεις ύψους 26 εκατ. ευρώ στους τομείς του ecommerce & marketplace, του supply chain, των υποδομών και των νέων τεχνολογιών.

    Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσεται η δημιουργία logistic center στον Ασπρόπυργο Αττικής, έκτασης 20.000 τ.μ.. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους περίπου 5 εκατ. ευρώ, η οποία θα βελτιώσει την ικανότητα διαχείρισης των ηλεκτρονικών παραγγελιών και παράλληλα θα προσδώσει συγκριτικό πλεονέκτημα στην εταιρεία.

    Επενδύσεις εξετάζονται και στο κομμάτι του last mile, της διανομής δηλαδή των προϊόντων στον τελικό καταναλωτή. Ο κ. Καλογεράκης ανέφερε πως το συγκεκριμένο πεδίο απασχολεί έντονα την εταιρεία και ήδη εξετάζονται διάφορα projects. Αν και απέφυγε να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, ενώ υπογράμμισε πως η εταιρεία θέλει τεχνολογίες στο last mile που θα της δίνουν υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης.

    Η εμπειρία του lockdown, είπε, όπου παρατηρήθηκαν τεράστιες καθυστερήσεις στην παράδοση των παραγγελιών από τις εταιρείες κούριερ, απέδειξε πως χρειάζονται αλλαγές. «Θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να δώσουμε την καλύτερη υπηρεσία στον καταναλωτή και μάλιστα άμεσα», είπε χαρακτηριστικά.

    Σχέδια ανάπτυξης υπάρχουν και για το Public Marketplace, το μεγαλύτερο ελληνικό Marketplace στη χώρα. Σύμφωνα με τον κ. Καλογεράκη, μέσα σε ένα μήνα πραγματοποιήθηκαν 40 νέες προσλήψεις, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να ενσωματωθούν νέες τεχνολογίες, οι οποίες θα αναβαθμίσουν την αγοραστική εμπειρία και την εξυπηρέτηση του καταναλωτή.

    Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στο πεδίο των τιμών, ώστε να αισθάνεται ο καταναλωτής πως λαμβάνει τις καλύτερες δυνατές προσφορές και να μην χρειάζεται να αναζητήσει σε αντίστοιχα marketplace του εξωτερικού εναλλακτική λύση. Το marketplace θα ενισχυθεί και με καινούρια καταστήματα το επόμενο διάστημα, προκειμένου να δοθούν ακόμη περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές.

    Το τελευταίο διάστημα, εντάχθηκαν 350 ελληνικές επιχειρήσεις στην πλατφόρμα, ενώ μέχρι τέλος του έτους θα φθάσουν τις 2.500. Οι επιχειρηματίες που εντάσσονται στην πλατφόρμα αναμένεται να λάβουν πρόσθετη στήριξη από το Public, η οποία, πέρα από τεχνογνωσία και συμβουλές, θα αφορά και σε οικονομικές διευκολύνσεις (θα χρεώνονται προμήθεια μόνο όταν πραγματοποιούν πωλήσεις).

    Ο κ. Καλογεράκης υπογράμμισε πως το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι το μέλλον του retail, και τόνισε ότι το Public – MediaMarkt διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις για να πρωταγωνιστήσει και την επόμενη μέρα. «Έχουμε όλες τις προϋποθέσεις που μας δίνουν σαφές προβάδισμα: Τη #1 θέση στο ecommerce, ισχυρή omnichannel στρατηγική, το μεγαλύτερο Marketplace στην Ελλάδα και δύο πολύ δυνατά συμπληρωματικά brands, Public και Media Markt. Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα δικαιώνουν τις επιλογές μας, καθώς και για το 2019 η συνεισφορά του ecommerce στον ετήσιο τζίρο της εταιρείας είναι 20%», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Οργανωτικές αλλαγές και Μετασχηματισμός

    Το πλάνο περιλαμβάνει και τον μετασχηματισμό της οργανωτικής δομής. Έτσι, η εταιρεία, προκειμένου να είναι πιο ευέλικτη και αποτελεσματική, δημιούργησε τις εξής δύο διευθύνσεις: το eCommerce Business Unit και το Retail Business Unit. Η διεύθυνση ecommerce & marketplace αναδεικνύεται σε στρατηγική προτεραιότητα του CEO της εταιρείας, Χρήστου Καλογεράκη για την επόμενη μέρα και στελεχώνεται με επαγγελματίες από τη διεθνή και εγχώρια αγορά, που θα συνεισφέρουν αποτελεσματικά με τη γνώση και την εμπειρία τους από ανεπτυγμένες αγορές στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

    Η διεύθυνση Retail Business Unit έχει στην ευθύνη της τα δίκτυα των καταστημάτων Public – Media Markt, ενεργοποιώντας μια σειρά από συνέργειες προς όφελος του καταναλωτή. Η πανδημία έπαιξε καταλυτικό ρόλο για την επίσπευση του πλάνου επέκτασης στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η εταιρεία θεωρεί πως τα επόμενα χρόνια, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις θα αναπτυχθούν αισθητά και στην Ελλάδα, η οποία είναι ακόμη αρκετά πίσω από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Αγγλία και η Ολλανδία, όπου το e-commerce αντιστοιχεί στο 18% και 15% αντίστοιχα των συνολικών πωλήσεων (έναντι 7% που είναι στην Ελλάδα).

    Όσον αφορά στο δίκτυο των καταστημάτων, ο κ. Καλογεράκης ανέφερε πως η ανάπτυξη θα συνεχισθεί, αποκαλύπτοντας πως μέχρι τέλους του έτους θα λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα MediaMarkt στην Καλαμάτα, έκτασης 1.500 τ.μ ενώ άφησε ανοιχτό η ομάδα του Retail Business Unit υπό την ευθύνη του Γιάννη Σίμου να επεκτείνει το νέο concept καταστημάτων, στο οποίο συνυπάρχουν τα καταστήματα Public και MediaMarkt.

    Σήμερα, λειτουργούν δυο τέτοια καταστήματα στη Λεωφόρο Συγγρού στην Αθήνα και στην Ρόδο. Ο διοικητικός ηγέτης της Public MediaMarkt διευκρίνισε πάντως πως το δίκτυο θα επαναξιολογηθεί το δίκτυο, προκειμένου να συμβαδίζει με τις νέες ανάγκες και την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

    Ερωτώμενος για την πορεία ενσωμάτωσης της MediaMarkt, ο κ. Καλογεράκης ανέφερε πως εξελίσσεται ικανοποιητικά και εκτίμησε πως μέσα στον Ιούλιο θα έχει ολοκληρωθεί η νομική ενοποίηση της.

    Θετικά εξελίσσονται και τα οικονομικά αποτελέσματα της Public. Η εταιρεία την περσινή χρόνια αύξησε την λειτουργική κερδοφορία της, η οποία πέρασε σε θετικό έδαφος ενώ ανοδικά κινήθηκαν και οι πωλήσεις. Αναφορικά με το ενδεχόμενο έκδοσης ομολόγου, ο κ. Καλογεράκης σημείωσε πως δεν είναι στα άμεσα σχέδια ενώ επεσήμανε πως η εταιρεία έχει την πλήρη χρηματοδοτική στήριξη των μετόχων της.

    Να σημειωθεί πως το σχήμα Public MediaMarkt αριθμεί αθροιστικά 64 καταστήματα (51 Public και 13 MediaMarkt) στην Ελλάδα και απασχολεί πάνω από 2.000 εργαζόμενους ενώ έχει τζίρο 450 εκατ. ευρώ.



    ΣΧΟΛΙΑ