ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι πωλήσεις νέων οχημάτων στην Ευρώπη συρρικνώθηκαν για 10ο συνεχόμενο μήνα, καθώς η βιομηχανία παραμένει βυθισμένη στις κρίσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας και τις πληθωριστικές πιέσεις που απειλούν με συνεχείς αναβολές τους αγοραστές αυτοκινήτων.
Οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 20% σε 830.447 οχήματα τον Απρίλιο, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση για φέτος.
Η Stellantis, η αυτοκινητοβιομηχανία που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση του Ομίλου PSA και της Fiat Chrysler, δέχθηκε το πιο ισχυρό πλήγμα μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστών, με πτώση 31%.
Ζητήματα που περιορίζουν την παραγωγή — το κυριότερο μεταξύ αυτών είναι η έλλειψη ημιαγωγών παγκοσμίως — οδήγησαν τους αναλυτές της LMC Automotive να μειώσουν τις εκτιμήσεις τους για τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη Δυτική Ευρώπη κάθε έναν από τους τελευταίους τέσσερις μήνες.
Τώρα αναμένουν οι ετήσιες παραδόσεις να συρρικνωθούν κατά 6% φέτος σε λιγότερες από 10 εκατομμύρια μονάδες. Τον Ιανουάριο, η LMC ζητούσε ανάπτυξη σχεδόν 9%. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατάφεραν να αναπληρώσουν τον χαμένο όγκο χρεώνοντας υψηλότερες τιμές, αν και δεν είναι σαφές πόσο περισσότερο μπορούν να αυξηθούν.
«Τα ζητήματα της παγκόσμιας προσφοράς δεν δείχνουν σημαντικά σημάδια χαλάρωσης, ενώ οι υποκείμενες προοπτικές ζήτησης διαβρώνονται επίσης», έγραψε η LMC σε έκθεσή της αυτόν τον μήνα. «Τα νοικοκυριά θα αντιμετωπίσουν μια σοβαρή συμπίεση στο πραγματικό εισόδημα φέτος. Τα ζητήματα των προμηθειών παραμένουν ο βασικός καθοριστικός παράγοντας για τη ζήτηση προς το παρόν».
Στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης, η Ιταλία κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση, με τις πωλήσεις να συρρικνώνονται κατά ένα τρίτο, ενώ στη Γερμανία και την Ιταλία μειώθηκαν περισσότερο από ένα πέμπτο.
Η έλλειψη τσιπ που κρατά πίσω τις αυτοκινητοβιομηχανίες διαρκεί περισσότερο από το αναμενόμενο και αναγκάζει ορισμένους αγοραστές να περιμένουν 18 μήνες για ορισμένα μοντέλα με υψηλή ζήτηση.
Οι ελπίδες για ανάκαμψη τους επόμενους μήνες εξαρτώνται επίσης από παράγοντες όπως το ενδεχόμενο περισσότερων αναταράξεων που συνδέονται με τον πόλεμο στην Ουκρανία. Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού αρχίζουν επίσης να νιώθουν τα αποτελέσματα της πολιτική Zero Covid της Κίνας.
«Τα πλοία εμπορευματοκιβωτίων μπλοκάρουν στα κινεζικά λιμάνια», λέει ο Peter Fuss, συνεργάτης στην ομάδα αυτοκινήτων της EY. «Θα χρειαστούν μήνες για να ομαλοποιηθεί αυτό το σημείο συμφόρησης».
Διαβάστε ακόμη:
Ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα υπάρχουν;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ζελένσκι: Δεν είμαστε σε θέση να απωθήσουμε τα ρωσικά στρατεύματα από την Κριμαία
- Γαλλία: Έχει αποδεικτικά στοιχεία ότι η Ρωσία προσπαθεί να χειραγωγήσει τους influencers της
- Ερντογάν – Μικάτι: Πρέπει να δράσουμε μαζί ως δύο σημαντικοί γείτονες της Συρίας
- Ισθμός: Άνδρας προσπάθησε να αυτοκτονήσει πηδώντας στο κανάλι